2018-04-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihopparn
Vem är den senaste tjejen ni pratar om? känner bara till 2 en brunett, och en blodin som båda lagt upp bilder! vem var senast och vem var hans stora kärlek tror ni?

Den senaste tjejen heter Tereza kacerova. Jag vet inte om dom var tillsammans nu men dom var tillsammans i februari i år åtminstone.
Citera
2018-04-26, 16:48
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Tror att den här artikeln har länkats redan (men hittar den inte), är osäker på det men en repris gör väl inget i så fall?
https://mitti.se/nyheter/aviciii-inspirerat-elever/
Citat:
Marja-Liisa Piirimets Ingler, musiklärare.

Hans musikalitet gjorde stort intryck på henne.

– Han var en väldigt talangfull och duktig musiker. Oerhört musikalisk. Han gjorde något helt nytt. Jag förstod det inte riktigt då, men han lade till egna melodier och lyfte den elektroniska musiken en dimension. Han hade en förmåga att hitta ”det” som fångade åhörarna.

Citat:
Även jag har inspirerats. Jag är klassiskt skolad men har lärt mig att den digitala musiken är minst lika viktig som musik som framförs av en symfoniorkester. Det finns inget fint och fult. Det har Tim hjälpt oss att förstå, säger hon.
Citera
2018-04-26, 16:54
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-yolo
Det har skett i Oman för det är ett av de länderna där det är dödsstraff att sprida information till media.

Låter som hittepå mr-yolo. Källa?
Citera
2018-04-26, 17:06
Medlem
KLOPPITEs avatar
Har suttit och följt tråden varje dag sedan nyheten nådde mig i fredags.
Jag har alltid gillat musiken han gjorde, lyssnat mycket på Trance/Techno och dylikt under tonåren så Avicii's musik föll mig i smaken mycket väl.

Har dock aldrig fattat hur han mådde, inte förrän nu då man fått en hyfsad inblick i hans tidiga år i karriären i och med dokumentären på SVTPlay.

Att han gick bort ung och att vi fans världen över inte längre kommer få ta del av ny musik från honom är såklart ett hemskt faktum, men det som VERKLIGEN gör ont är att han mådde så jävlar dåligt och hade ingen runtomkring sig som ville hjälpa honom eller såg efter hans hälsa mer än vad han drog in i pengar.

Jag har varit genuint deprimerad senaste dagarna, något jag väldigt sällan är.
Detta är något helt nytt och mycket läskigt jag känner, mycket svårt att förklara men jag är verkligen ledsen på ett sätt som skiljer sig från när tidigare ikoner, kändisar och dylikt gått bort.

Jag hoppas nu innerligt att Tim har det bra på andra sidan, vad det nu innebär.
Nu slipper han iallafall stress, ångest och pengakåta "vänner".

Vila i Frid Avicii! ◢◤
Citera
2018-04-26, 17:09
Medlem
GP news flash bekräftar att han tog sitt liv
Citera
Medlem
chipsfingrars avatar
Nu verkar det vara ute att han tog livet av sig. Aftonbladet bla
Citera
Medlem
lillapaddingtons avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ddBAVw/familjen-om-tim-avicii-berglings-dod

Fyfan, verkar vara som vi trodde...
Citera
2018-04-26, 17:10
Medlem
Bekräftat självmord.

Saxat från Aftonbladet:

Tim Bergling dog i fredags, 28 år gammal.

Nu väljer familjen att i ett brev berätta om den svenske världsartistens död.

”Nu orkade han inte längre. Han ville få frid”.
Citera
2018-04-26, 17:10
Medlem
Familjen går nu ut och bekräftar självmord.

Tragiskt!
Citera
2018-04-26, 17:11
Medlem
Enligt aftonbladet så ska det varit självmord https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ddBAVw/familjen-om-tim-avicii-berglings-dod
Citera
2018-04-26, 17:12
Medlem
Fuck. Så tragisk...

Jeg gråter for Tim nå.
Citera
2018-04-26, 17:15
Medlem
Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.

När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan.

Nu orkade han inte längre.

Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad.

Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in