Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 15:48
Medlem
ratanax2s avatar
hur som helst verkade han bli påtagen med kalsongerna ner av Josefsson
Citera
2018-04-26, 15:49
Medlem
rifaps avatar
Fyfan vad Özz gör bort sig under intervjun, beter sig som trotsig tonåring. Förbannad blir jag. USCH! Hade han kunnat sköta det här lugnt och sansat så hade det varit en annan femma.

Äee.. Fyfan för dig Özz.
Citera
2018-04-26, 15:49
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Har du någon källa?

Otroligt intressant spår.

Detta diskuterades låååångt bakåt i tråden. Vill minnas att Akilov själv uppgivit att han höll på med detta i polisförhöret. Finns däremot ingen källa att systern och svågern beställt någon såklart, då hade vi fått läsa detta i media för länge sedan.
Citera
2018-04-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Jag gillar verkligen inte özz nujen, hans hackande på sverige o svenskarna gör mej förbannad och tycker han verkar vara totalt iq befriad.
Men tycker detta drevet mot honom gått lite för långt, vem fan skulle inte kunna tänka sej att anlita svart arbetskraft? nog de flesta, sen att snubben man anlita skulle göra en terrorattack 2 år senare är ju lite svårt att veta.

Jo, men dels håller Özz hög profil mot det han kallar "utnyttjande av en ny underklass", dels är hans syster advokat och borde därmed vara väldigt noga med att följa lagarna och dels har han inte förstått att när man fastnar med fingrarna i syltburken så ska man svara; "Det här låter väldigt illa. Jag har inte kunnat få klarhet i hur det har varit, men givetvis har jag ansvaret för vad som sker i mitt hus, och jag kommer göra allt för att se till att eventuella fel som begåtts rättas till."
Citera
2018-04-26, 15:56
Medlem
Är fittan Özz slut nu?
Citera
2018-04-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Själv ser jag enorma likheter mellan honom och den snubben som är psykopat i SVTs "Domstolen" Kilefors eller vad han heter. Helt verklighetsfrånvarande och tror att de visar en bättre sida när de väl ska snacka om det och det blir bara värre. Hoppas verkligen att Özz är körd för all framtid nu och att polisen verkligen ser till att hitta bevis så en åklagare kan åtala samtliga i den numera äckliga familjen!

Jag ser samma sak, nu när du påpekar det. Jag undrar ofta vad det är som gör Sverige till ett Eldorado för psykopater och andra bedragare. Det har gått troll i att blåneka och ljuga om det som är uppenbart. Den debila Debbie, advokaten borde upplysa sin korkade bror om bevisbörda i skattemål, när det finns en penningöverföring till en terrorist, men när det saknas verifikationer, bokföring, och skatteavdrag

Det vi såg i Özz, var en person som fifflar och ljuger och vägrar svara på frågor, till skillnad från andra som haft olyckan av att ha haft kontakt med Akilov.

Hade Özz varit smart, så hade han berättat om Akilov och bekantskapen med honom, och hänvisat det ekonomiska till systern som gjorde den stora överföringen av svarta pengar. Hon kommer inte undan, då hon trots allt lyckats bli en advokat. En advokat ska kunna redovisning av lön och skatt. Svågern kommer undan, då han de facto inte äger de aktuella fastigheterna. Det var inte svågern som överfört pengarna.

Detta anfall mot Janne Josefsson skadade Özz, för nu vet vi att han kör kränkt kurd i stället för sanningen. För visst är det intressant att ha haft med Akilov att göra och bli så lurad....

Det var 22 minuter av Jane Josefssons tid som gick åt för att låta en psykopat leva ut sin ilska över att blir ertappad som en simpel skattesmitare. Inte ett ord från Özz Nujen om hur ledsen han är över att 5 personer dog och om att många människor traumatiserades. Min slutsats är att familjen Nujen är inte integrerade och de pissar på det sociala kontraktet. De har bara satt ner sina bopålar i ett land, där de får ostört hålla på med sin skit. Huvudsaken för dem är att de får smutsiga pengar till den skit de vill äga.
Senast redigerad av Vresrosen 2018-04-26 kl. 16:04.
Citera
2018-04-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hårresande!
Alla borde tvingas att se denna intervju, alla borde veta exakt vem ÖN är innan man får för sig att betala för hans framträdanden.
Bara hoppas att det affischeras ordentligt i Stockholm så hela hans jävla show i höst bli helt tom på folk. Bara dela ut lappar och sprida ordet så ska det nog få bra effekt utan så mycket mer arbetskraft. Han ska ner i dyngan den här människan och hoppas verkligen att ordet sprider sig även bland de som inte ser UG eller hänger i den här tråden eller liknande! Özz är slut!
Citera
2018-04-26, 16:03
Medlem
Trollmias avatar
Fråga: Akilov hade alltså ett svenskt bankkonto till vilket ca 85000 kr inbetalades av Nujens familjemedlemmar, men Akilov var ju inte svensk medborgare, utan snarare en "papperslös" individ - så hur kan man få ett svenskt bankkonto? Måste man inte uppge namn, personnummer, adress, vad din mors systers bror heter?

Är det sånt som asyl-advokater som Debbie Nujen hjälper till med? De hjälper till o fixar med bankkonton till "papperslösa" och som tack får familjer som Nujens (och vem vet flera av deras vänner) hjälp med att fixa husbyggnader m.m. Nujens skiter i vilka de "papperslösa" kommer ifrån, de får i praktiken gratis arbetskraft och slipper betala skatt o arbetsgivaravgifter. 85K kan ju ha varit till flera uzbeker som jobbat på bygget men bara betalats in på ett konto från Nujens? (Bara spånerier från min sida).

Förlåt mig om det här har besvarats nånstans i tråden eller i tråden under terrorism-fliken, men jag kan inte hitta det. Men jag skulle gärna uppskatta ett svar.

----
Förövrig så framstår ju Özz som en unge med fingrarna i syltburken. Och han beter sig som en sådan också. SVT får tacka sin goda stjärna att JJ är en artig om än kanske påträngande journalist, men hade det varit jag som suttit framför Özz så hade jag nog förmodligen kläckt ur mig saker som t.ex. "Men du Özz, dra underläppen över ditt huvud och svälj för faen!!"

Personligen så tror jag att diskussioner på Skatteverket, Säpo och även hos Polisen gick varma idag. Jag tror nog även att vissa tidningsredaktioner nog fått lite att tänka på.

Och jag hoppas (kanske bortom hopp men ändå), att något sätts i rullningen nu.. Det behövs massor av grävningar hos familjen Nujen, och det gäller inte bara utbetalningar till en viss terrorist, utan det finns nog mycket mer att hitta här.

Lite tankar från en trollkärring (av det äkta slaget)!!
Citera
2018-04-26, 16:08
Medlem
frdks avatar
*S*

Såg inslaget nu.. eller ja.. 3 min, sen kunde jag inte fortsätta mer, vilket stolpskott.

Ett klassiskt knep polisen använder för att se vem som är skyldig är att denne oftast lägger oproportionellt med mycket energi på sin bortförklaring och blir förolämpad för att byta ämne. ÖN svingar innan han ens fått en fråga.. inte undra på att Janne flinar

Sen att en kurd (allt handlar om familjen) skulle prata om sin syster och svåger som en extern time-share part utan minsta koppling till honom i ett hus han äger är ju lika sanslöst roligt som obefintligt.
Äger man ett hus så vet man om reperationer görs på den och i vilken form.

Nä, här finns det mycket att hitta.. bara fortsätt gräv.
Den här filmen är ett erkännande, kan inte se det annars.
Citera
2018-04-26, 16:11
Medlem
S.Kandals avatar
Någon som känner någon "politiskt korrekt" alt helt oinsatt dito människa som sett inslaget i UG? Vore intressant att veta deras reaktion.

I mina ögon torde det vara svårt för någon att försvara Nujens i detta läge...
Citera
2018-04-26, 16:12
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Fråga: Akilov hade alltså ett svenskt bankkonto till vilket ca 85000 kr inbetalades av Nujens familjemedlemmar, men Akilov var ju inte svensk medborgare, utan snarare en "papperslös" individ - så hur kan man få ett svenskt bankkonto? Måste man inte uppge namn, personnummer, adress, vad din mors systers bror heter?

Är det sånt som asyl-advokater som Debbie Nujen hjälper till med? De hjälper till o fixar med bankkonton till "papperslösa" och som tack får familjer som Nujens (och vem vet flera av deras vänner) hjälp med att fixa husbyggnader m.m. Nujens skiter i vilka de "papperslösa" kommer ifrån, de får i praktiken gratis arbetskraft och slipper betala skatt o arbetsgivaravgifter. 85K kan ju ha varit till flera uzbeker som jobbat på bygget men bara betalats in på ett konto från Nujens? (Bara spånerier från min sida).

Förlåt mig om det här har besvarats nånstans i tråden eller i tråden under terrorism-fliken, men jag kan inte hitta det. Men jag skulle gärna uppskatta ett svar.

----
Förövrig så framstår ju Özz som en unge med fingrarna i syltburken. Och han beter sig som en sådan också. SVT får tacka sin goda stjärna att JJ är en artig om än kanske påträngande journalist, men hade det varit jag som suttit framför Özz så hade jag nog förmodligen kläckt ur mig saker som t.ex. "Men du Özz, dra underläppen över ditt huvud och svälj för faen!!"

Personligen så tror jag att diskussioner på Skatteverket, Säpo och även hos Polisen gick varma idag. Jag tror nog även att vissa tidningsredaktioner nog fått lite att tänka på.

Och jag hoppas (kanske bortom hopp men ändå), att något sätts i rullningen nu.. Det behövs massor av grävningar hos familjen Nujen, och det gäller inte bara utbetalningar till en viss terrorist, utan det finns nog mycket mer att hitta här.

Lite tankar från en trollkärring (av det äkta slaget)!!

Akilov var ju vid tillfälle skriven i Sverige och då hade han förmodligen samordningsnummer. Det räcker för att öppna bankkonto så vitt jag vet.
Citera
2018-04-26, 16:14
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Är fittan Özz slut nu?

Nej, media älskar ju han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto