Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Tonvis och två länkar varav den andra är låst? Ämnar inte söka ett dugg, ifrågasatte snarare att du inte förankrade dina ord.
För övrig lär de väl försöka rädda ansiktet då de florerat i media innan och siat om att det inte blir livstid. Med andra ord:
inte värst imponerande, ej heller förvånande då du enbart hänvisar till advokater som den "danska juridiska eliten"..
Det syns att du har noll koll.
ÅK har via slutplädering beskrivit varför han valde lagens strängaste straff dvs livstid i första hand (förutom att han givetvis ser grovt sexuellt övergrepp och mord med försvårande omständigheter som korrekt påföljd):
Ingen riskbedömning sker förrän om 12 år till skillnad mot möjligheten att ansöka efter tre år och sen fortsättningsvis varje år för ny bedömning.
Hade det blivit en tidsbegränsad dom krävde han att rätten skulle utgå från rättpsykiatriskt utlåtande beträffande riskbedömning och då döma till förvaring.
Ditt sista sedvanliga off topic trams i sista meningarna ignoreras helt.
Du glider ifrån ämnet och det förstår jag, du kan aldrig få rätt här. Buch-Jepsen gick emot sig själv och rättsliga rådet och varför enligt dig är att han vill få Madsen inburad så länge som möjligt och inte riskera att han kan släppas tidigare än om minst12 år.
Som jag sagt, Buch-Jepsen tror inte på Madsens farlighet utan är rädd att han kan släppas tidigare och det får inte ske därför väljer åklagaren i första hand livstid, han går alltså emot RR för Madsen ska straffas så hårt och länge som möjligt, inte så rättvist och objektivt som möjligt.
Buch-Jepsen enligt dig: "Får jag inte igenom livstid då kan jag tänka mig att ta hänsyn till det rättspsykiatriska utlåtandet som rekommenderar förvaring, men får jag det jag vill ha, alltså livstid, så kan vi gladeligen skita i rättsliga rådets rekommendationer"
Inte undra på att Jakob får kritik för att han inte yrkade på förvaring i första hand och att han gick emot de sakkunniga för egen vinnings skull.
Vill du vara så snäll och ge mig källan där Buch-Jepsen uttrycker sig som du hävdar nedan.
Citat:
Ingen riskbedömning sker förrän om 12 år till skillnad mot möjligheten att ansöka efter tre år och sen fortsättningsvis varje år för ny bedömning.
Hade det blivit en tidsbegränsad dom krävde han att rätten skulle utgå från rättpsykiatriskt utlåtande beträffande riskbedömning och då döma till förvaring.