Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Bra fråga! Och varför betala mer än nöden kräver? Akilov tycks ha tjänat ca 40 000 netto/månad på att vara hantlangare och målarbiträde. Hur många av oss får ut så mycket i handen? Och den ”riktiga” målaren bör rimligen ha tjänat mycket mer. Men varför dessa fantasilöner? Det är MYCKET som luktar skunk.

Fakta är att Akilov fått in 85.000 direkt in på sitt konto från klanen Nujen.

Mitt intryck beträffande denna klan, är att det rör sig om snåla och elaka personer som utnyttjar folk som är i trångmål. Under falskt flagg, där vinningen går ut på att de vurmar för migranter i allt det går att tjäna en ohemul krona på. Där det rinner en kran med pengar från svenska skattebetalare till folk som insett hur lätt det är att lura till sig pengar i ett samhälle som bygger på tillit. Allt är lovligt, från statligt finansierade asylboenden, asylärenden, till illegal arbetskraft som renoverar och förbättrar alla fastigheter i klanens ägo.

En person som är i Sverige och jobbar utanför den legala arbetsmarknaden får bo på arbetsplatsen och tjänar ofta inte mer än 50 kr i timmen. Det blir pengar ändå eftersom arbetsdagarna är långa.

Summan 85.000 tyder på att det rört sig om en längre tid, och att Akilov kanske varit betrodd att avlöna kompisar. Relationen måste ha varit mer nära än vad idioten Özz vill få oss att tro, då 85.000 i dessa sammanhang är en betydande summa pengar, där själva jobbet är det kvitto Nujens nöjer sig med.
Citera
2018-04-26, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Moving the goalpost...

Ignorerar dig framöver.
Anledningen till att jag skrev så är för att jag på lagen.nu såg en punkt där det stod att en byggherre även kan vara en juridisk person, men sen tappade jag den lagen. Försökte hitta den förgäves.
Citera
2018-04-26, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kanske skulle läsa mitt inlägg igen innan du börjar fantisera. Jag skriver ju att det inte krävs att man medvetet stöder terrorism. Man kan ändå bli dömd enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering. Det räcker att man inte har koll på vem man betalar ut pengar till.

I stort sett ingen i tråden, och definitivt inte jag, har påstått att han medvetet stöder terrorism.

Du får helt enkelt jobba lite mer på din läsförståelse. Alternativt få nya argument från dina chefer.
Hänvisa då till en lag som säger att det räcker med att man inte är medveten för att man ska bli dömd för terrorfinansiering. Ond och god tro gäller nog här.
Citera
2018-04-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Bevisbördan ligger på dig. Det är du som säger att Özz är byggherre genom en enda punkt i kapitlet som lite löst och övergripande berättar vad en byggherre är. Man måste ta hänsyn till att det är fler ägare och att en av delägarna åtagit sig att göra allt.

Det gör situationen komplext. Motivera då varför rekvisiten uppfylls.

Haha
Özz äger huset då är man enligt svensk lag (som jag hänvisat till) byggherre.
Citera
2018-04-26, 11:19
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fakta är att Akilov fått in 85.000 direkt in på sitt konto från klanen Nujen.

Mitt intryck beträffande denna klan, är att det rör sig om snåla och elaka personer som utnyttjar folk som är i trångmål. Under falskt flagg, där vinningen går ut på att de vurmar för migranter i allt det går att tjäna en ohemul krona på. Där det rinner en kran med pengar från svenska skattebetalare till folk som insett hur lätt det är att lura till sig pengar i ett samhälle som bygger på tillit. Allt är lovligt, från statligt finansierade asylboenden, asylärenden, till illegal arbetskraft som renoverar och förbättrar alla fastigheter i klanens ägo.

En person som är i Sverige och jobbar utanför den legala arbetsmarknaden får bo på arbetsplatsen och tjänar ofta inte mer än 50 kr i timmen. Det blir pengar ändå eftersom arbetsdagarna är långa.

Summan 85.000 tyder på att det rört sig om en längre tid, och att Akilov kanske varit betrodd att avlöna kompisar. Relationen måste ha varit mer nära än vad idioten Özz vill få oss att tro, då 85.000 i dessa sammanhang är en betydande summa pengar, där själva jobbet är det kvitto Nujens nöjer sig med.

Tycker hans bank borde reagera när kontot bevisligen används för svarta pengar. De är ju så jävla noga annars med penningtvätt. Här är ju skolboksexemplet på penningtvätt. Svarta gager och svarta löner. Skatteverket borde göra en rektoskopi på blatten.
Citera
2018-04-26, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Haha
Özz äger huset då är man enligt svensk lag (som jag hänvisat till) byggherre.
Nu upprepar du bara samma sak.

Äger han hela huset? Äger han hela huset genom sitt bolag? Kan en byggherre vara en juridisk person? Är han delägare genom sitt bolag?
Citera
2018-04-26, 11:24
Medlem
Rasseltasss avatar
Vilken tokig blatte Nujen kommer ut som i intervjun. Han verkar ju inte ens förstå de mest enkla logiska samband som t.ex. att man som delägare till en fastighet har ett ansvar för vad som pågår på egendomen. Istället skyller han på en släkting som dessutom verkar ha fått instruktion att gå under jorden.

Hans och systerns bortförklaringar av svartjobben är ju bara pinsamma. De har ingen faktura men har betalat "enligt instruktion" från entreprenören. Så funkar det inte när man anlitar någon vitt. Då får man en faktura där det framgår att utställaren har F-skatt. Är man sedan en seriös beställare kollar man dessutom med Skatteverket att entreprenören inte har skatteskulder.

Nujen måste väl vara körd efter detta? Han kommer ju aldrig kunna gissla någon makthavare eller kändis med någon trovärdighet längre. De kan ju bara göra precis som han, dvs. vägra erkänna ansvar och skylla på någon annan.
Citera
2018-04-26, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Härligt, bra jobbat. Men kan man verkligen fastställa att Özz är byggherre? Blir det inte komplext när det finns flera inblandade?

Citat:
Byggherren är det den person eller företag som äger en fastighet som tar beslutet att bygga, riva eller bygga om.
https://byggipedia.se/byggprocessen/byggherren-vem-ar-det/

Du har många frågor om juridik. Känner du ingen advokat du kan fråga så slipper vi sitta & googla åt dig?
Citera
2018-04-26, 11:25
Medlem
Citat:
Nu upprepar du bara samma sak.

Äger han hela huset? Äger han hela huset genom sitt bolag? Kan en byggherre vara en juridisk person? Är han delägare genom sitt bolag?

Men vad pinsam du är. Ja, juridisk person kan vara byggherre. Alla delägare är byggherre.

Han äger två hus. Det ena privat till 50 procent den andra helt genom sitt bolag där han är VD.

Det finns alltså ingen möjlighet för Özz att hävda att han inte är byggherre.
Citera
2018-04-26, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
https://byggipedia.se/byggprocessen/byggherren-vem-ar-det/

Du har många frågor om juridik. Känner du ingen advokat du kan fråga så slipper vi sitta & googla åt dig?
Du är ju inte ens säker själv. Du kan inte fastställa att Özz är byggherre. Om hans bolag hade ägt hela huset, ja då hade jag hållit med dig.
Citera
2018-04-26, 11:27
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Lite annat om Özz för att förstå killen bättre: https://youtu.be/wuGZs6BEUjk
Citera
2018-04-26, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Men vad pinsam du är. Ja, juridisk person kan vara byggherre. Alla delägare är byggherre.

Han äger två hus. Det ena privat till 50 procent den andra helt genom sitt bolag där han är VD.

Det finns alltså ingen möjlighet för Özz att hävda att han inte är byggherre.
Ok. Visa att en delägare som inte åtagit sig projektet, är byggherre, så håller jag med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in