Citat:
Ursprungligen postat av
skorpan102
Ja det är hans booking agent, Johan
Tack! Det är svårt att förstå vem som är vem och vad var och en gör, om man inte följt Avicii sedan länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
I dokumentären True Stories har Ash Arash Pournouri fått skurkrollen. I filmen finns en stor mängd flinare runt Tim Bergling, men bara en pushare: Arash. Dokumentären fick en profetisk laddning i förrgår.
Jag ser fram emot att dokumentärens upphovsmän Levan Tsikurishvili m fl lägger ut texten nu om vad de såg och hur de ser på det. Och input från andra om ifall det är en rimlig beskrivning.
Verkligen! Jag såg dokumentären på SVTPlay för en dryg vecka sedan och blev extremt upprörd. Antar att en stor anledning till att Arash agerande inte uppmärksammats mer beror på att han var ute ur bilden när filmen släpptes.
Men precis som du poängterar så har ju dokumentären fått en helt annan dimension nu.
Innan Arash tvingas löpa gatlopp så vill man veta mer hårda fakta från båda sidorna.
Arash framstår som en klassisk hustler, besatt av framgång och pengar. Osympatisk. Mao en typisk manager i musikbranschen.
Hur illa jag än tycker om den bild man får av Arash i True Stories, så kan det mycket väl ha varit en vinkling som kanske inte riktigt visar hela bilden.
Så som
True Stories framställer det så faller en skugga på alla i omgivningen (och på Tim själv). Man tycker att dokumentären borde fått ett efterspel redan när den kom ut. Att de som förekommer i den vill ge sin version, säga att de försökte ta sitt ansvar för vad de var med om. Men det är knäpptyst? Alla ligger lågt?
Avicii är så stor att det kan göras fler dokumentärer och skrivas böcker om vad som hände under de här åren.
Det jag ser är att Tim har en ångestproblematik som han inte kan hantera på något bra sätt. Han väljer helt fel metoder och ångestproblemen blir bara värre. Ingen i närheten tycks ha hjälpt honom till bättre metoder. I
True Stories försöker inte ens någon hjälpa honom.