Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-22, 12:23
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hans manager den där Asha kanske var kåt på pengar och tjatade på Avicci. Men Tim var ju för fan vuxen. Han borde kunna stå emot tryck. Bett den där Asha fara åt helvete. EGET ANSVAR.

Det gjorde han ju? Samarbetet med Ash sa han upp i slutet av 2016.

Men vuxen, nja, det är nog fan inte så jävla lätt. Ash hävdade ju att Tim förstörde för alla andra när han ställde in. Spelade på samvete. Dessutom tror jag inte ens att han hann ta studenten innan drog ut på sina första spelningar, så från barn till kändis direkt.
Citera
2018-04-22, 12:24
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngergreger
Tims bror skulle ha uppträtt på en viking Line båt som avgick ifrån hamnen 18.00, så han måste ha gått ett tag innan dess.

Ni måste ha i tanke att han hade psykiska problem och var rädd för att vara suicid redan 2006/2007 dvs innan han var känd.
Är du säker på att du tänker på rätt bror?
Citera
2018-04-22, 12:24
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumrik50
Om man dör i den åldern har man förmodligen gjort ett dåligt val i fråga om droger. Ett annat scenario är väl att han hade en dold sjukdom.

Orka kommentera gör du men orka se dokumentären, det pallar du fan inte
Citera
2018-04-22, 12:29
Medlem
Så jävla tråkigt. Vad mycket Avicii betytt för min senare ungdom. Kommer aldrig glömma tiden då han släppte albumet True och vi spelade hans låtar i våra militärlogement på högsta volym när det var fredag och permission.

Hur vet ni att Avicii är herren i det andra nätforumet som folk länkat? Otroligt intressant att följa/läsa om.
Citera
2018-04-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akx2
Väldigt sorgligt med Tim, hoppas för familjens skull att de får reda på vad som hände , är hemskt att leva i ovisshet. Jag såg dokumentären och vilken förskräcklig ångest han hade , att han sedan blev i pumpad massor med läkemedel som även bidrar till ökad ångest är förskräckligt. Hoppas hans sista år i livet blev bra för honom och att han hade mindre ångest och smärta samt inte hade ett livslidande som man såg så tydligt i dokumentären. Var hemskt att se när han höll på att krypa ur skinnet och hans kompisar satt med mobilerna helt ignorant och förstod inte allvaret. Det är så, människor som inte har GAD eller ångest / depression kan inte förstå hur hemskt det är och kanske till och med tycker att det är överdrivet. Psykiskt ohälsa måste bli mer accepterar i samhälle och en förståelse . Om en människa bryter benet så finns en förståelse för att den inte kan gå ut och springa men noll förståelse för att en människa med ångest inte klarar vissa saker.

Är det någon som vet om Tim hade någon neuropsykiatrisk diagnos ? Typ add eller Asperger ? Tänker på att han var ett riktigt geni och oftast har genier och extrema kreatörer någon diagnos? De gör det hela ännu värre isf, för hur folk runt om (det man kunde se) inte stöttade honom i det utan fortsatte pusha honom.

Vila i frid

Bra inlägg!

Angående detta med neuropsykiatriska diagnoser är det väldigt intressant. Precis som du nämner har ju flertalet stora genier och kreatörer genom historien haft starka drag av någon sådan diagnos, kanske framförallt autism/asperger. Som exempel kan nämnas att både Mozart och Beethoven bägge hade tydliga autistiska personlighetsdrag. Om Tim hade någon sådan diagnos har jag ingen aning om, men av det jag sett i dokumentären finns det onekligen en del som pekar i den riktningen: extremt talangfull inom ett visst specialområde, kreativitet, förmåga att kunna hyperfokusera, introvert och grubblande personlighet etc.

Väldigt tragiskt öde iaf. Om det nu var den psykiska ohälsan och ångesten som till slut blev för mycket för honom, hoppas jag detta kan leda till en mer öppen debatt om psykisk ohälsa i samhället.
Citera
2018-04-22, 12:35
Medlem
MrsVanity1s avatar
Allmän fråga,är det inte "svårt" att dricka sönder bukspottkörteln osv i redan så.unga år?
Ok,dricker man dygnet runt,precis dygnet runt kan jag fatta det.
Detta är inte mitt område alls ,någon som.vet?

Vill tilläga ,jag är ett fan så det är inte menat att vara en fråga mot Tim.
Citera
2018-04-22, 12:35
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Armin Van Buuren reflektera om Aviciis död.

https://www.youtube.com/watch?v=bWWb0NlkUww

Rysningar.
https://www.youtube.com/watch?v=7JWJANzxBxU
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2018-04-22 kl. 12:39.
Citera
2018-04-22, 12:36
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Så jävla tråkigt. Vad mycket Avicii betytt för min senare ungdom. Kommer aldrig glömma tiden då han släppte albumet True och vi spelade hans låtar i våra militärlogement på högsta volym när det var fredag och permission.

Hur vet ni att Avicii är herren i det andra nätforumet som folk länkat? Otroligt intressant att följa/läsa om.

I en av trådarna från 2007 länkar han sin myspace-profil och ber om feedback. Följer man länken så är det Aviciis Myspace!
Citera
2018-04-22, 12:41
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Allmän fråga,är det inte "svårt" att dricka sönder bukspottkörteln osv i redan så.unga år?
Ok,dricker man dygnet runt,precis dygnet runt kan jag fatta det.
Detta är inte mitt område alls ,någon som.vet?

Vill tilläga ,jag är ett fan så det är inte menat att vara en fråga mot Tim.
Jo det är svårt, det är inte för än i 35-årsåldern som problem med bukspottskörteln blir troligt, även efter gediget supande. Men ligger man i ordentligt så klarar man även det. Sedan får man komma ihåg att det är väldigt svårt att förutsäga hur hårt ett längre bruk av substanser påverkar olika individer. Vissa kroknar rätt snabbt, men sedan har vi folk som verkar överleva vad som helst, tänk Lemmy och Ozzy.
Citera
2018-04-22, 12:43
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Det gjorde han ju? Samarbetet med Ash sa han upp i slutet av 2016.

Men vuxen, nja, det är nog fan inte så jävla lätt. Ash hävdade ju att Tim förstörde för alla andra när han ställde in. Spelade på samvete. Dessutom tror jag inte ens att han hann ta studenten innan drog ut på sina första spelningar, så från barn till kändis direkt.
I dokumentären True Stories har Ash Arash Pournouri fått skurkrollen. I filmen finns en stor mängd flinare runt Tim Bergling, men bara en pushare: Arash. Dokumentären fick en profetisk laddning i förrgår.

Jag ser fram emot att dokumentärens upphovsmän Levan Tsikurishvili m fl lägger ut texten nu om vad de såg och hur de ser på det. Och input från andra om ifall det är en rimlig beskrivning.
Citera
2018-04-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han tjänar väl fortfarande 50% royalty på alla tidigare låtar. Det är han värd, han tittade ju ändå till Avicii någon gång i timmen och påpekade att "det låter grymt" medan Aviccii satt och producerade.

Vad har han gjort med pengarna? Han bor fortfarande med sin mamma på Kunsgholmen.
Citera
2018-04-22, 12:51
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Alkohol i stora mängder när man är så ung är vansinne! När man är över 60 kan man unna sig mer, men absolut inte i 20-års åldern om man vill fira sin 60-års dag!

Nedan en artikel om Avicii och hans missbruk och att han fick en inflammerad bukspottskörtel, och det är livsfarligt i så unga år!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16486731.ab

Diabetes ? Tänker om han gått in i koma när han drabbats av Hypoglykemi, och ingen vart närvarande.. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in