2018-04-26, 07:37
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Man begriper aldrig.

Man bara iakttar, scannar, försöker lära sig nåt allmänt, användbart. Jag har motvilligt lärt mig mkt av detta fall.

Jaha, ja, det är klart han stack vid ändtarmen. Och obduktionstexterna innehåller nog massor av detaljer som är viktiga för att verkligen förstå fallet och domen.

När Madsen anklagas för sexuellt våld så finns det ju en anatomisk, krass bakgrund...

Det är inga subtiliteter...

Han har troligen lattjat, börjat med ytliga men nu plågsamma stick, och så sparade han det bästa till sist.

Att PM inte specifikt misshandlade offrets bröst förvånar mig, men det spelar ingen roll.

Jag såg domen med glädje och enorm lättnad.
Enligt någon på verkstaden verkade ju Det ha en fashination för kroppsöppningar, så undra varför åklagaren inte tydligare framhållit hålet på Kims högra trumhinna? Möjligen för att försvaret då skulle kunna vända detta till ev ”bevis” för fjanthistorian om undertryck i ubåten. Får behov av valium, migränmedicin, astmamedicin, sömntabletter, Ritalin och sobril när advokaten kräver Dets datorer tillbaka därför att Det har RITNINGAR DÄR SOM DET BEHÖVER. Vaddå behöver? Det behöver väl för fan ingenting! Dö av tristess är vad Det ska göra. Förvånar mig att Det var normalbegåvad, har hela tiden trott Mongot var underbegåvad. Men ett IQ på 111 förklarar ju varför Det hoppade av ingenjörsutbildningen (eller vad det nu var som uppblåste Det trodde sig klara av).
Citera
2018-04-26, 08:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, herregud, Rönnbäcks röst, ett studium i neuros, kanske histrionisk😂

Just det jag menade, toppen för alla utom Madsen🙄
I Betinas fantastiskt sexuellt avvikande och frigjorda utsvävningar om hur normalt det är att titta på avrättningsvideor och hur de animerade halshuggningsfilmerna var jämförbara med de dataspel barn roar sig med - då börjar man nästan undra, vad kommer härnäst?

Hon har ju redan avverkat Rönnbäcks totala underkännande av hela utredningen, detsamma gällande bevisplantering och att media har gjort att klienten redan är dömd i förväg. Det som saknas nu, som bör komma i nästa instans är att hon också anklagar GW Persson, likt Rönnbäck - som påverkat allmänhet och media genom att från början gå ut med att han var säker på att Madsen dödat Kim. Hur kunde hon missa det? T.o.m Madsens halvbror gick ju direkt ut i media och kritiserade GW för det han sagt om sin ofarlige halvbror, som t.o.m kunde gråta om han såg en död fågel. Blir en spännande fortsättning i Landsretten.

Citat:
Tror han kommer pissa ner sig på Herstedtfängelset - tänk er han kommer in i dagrummet där Peter Lundin sitter o håller hov med sitt blankrakade huvud numera och stora vältränade kropp. Vem tror ni blir en krympling o huserar som en liten humla längst ner i hörnet med sina knäppta små autisthänder i knät?!😦
Den självgode, dryge, ynklige Madsen, som ser sig själv som förmer än alla andra, kommer att bli så skraj så att han försöker att inte synas. Den rädslan känner den muskulöse psykopaten Peter Lundin så väl igen. Är just den rädslan ihop med Madsens självgodhet som gör att Lundin & Co får en extra kick till att visa lite av sin råstyrka. Skrämma skiten ur raketnörden, som tror han är något. Fan vad mycket spö han kommer att få och hotas och mobbas varje dag. Räcker att Lundin trycker upp honom mot väggen första dagen, så pissar PM på sig. Sedan får han sitt nya, permanenta smeknam: Piss-Madsen.

Citat:
Och sen kommer de kvinnliga dubbelmördarna fram när de har gemensamma tider, kanske vid utevallningen. Han får nåt hårt i magtakten o måste be om att få gå på toa, snabbt! Det enda han kan göra är att gå undan därinne o han kommer böna o be om att få slippa umgås med de andra, spela playstation och se på Morden i Midsomer vid speciella tillfällen han fått ansöka om i ett halvår i förväg.
Ja, just det. De kvinnliga dubbelmördarna har ju hört att Madsen i rättegången ska ha sagt att själv inte alls var våldsam, bara lugn och vaniljsexig, men föredrog kvinnor som var tuffa och dominanta. Några av dessa kvinnliga dubbelmördare går fram till Madsen när han står ensam i en hörna på rastgården, pratandes med en humla. Kvinnorna säger till PM att de nu vill visa honom vad riktig kvinnlig dominans innebär. Han får kvinnligt gruppstryk, länge och väl och vakten på gården "råkar" titta åt ett helt annat håll, just då.
Denna gång fick PM faktiskt fler skador och blåmärken än när Lundin välkomnade honom.
Dagarna går, men stryket består.

Han har märkt en gemensam detalj de alla gör, efter att ha spöat honom klart.
De gör alltid "tummen upp" innan de lämnar honom.
Det tar ett tag, men till slut så förstår han varför.....
Citat:
På fängelsets arbetsinrättning kommer han ställa till problem o vägra utföra de uppgifter som föreläggs honom, måla små barnstolar i ljusblått eller vika kuvert och handdukar till administrationen eller till sjukan.
Han knäcks sakta men säkert därinne, en bruten man med en enda vän kvar i livet, en gammal mager cirkusprincessa som tappat håret av sorg efter sin Kära Peter.
Piss-Madsen mår inte så bra nu. Ingen uppskattning, bara hat och stryk. Och nu måste han sitta och utföra sysslor så banala att t.o.m hans mamma hade klarat det. Vika handdukar, måla små barnstolar, slicka på frimärken och sätta fast på kuvert. Hur kunde jag hamna här, vad har jag gjort för fel? (kommer fortfarande inte riktigt ihåg vem den där Kim var) PM tänker att han skulle ju göra stora saker, som att befolka rymden och sånt, bygga stora raketer. Nu blev det inget av något.

Han, den store uppfinnaren, som aldrig hann uppfinna något. Och hans enda vän, cirkusprinsessan Deirdre, berättade att hon tappat allt sitt hår för att hon inte mådde bra av att kapten Vladimir var inlåst. Hon hade varit tvungen att gå till en psykolog. Det sista han hörde av henne var när hon skickade ett brev. Skrev då att hon hon träffat en psykolog som var bra och var någon slags "omprogrammerare" och att hon nu mådde nycket bättre.

Skrev sen "Tyvärr Peter och min Kapten Vladimir, jag har nu bestämt mig för att det bästa är om vi aldrig ses igen. Ska nu fokusera på mina barn, mitt nya arbete och på mig själv.
Du får ha det så bra.
Citera
2018-04-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror inte att FUP blir offentlig handling i Danmark, så som vi har i Sverige.
Däremot så tror jag att när själva domen är färdigskriven om en vecka, att den blir offentlig.

Retsplejeloven kapitel 3 a:

§ 41 a. Enhver kan forlange at få adgang til at gennemse en doms konklusion, når anmodning herom fremsættes inden 1 uge efter dommens afsigelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=192286#ide73d5ec2-d3b4-4487-9dbd-10b75b4c1034

Den är redan utlagd offentligt på domstol.se
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx
Citera
2018-04-26, 09:07
Medlem
Pantone297Cs avatar
Kan inte släppa det saknade minneskortet i kameran. Någon som vet om polisen sökt av Peters promenad efter räddningen? Där han går från bryggan och över gräsmattan.
Har han haft möjlighet att gömma minneskortet? Han kan ju trott att han snart skulle bli släppt och kunna hämta det.
Citera
2018-04-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Enligt någon på verkstaden verkade ju Det ha en fashination för kroppsöppningar, så undra varför åklagaren inte tydligare framhållit hålet på Kims högra trumhinna? Möjligen för att försvaret då skulle kunna vända detta till ev ”bevis” för fjanthistorian om undertryck i ubåten. Får behov av valium, migränmedicin, astmamedicin, sömntabletter, Ritalin och sobril när advokaten kräver Dets datorer tillbaka därför att Det har RITNINGAR DÄR SOM DET BEHÖVER. Vaddå behöver? Det behöver väl för fan ingenting! Dö av tristess är vad Det ska göra. Förvånar mig att Det var normalbegåvad, har hela tiden trott Mongot var underbegåvad. Men ett IQ på 111 förklarar ju varför Det hoppade av ingenjörsutbildningen (eller vad det nu var som uppblåste Det trodde sig klara av).

Den skadan kände jag inte till, men allmänheten vet ju bara en bråkdel av allt, dvs det som är användbart i en rättegång.

Hade allmänheten full insyn skulle många rättsfall vara svårare att manipulera, hårdvinkla.

Polis, jurister och media har ju egna agendor, och den version man säljer kan bli helt skev...

Jag var rädd att detta fall skulle bli lika misshandlat som Södertäljeflickan, Styckmordet och Palmemordet, pga sensationsvärdet, men allt gick bra 😊

Det dök inte upp tio fantasifulla, svamliga vittnen från ingenstans osv...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-04-26 kl. 09:29. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-04-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Autistiska personer är givetvis sinsemellan olika. Självklart finns det massor av autistiska personer som inte skulle kunna utföra Peter Madsens dåd. Men vad har du för belägg för att ingen autistisk person skulle kunna begå ett sådant mord som mordet på Kim Wall?

Det finns naturligtvis inga, som du implikerar! De flesta har svårt att skilja på egenskaper och diagnoser, det krävs lite erfarenhet och slutledningsförmåga för att inse detta.
Citera
2018-04-26, 09:49
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Har bara läst några inlägg här nu på slutet.

En fråga: Vad vill du?

1. Att vi ska säga till dig att vi tycker att det är lugnt om du vill sitta hemma och sätta "fjärr-pekare" på egenskaper inom AST hos Peter Madsen?

2. Eller tänkte du inkomma med någon egen bilaga (distans-diagnos, typ "doktorn i mobilen") till Madsens psykiatriska utredningsresultat och vill testa här på FB om dina analyser verkar korrekta eller inte? Om det var din tanke, så var det ingen bra tanke för du verkar inte tåla minsta lilla kritik eller ifrågasättande. Du blir väldigt arg, upprörd och spydig - inte så bra för hälsan.

3. Är det något hemskt viktigt och av betydelse du anser dig kunna tillföra till detta?
Mycket välformulerade och relevanta frågor. Hade varit trevlig om han kunde svara på dem.

Men jag uppmanar dig till att vara mer försiktig när du riktar dig till Whyback i fortsättningen. Whyback blir MYCKET upprörd över relevanta och sakligt formulerade frågor.
Citera
2018-04-26, 10:02
Medlem
Citat:
Har bara läst några inlägg här nu på slutet.

En fråga: Vad vill du?

1. Att vi ska säga till dig att vi tycker att det är lugnt om du vill sitta hemma och sätta "fjärr-pekare" på egenskaper inom AST hos Peter Madsen?

2. Eller tänkte du inkomma med någon egen bilaga (distans-diagnos, typ "doktorn i mobilen") till Madsens psykiatriska utredningsresultat och vill testa här på FB om dina analyser verkar korrekta eller inte? Om det var din tanke, så var det ingen bra tanke för du verkar inte tåla minsta lilla kritik eller ifrågasättande. Du blir väldigt arg, upprörd och spydig - inte så bra för hälsan.

PS: Den rättspsykiatriska utredningen är redan klar och den visar en person med störningar så grava, en sexualitet som är extremt avvikande och gränslös. En narcissist med psykopatiska drag, en patologisk lögnare, en manipulatör med ytlig charm där inga känslor är äkta. Empatibrist.
Bryr sig bara om sig själv och sina behov, överskattar sina egna förmågor enormt och kräver mycket näring till sitt ego. En man fixerad vid sadism, tortyr, halsavskärningar - allt detta mot kvinnor.
Utredningen visar att Madsen är en man med alla egenskaper som krävs, inklusive alla de egenskaper som måste saknas - för att han skall vara kapabel att utföra det bestialiska mordet på Kim och sedan gå i land som om inget speciellt hänt och fick han chansen skulle han kunna upprepa liknande dåd hur många gånger som helst, då han saknar spärrar och empatisk förmåga.

3. Är det något hemskt viktigt och av betydelse du anser dig kunna tillföra till detta?

Eftersom jag dagligen jobbar med ungdomar i AST, blir det en del tid att fundera på detta med diagnoser och egenskaper. För mig skulle PM sannolikt haft en Asperger-diagnos, om han testats för det tidigare. Specialintressen, okänslig för omvärlden mm., pekar ditåt. Han har sedan snöat in helt på att ha/ta kontrollen på en kvinna, och genomför det, när de vardagliga
specialintressena börjar falla bort ( raketer och rymden). Detta kopplat till gränslöshet, avsaknad/begränsat konsekvenstänkande, gjorde att han gick linan ut.

Det som betyder något är att ett litet gossebarn som föds idag, skulle få mer adekvat uppväxt, stöd i sin annorlunda personlighet, och kanske inte utvecklar dessa mörka och destruktiva tankarna och gärningar.
Citera
2018-04-26, 10:20
Medlem
Rufoss avatar
Med risk för att låta sjuk.

Har det framkommit några detaljer om vad galningen gjorde med Kim? Hur dog hom? Blev hon torterad / våldtagen osv?
Citera
2018-04-26, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Enligt någon på verkstaden verkade ju Det ha en fashination för kroppsöppningar, så undra varför åklagaren inte tydligare framhållit hålet på Kims högra trumhinna?
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den skadan kände jag inte till, men allmänheten vet ju bara en bråkdel av allt, dvs det som är användbart i en rättegång.
Hade allmänheten full insyn skulle många rättsfall vara svårare att manipulera, hårdvinkla.
Polis, jurister och media har ju egna agendor, och den version man säljer kan bli helt skev...
Skadan var gammal och hade inget med saken att göra då tryck utifrån PMs teorier diskuterades med rättsmedicin. Det var nåt mindre i klass med en forna öroninflammation.
Citera
2018-04-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Kan inte släppa det saknade minneskortet i kameran. Någon som vet om polisen sökt av Peters promenad efter räddningen? Där han går från bryggan och över gräsmattan.
Har han haft möjlighet att gömma minneskortet? Han kan ju trott att han snart skulle bli släppt och kunna hämta det.
Tänker också på minnseskortet. Det har säkert varit mycket viktigt för honom samtidigt som han insåg han att det var ett farligt bevis. Han borde gjort sig av med minneskortet när han förstod att polisen letade efter honom. Kanske samtidigt som han sänkte ubåten MEN han har ju trott att han ska komma undan så han kan också ha lagt det någonstans där det skulle kunna gå att hämta. Här spelar nog PM psyke in. Hur kall är han, har han tagit det säkra före det osäkra, hur viktigt var minneskortet för honom?
Citera
2018-04-26, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
När det gäller styckningen så är det väl "bara" när han skurit av henne halsen som ingår i hans sexualsadistiska "arbete" för jag tror ju att han började skära i hennes hals som det sista han gjorde innan hennes liv helt var över, när hjärtat fortfarande slog lite svagt, sina sista slag kanske, strax innan hon dog.
Resten av styckningen är gjord enbart för att försvåra möjligheterna till att någonsin hela kroppen skulle hittas.
Han verkar ha fått sjöslag? RPU:

"- Adspurgt om, hvordan man får sig selv til at partere en død person, sammenligner han det med slaget ved Trafalgar."

GW's benämning "dialogmord" var ju passande. Jag funderar om han går all-in i sina rollspel och medverkar till intervju i form av psykologisk tortyr som är en del i sexuell sadism:
Citat:
Han kallade det för "dialogmord" och med det menade han att en sexualsadist som Madsen tyvärr nog vill hålla offret vid liv så länge som möjligt, d.v.s att tortyren kan ha pågått väldigt länge för det han njuter av det är ju att se hennes reaktion när han torterar och plågar henne. Det var det han menade med "dialog", att han torterar så länge som offret lever för endast då ser han ju reaktionen för när hon väl är död, då betyder hon inget, då får han ingen njutning av att sticka eller skära för då uteblir ju reaktionen han är ute efter, då är det inte längre en "dialog".
PM leker med bytet och njuter, bjuder på kanelgifflar och får samtidigt vara i centrum när hon gör intervjun.
Sadisten sa ju att hon ställde så himla bra frågor; att hon haft en underbar stund innan hon dog.
Meningen äcklar mig för att den troligen är sann - hon var helt ovetande och han frossar ironiskt i att hon är så grundlurad, en marionett och han njuter än av det hela.
Klassisk psykopatform av kränkning, att se ner på henne och höja sig själv till skyarna där han leker Mastermind.

Det är samtidigt en rejäl njutning, rent av "thrill" som ger rysningar som han säger att ubåtarna gett honom tillbaka.
Det sammanfaller även med RPU:
"- Han vil gerne møde livets yderpunkter og opleve ekstrem eufori."

Anteckningsblocket som "råkat" vara kvar ihop med trosor och strumpbyxor är ju en väldigt personlig ägodel som får två funktioner:
Dels som minne av mordet och dels kan den självgode mannen läsa om sig själv och njuta.

Han är en redig lögnhals men redan den 3 september så nämner han att intervju i u-läge.
Att prata om just säkerhet till havs ger honom väl erektion med tanke på vad som komma skall.
Återigen en form av kränkning som ger njutning, att hon är allt annat än säker och helt i hans händer:

"Han briefede hende om sikkerheden. Der var mange mennesker, der så dem sammen. På et tidspunkt tog de et dyk. Nok længere end det normale. Hun interviewede samtidig." live bt
Senast redigerad av develi 2018-04-26 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in