Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 03:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Varför då påstå att svågern inte är en offentlig person? han lever på det offentliga pengar.

Vet inte vad svågern lever på. Men det är inte det som avgör om man är en offentlig person. Inte heller den som torkar seniorstjärt på kommunalt äldreboende är offentlig person bara pga sin arbetsplats.

Ifall svågern vore offentlig person så skulle han vara mer lättgooglad om en så säger.

"Offentlig person
En person som har en offentlig position genom sitt yrke eller på andra sätt sägs ibland vara en offentlig person. Termen är inte klart definierad i svenska sammanhang. Inom bland annat tysk civilrätt finns ett liknande begrepp med något klarare innebörd, Person des öffentlichen Lebens. I amerikansk rätt skiljer man på public figure och limited purpose public figure. Den förstnämnda är en person som genomgripande ägnar sig åt allmänna affärer medan den andre är en person som gett sin in i en särskild allmän fråga för att påverka utgången av just denna."
Citera
2018-04-26, 03:25
Medlem
Hade Özz haft rent mjöl i påsen skulle han ju inte ha sagt att han litar till 100% på sin svåger utan istället sagt något i stil med:

"Jag borde givetvis ha tagit ett större ansvar för att skaffa mig insyn i det här i och med att jag står som ägare till huset, men jag har inte alls varit inblandad i detta. Jag trodde att jag kunde lita på min svåger men i och med uppgifterna som framkommit så vet jag inte om jag kan lita på min honom igen. Om uppgifterna skulle visa sig stämma så skulle jag känna mig oerhört bedrövad."

Det gäller att lägga sig platt och vara öppen, lugn och ödmjuk i såna här situationer. Özz gör totalt fel när han går till frontalangrepp och försöker trycka ner Sveriges skickligaste journalist. Givetvis framstår han som en idiot.
Citera
2018-04-26, 03:28
Avstängd
Özz Nujen saknar helt förmåga att se sin del av ansvar i Akilovaffären.Inte den minsta jävla ödmjukhet inför offren eller försök att reda ut svartjobbsbyket sen tror kurdfittan att han vann diskussionen i UG. Han borde be hela svenska folket om ursäkt för att han finns här.
Citera
2018-04-26, 03:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Hade Özz haft rent mjöl i påsen skulle han ju inte ha sagt att han litar till 100% på sin svåger utan istället sagt något i stil med:

"Jag borde givetvis ha tagit ett större ansvar för att skaffa mig insyn i det här i och med att jag står som ägare till huset, men jag har inte alls varit inblandad i detta. Jag trodde att jag kunde lita på min svåger men i och med uppgifterna som framkommit så vet jag inte om jag kan lita på min honom igen. Om uppgifterna skulle visa sig stämma så skulle jag känna mig oerhört bedrövad."

Det gäller att lägga sig platt och vara öppen, lugn och ödmjuk i såna här situationer. Özz gör totalt fel när han går till frontalangrepp och försöker trycka ner Sveriges skickligaste journalist. Givetvis framstår han som en idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Özz Nujen saknar helt förmåga att se sin del av ansvar i Akilovaffären.Inte den minsta jävla ödmjukhet inför offren eller försök att reda ut svartjobbsbyket sen tror kurdfittan att han vann diskussionen i UG. Han borde be hela svenska folket om ursäkt för att han finns här.

Precis. Det är det här med att backa, be om ursäkt och lära sig av sina misstag. Inom vissa kulturer är det ett jävla berg som ska bestigas innan man kan göra det. En hedersgrej. Och högst röst vinner.
Citera
2018-04-26, 03:40
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Det existerar ingen reformerad islam, all islam följer sharialagarna som det endast finns minimala skillnader på mellan t.e.x. sunni och shia.

Alla muslimer ser väst som skräp eller ett verktyg, Akilov har säkerligen fått ett löfte om att hans familj får en rejäl bonus för hans insatser i islams krig mot väst.
Du, jag är inte dum i huvudet. Du behöver inte försöka förklara islam till mig och grejer.

Läs min fråga igen...

Vilken moske och vilka imamer har denna Rahkmat frekventerat?
Citera
2018-04-26, 03:43
Medlem
Abnormals avatar
Okej, låt säga att Akilov-kopplingen kommit som en chock för Özz och han har minsann inte haft någon koll utan lämpat över allt om kåken på sin oduglige svåger som kanske betalat ut en lite för stor slant, et cetera.

Ändå bokar han ett möte med UG och Janne Josefsson för att i tjugo minuter gorma variationer på "jag vet inget, det finns en som vet, varför har du inte pratat med honom?" – han säger ju verkligen inget annat. Avsikten är ju liksom inte att reda ut någonting. Alls. Alltså har Özz lömska plan istället varit att försöka göra ned Sveriges i särklass mest respekterade journalist och ödsla hans tid? Det är ju risigt beteende bara det.

Kul också att Özz plitar ned videons titel och beskrivning på (högst bristfällig) engelska. Som om detta otextade utbrott skulle få något som helst genomslag utanför valårs-Sverige.
Citera
2018-04-26, 03:44
Medlem
Soterns avatar
"Sista gig" upprepar Özz några gånger till JJ, helt ovetande om att det är Özz sista gig också i offentligheten.
Citera
2018-04-26, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Precis. Det är det här med att backa, be om ursäkt och lära sig av sina misstag. Inom vissa kulturer är det ett jävla berg som ska bestigas innan man kan göra det. En hedersgrej. Och högst röst vinner.
Jo det måste vara nån kulturell grej, att uppfatta det som en förolämpning att bli ifrågasatt. Han verkar helt säker på att Janne vill sänka och smutskasta honom och säger det till Janne. Antagligen var det en hel del uppbyggd stress och press av att känna sig "jagad" av medier och annat som kom ut också.

Hade Özz satsat några av sina miljoner från sina shower till att konsultera en PR-konsult eller bara lugnat ner sig lite och analyserat situationen ordentligt så hade han inte gjort bort sig så otroligt.

Jannes frågar i början: Hur känns det?
Özz: Det känns bra. Hur ska det kännas annars?

Redan där är det ju ridå. Han borde ha sagt att det som har hänt är fruktansvärt och uppträtt bedrövat. Sen fortsatt i den stilen.
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-26 kl. 03:51.
Citera
2018-04-26, 03:53
Hur kan Özz tro att han framstår som bättre och oskyldig efter den intervjun? Han reder ju inte ut något utan ägnar tiden åt omogna beskyllningar och konstiga associationer. Att hänga upp sig på hans mamma och att JJ hade ringt en 10-åring blir helt absurt i sammanhanget. Vad tänkte han när han bokade in intervjun? Den framstår ju i efterhand som helt meningslös ur hans perspektiv och "case".
Citera
2018-04-26, 03:58
Medlem
RobbyRob44s avatar
Özz Nujen är inte en komiker, han är ett skämt.

Han tror att han överlistar Janne Josefsson genom att köra full attack. Det enda han åstadkommer är att visa hur ointelligent han är och gör bort sig totalt.

Hade trott att Özz Nujen skulle ha lite mer insikt i hur man beter sig när man ena dagen skriver om skattesmitare från sin höga häst i Expressen när det är han själv och sin släkt han beskriver. Vilken Hycklare.

Och när han dessutom betalat en IS-terrorist svarta pengar, då kan det vara läge att ta det lite lugnare och uppträda något ödmjukare när man blir intervjuad i riks-TV.

Özz Nujen beter sig som att han klivit av första bästa bananbåt, men tror själv att han är sofistikerad. Pinsamt.
Citera
2018-04-26, 04:02
Säg nu att JJ hade fortsatt ringa barnet när han insåg att svågern inte ville prata. Det är knappast proffsigt gjort men vadå? En 10-åring dör väl inte av eller får men för livet att få några oönskade samtal? Löjlig grej att fokusera på och ett sätt att få JJ att se ut som en skum figur som gör vad som helst för ett scoop.
Citera
2018-04-26, 04:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Säg nu att JJ hade fortsatt ringa barnet när han insåg att svågern inte ville prata. Det är knappast proffsigt gjort men vadå? En 10-åring dör väl inte av eller får men för livet att få några oönskade samtal? Löjlig grej att fokusera på och ett sätt att få JJ att se ut som en skum figur som gör vad som helst för ett scoop.
Vilket trauma för ett barn att någon ringer på pappas telefon och ber att få prata med pappa? Haha..sluta skicka fram barnen och kurdmamman när skjutjärnsjanne ringer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in