2018-04-26, 00:29
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg du ner om du uppfattar dig så angripen av en fråga, det kan aldrig vara bra för hälsan att vistas på fb isf.

Han är råpsykopat vilket kommer dominera hans beteende.
Håller helt med. Jag ställde också bara en fråga och fick samma reaktion.
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Om jag nu ska yttra mej här så. vill jag skriva om detta med att PM skulle ha autism att det tror jag absolut inte på. En autistisk person kan inte förställa sej som han gjort. Inte använda lögner för att försöka komma undan.inte planera ett sånt dåd.
En autist kan heller inte räkna ut det som inte är konkret. Alltså inte förstå och dra slutsatser av det som sker och tänka ut vad andra tänker (utredarna) andra och sen tota ihop en ny version av ett händelseförlopp och dessutom hitta på en inkonkret historia som den om kolmonoxidförgiftning som han inte själv sett.
Inte heller skulle en autistisk person försöka göra sej av med offret som han gjort i tro att det skulle gå att dölja ett brott.Det var ju en uträkning som bara en psykopat kan göra. Att stycka en kropp och sänka delarna med tyngder på i havet. Det är bara en del tankar som motsäger att han skulle ha autism eller autistiska drag.

Min åsikt sammanfaller med rättsläkarnas att han är psykopat, narssicist och vriden.
Håller helt med. Finns massor som talar för psykopati. Mycket som talar emot autism, bl.a. det som du skriver. Sen kan man lägga en rättspsykiatrisk utredning till det, där man överhuvudtaget inte nämner autistiska egenskaper/drag/diagnoser.
Citera
2018-04-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Om jag nu ska yttra mej här så. vill jag skriva om detta med att PM skulle ha autism att det tror jag absolut inte på. En autistisk person kan inte förställa sej som han gjort. Inte använda lögner för att försöka komma undan.inte planera ett sånt dåd.
En autist kan heller inte räkna ut det som inte är konkret. Alltså inte förstå och dra slutsatser av det som sker och tänka ut vad andra tänker (utredarna) andra och sen tota ihop en ny version av ett händelseförlopp och dessutom hitta på en inkonkret historia som den om kolmonoxidförgiftning som han inte själv sett.
Inte heller skulle en autistisk person försöka göra sej av med offret som han gjort i tro att det skulle gå att dölja ett brott.Det var ju en uträkning som bara en psykopat kan göra. Att stycka en kropp och sänka delarna med tyngder på i havet. Det är bara en del tankar som motsäger att han skulle ha autism eller autistiska drag.
En psykopat förstår att försöka utnyttja situationen till det yttersta till sin fördel, en autistisk person skulle aldrig ens försöka neka till något.

Min åsikt sammanfaller med rättsläkarnas att han är psykopat, narssicist och vriden.

Och för en normal människa är detta brott så fruktansvärt att det inte finns ord. Det känns som en lättnad att han dömdes till livstid

Jag är ju upphovet till denna diskussion, och vill först bara ge dig rätt i att en autisktisk person lätt skulle kunna göra denna handling, och vara bensäker på att komma undan!

Vad jag hela tiden har pratat om, jag upprepar det ingen, är att det finns EGENSKAPER hos människor, samhället står för klassificering i "autism", "AST" mm...Nästan alla här går på samhällets version, diagnos, och glömmer/förstår inte att det är egenskaper som finns, i en mycket rik flora.

Det jag försöker säga är att en psykopat, mycket väl kan egenskaper som sammanfaller med t.ex. social inkompetens och svårigheter att förstå att andra människor också har ett känsloliv och en tanke. Är du emot det resonemanget?

Dom två egenskaperna jag tar upp, är ganska centrala för att pricka i en diagnos inom AST, det behövs fler, och jag säger inte på något vis att PM gör det, men han är på en väg mot de kriterierna....
Citera
2018-04-26, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Håller helt med. Jag ställde också bara en fråga och fick samma reaktion.

Håller helt med. Finns massor som talar för psykopati. Mycket som talar emot autism, bl.a. det som du skriver. Sen kan man lägga en rättspsykiatrisk utredning till det, där man överhuvudtaget inte nämner autistiska egenskaper/drag/diagnoser.
komplettererar med det jag satte samman om PM och psykopati från senaste genomläsningen av RPU - det har kommit fram mer så det är inte bara "talar för":
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-26, 00:43
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
komplettererar med det jag satte samman om PM och psykopati från senaste genomläsningen av RPU - det har kommit fram mer så det är inte bara "talar för":
I stand corrected. Självklart är det så att omständigheterna inte bara talar för att han är psykopat. Det är precis så som du skriver konstaterat att så är fallet.
Citera
2018-04-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"inga tecken på autisme" betyder INTE att det finns en eller flera egenskaper hos PM, som ingår i en sammantagen bedömning för en diagnos inom AST. Att han skulle klassas som "autist" är inte på kartan, det är en helt annan sak, än att t.ex. ha Asperger ( enligt gamla diagnosmanualer).

Dit jag vill komma är, att social inkompetens och svag förståelse för att andra människor också har ett känsloliv, och tänker på sitt sätt, är två av många pekare i en diagnos inom AST.

Kan du, och några till, som angriper mig hårt, säga att PM är socialt kompetent och väl inkännande i hur andra känner och tänker, då lägger jag av direkt!!! Om ni inte gör det, har ni förmodligen noterat att han är svag i båda diciplinerna, några av ett flertal pekare på egenskaper inom AST.

OBS! Det betyder inte att han har eller skulle få en diagnos inom AST, bara att dessa egenskaper är starka hos honom, enligt min bedömning.
Hitler hade narcissism+psykopatiska drag och troligen Asperger (tror man numera).
Vi är ju många som trott att PM även har, iallafall ett drag av något sådant.
Så det är du inte ensam om att tro.
Kanske att hans narcissistiska & psykopatiska drag var så dominerande för fallet, att man mest fokuserade på det?
Vad jag förstår har han inte fått sin diagnos helt spikad ännu.(?)
Citera
2018-04-26, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
I stand corrected. Självklart är det så att omständigheterna inte bara talar för att han är psykopat. Det är precis så som du skriver konstaterat att så är fallet.
Det är så mycket detaljer i olika live så jag missade det själv först.
Notera även ordet "Svær" som ligger före..
Citera
2018-04-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"inga tecken på autisme" betyder INTE att det finns en eller flera egenskaper hos PM, som ingår i en sammantagen bedömning för en diagnos inom AST. Att han skulle klassas som "autist" är inte på kartan, det är en helt annan sak, än att t.ex. ha Asperger ( enligt gamla diagnosmanualer).

Dit jag vill komma är, att social inkompetens och svag förståelse för att andra människor också har ett känsloliv, och tänker på sitt sätt, är två av många pekare i en diagnos inom AST.

Kan du, och några till, som angriper mig hårt, säga att PM är socialt kompetent och väl inkännande i hur andra känner och tänker, då lägger jag av direkt!!! Om ni inte gör det, har ni förmodligen noterat att han är svag i båda diciplinerna, några av ett flertal pekare på egenskaper inom AST.

OBS! Det betyder inte att han har eller skulle få en diagnos inom AST, bara att dessa egenskaper är starka hos honom, enligt min bedömning.
Han är diagnosticerad med att ha psykopatiska drag.
Och psykopater är suveräna på den såkallade "shit-termen"----social kompetens.
Madsen besitter stor social kompetens, charmar, lurar och snackar -
så alla tycker han är såå duktig, precis så där som vardagspsykopaterna beter sig, han uppfattas av andra naiva personer som bra och spännande. Det är så han camouflerar sin brist på verklig empati.
Han kan däremot älska sin u-båt, sina katter, humlor och möss. Och ha vidlyftigt sex-med olika partners.
Han kan också behandlat Deidree som en liten prinsessa, och hon genomskådade aldrig hans spel.
Hans fru däremot, som levde vardagslivet med honom, hon såg hans motgångar och utbrott, hon borde ha uppfattat att han hade flackt och konstigt känsloliv.
Inte alla mänskor ser igenom den här falska sociala kompetensen.
(Om han haft autistiska drag så skulle han aldrig kunnat locka så många mänskor till sig.
Hans "sociala kompetens" delar han med alla andra som har psykopatiska drag.
Däremot så har jag tolkat hans maniska pratande, om sig och sitt,
som en person som har stora drag av ADHD,
men förr kallades det väl för att vara manisk. STorsnackare, och allt kretsar kring det egna jaget.
Han stämmer också in på en bipolär person.
Han har en brist, när han ska samarbeta och anpassa sig till andra, konkurrensen med sin gamle partner fungerade inte, han kastar verktyg och skriker som ett barn.
HAn vill ensam ha kontrolen- och den ultimata kontrollen tog Madsen-när han gav sig på Kim Wall.
HAn är en mycket störd person,som lurat sin omgivning, och hans beteenden kan stämma in på massor av amatörs psykologin.
Han har fått sin diagns, av dem som studerat,samtalat och testat honom. De har rätt,så klart.
Psykopater kan verkligen uppvisa social-kompetens! För sin egen vinnings skull.
Senast redigerad av moshes 2018-04-26 kl. 00:59.
Citera
2018-04-26, 00:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hitler hade narcissism+psykopatiska drag och troligen Asperger (tror man numera).
Vi är ju många som trott att PM även har, iallafall ett drag av något sådant.
Så det är du inte ensam om att tro.
Kanske att hans narcissistiska & psykopatiska drag var så dominerande för fallet, att man mest fokuserade på det?
Vad jag förstår har han inte fått sin diagnos helt spikad ännu.(?)

Tro kanske tillhör kyrkan, och nu har han tydligen av expertpanelen här fått egenskaper av autistiska drag samt även bipolär. Så innan panelen är klar är han nog helt genomscannad med en jävla massa ovidkommande trams.

Psykopati är en personlighetsstörning. Man kallar det på svenska för antisocial personlighetsstörning och i detta fallet en svår sådan.

De abnorma personligheter som lider av sin abnormitet eller åstadkommer skada i samhället
Citera
2018-04-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen besitter stor social kompetens, charmar, lurar och snackar -
så alla tycker han är såå duktig, precis så där som vardagspsykopaterna beter sig, han uppfattas av andra naiva personer som bra och spännande. Det är så han camouflerar sin brist på verklig empati.
Han kan däremot älska sin u-båt, sina katter, humlor och möss. Och ha vidlyftigt sex-med olika partners.
Han kan också behandlat Deidree som en liten prinsessa, och hon genomskådade aldrig hans spel.
Hans fru däremot, som levde vardagslivet med honom, hon såg hans motgångar och utbrott, hon borde ha uppfattat att han hade flackt och konstigt känsloliv.
(Om han haft autistiska drag så skulle han aldrig kunnat locka så många mänskor till sig.
Däremot så har jag tolkat hans maniska pratande, om sig och sitt,
som en person som har stora drag av ADHD,
men förr kallades det väl för att vara manisk. STorsnackare, och allt kretsar kring det egna jaget.
Han stämmer också in på en bipolär person.
Han har en brist, när han ska samarbeta och anpassa sig till andra, konkurrensen med sin gamle partner fungerade inte, han kastar verktyg och skriker som ett barn.
HAn vill ensam ha kontrolen- och den ultimata kontrollen tog Madsen-när han gav sig på Kim Wall.
HAn är en mycket störd person,som lurat sin omgivning, och hans beteenden kan stämma in på massor av amatörs psykologin.
Han har fått sin diagns, av dem som studerat,samtalat och testat honom. De har rätt,så klart.
Psykopater kan verkligen uppvisa social-kompetens!
Till de neuropsykiatriska diagnoserna brukar i Sverige räknas ADHD, ADD, Aspergers syndrom, autism och Tourettes syndrom
https://sv.wikipedia.org/wiki/Neuropsykiatrisk_funktionsneds%C3%A4ttning

Vi är flera som tycker att PM har något mer ,ett drag av någon NPS störning. En del autism,några asperger och jag + några till ADHD eller ADD. Men alltsammans ingår i NPS.
"Social kompetens": Den har nog kommit med tiden. Som barn,ung uppfattades PM som udda.
Lite gofy som ler och skrattar på fel ställen. Men det kan också bero på hans Atypiska uppväxt. Hans far verkade lida av en grov personlighetsstörning. Så vem skulle lärt PM hur man uppför sig i sociala sammanhang?
Citera
2018-04-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tro kanske tillhör kyrkan, och nu har han tydligen av expertpanelen här fått egenskaper av autistiska drag samt även bipolär. Så innan panelen är klar är han nog helt genomscannad med en jävla massa ovidkommande trams.

Psykopati är en personlighetsstörning. Man kallar det på svenska för antisocial personlighetsstörning och i detta fallet en svår sådan.

De abnorma personligheter som lider av sin abnormitet eller åstadkommer skada i samhället
Du har rätt- vår tolkning av hans eventuella störning -är oviktig spekulation.
Ingen här i tråden har varit inblandad i hans utredning
.Man/ jag, tolkar utifrån det lilla han uppvisat på film, hans uppträdande, vad som framkommit i media.
Allt blir en ytlig egen bedömning.
Psykopatiska drag- det vet vi..
Citera
2018-04-26, 01:08
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen besitter stor social kompetens, charmar, lurar och snackar
-
...
...
Psykopater kan verkligen uppvisa social-kompetens! För sin egen vinnings skull.
Spot on. Ditt inlägg avslutar den här autismdiskussionen för min del.
Citera
2018-04-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Så, du är väl väldigt kunnig inom området, redogör gärna för din kompetens, eller stäng igen din lågintelligenta högtravande svada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in