2018-04-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
Lyssnade på The Fighter And The Kid ikväll och Brendan sa att han pratade med en polare som påstod att Tim gick på heroin och hade somnat när han skulle uppträda på Wynn hotellet i Las Vegas och fick sparken för det. När detta skulle ha varit sas inte. I dokumentären får man ju följa när Tim pratat med Steve Wynn och avbokade en spelning och det var inga problem. Intressanta är dock heroin påståendet. Är väl ett löst rykte men intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=eOuTFdNNDpk Hoppa till 1:08:05
Skulle tro han var på smärtstillande medicin, som Avicii själv sa är som heroin.
Citera
2018-04-25, 23:55
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Wake me up, är nu uppe på 1.5 miljarder visningar på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=IcrbM1l_BoI
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2018-04-25 kl. 23:58.
Citera
2018-04-26, 00:11
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THed
Konstigt att de största artisterna inom EDM-genren uttryckt att Avicii är ett musikaliskt geni som satt den typen av musik på kartan. Men din åsikt är ju viktigare, absolut.

LÖNAR det säg att säga så om Avicii inom industrin?

Follow the money.
Citera
2018-04-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrell
Ja. Och han var inte mindre smart.... Han ville ha allt! Men pallade inte det han fick....
Jag tycker inte ett dugg synd om han, han har levt det vi alla aldrig kommer leva. Och valde att supa sin kropp i bitar? Och på andra sätt få sig att må dåligt... Visst, han var "ung". Men jag kände redan som 20 år att jag inte kan supa mer än en dag`?

Han operera bort organ, på grund av sin fylla? Men visar bilder där han super 2018? Han kan fan skylla sig själv.... Hur ska jag säga det? Han valde det själv?
Ja och det han fick är fan inte lätt att hantera som 20-åring. MEN! Han blev 28 år. Då är man vuxen med råge.

Människor självmedicinerar sig till döds varje dag. Dom flesta vuxna lever under press idag. Dom flesta har inte heller lyxen att när som helst bara säga stop och leva gott resten av livet. Dom flesta biter ihop och knegar på och hoppas att det finns några pensionspengar kvar när det är dags. Hur som, han gjorde sina val, rätt och fel. Precis som alla vuxna.
Citera
2018-04-26, 00:16
Medlem
Någon försökte kontakta honom.. Vad tror ni? Kan det vara den riktiga?

https://www.youtube.com/watch?v=OcWBmNjgoYg
Citera
2018-04-26, 00:31
Medlem
Har hört från vissa som jobbat runt Avicii med olika projekt att det alltid fanns kokain tillgängligt och att dokumentären inte visar hela sanningen om vad som kan ha påverkat hans välmående.
Citera
2018-04-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Wake me up, är nu uppe på 1.5 miljarder visningar på Youtube.

Jaha...?

Views säger absolut ingenting. Bottar och yngel som ständigt reloadar sidan kan snabbt påverka och manipulera ett klipps påstådda "popularitet". Och då ska vi inte ens tala om de som köper views av Youtube, hackers, etc.

"Mest" vinner inte. Bäst vinner. Thriller är inte världens bästa album, men Bohemian Rhapsody är förmodligen världens bästa låt.
Citera
2018-04-26, 01:28
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartzippa
Du har dina åsikter och frågeställningar om hans liv och död och jag har mina frågeställningar, funderingar och kommentarer om hans liv och död.

"Den jävla lilla horan" skrev du om Tim Bergling.

Du måste vara ordentligt mobbad.
Citera
2018-04-26, 01:34
Bannlyst
Citat:
Du måste vara ordentligt mobbad.

Jag står fast vid att Tim har dött och att det är det som har hänt. Det finns ingenting som tyder på att Tim skulle vara vid liv.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Den jävla lilla horan" skrev du

Ja, det stämmer. Det är inte emot flashbacks regler att använda invektiv i måttlig grad så länge man är on-topic. Men nu citerar du text ur sammanhanget. Flashback är kanske inte rätt plats för dig.

Citat:
om Tim Bergling.

Det stämmer att Tim Bergling är Avicii och det påståendet står jag fast vid. Han har alltså dött och det är det som har hänt. Det jag sagt är allt jag har att säga om hans död och hans liv som artist.

Jag beklagar inte hans död och det är min rätt att tycka så.
Citera
2018-04-26, 01:44
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THed
Konstigt att de största artisterna inom EDM-genren uttryckt att Avicii är ett musikaliskt geni som satt den typen av musik på kartan. Men din åsikt är ju viktigare, absolut.

I stort sett alla som uttalar sig om elektronisk musik negativt, har ingen aning om vad de pratar om.

De flesta poplåtar som gjorts skulle jag spontat gissa är hälften så svåra att få ihop.

Det är svårare att göra musik utan text.
Avicii lyckades med konststycket att blanda bra melodier, akkord och text, spridd över flera genres som Wake Me Up.

Just saying...
Citera
2018-04-26, 01:46
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Jaha...?

Views säger absolut ingenting. Bottar och yngel som ständigt reloadar sidan kan snabbt påverka och manipulera ett klipps påstådda "popularitet". Och då ska vi inte ens tala om de som köper views av Youtube, hackers, etc.

"Mest" vinner inte. Bäst vinner. Thriller är inte världens bästa album, men Bohemian Rhapsody är förmodligen världens bästa låt.
Bottar, yngel, reloadar, köper views, hackers. Ok, måste gälla samma för alla då?
Ni gör bort er med er avundsjuka på en död ung man.

(Jag tycker inte att Bohemian Rhapsody är världens bästa låt. Smaken är olika.)
Citera
2018-04-26, 01:59
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Någon försökte kontakta honom.. Vad tror ni? Kan det vara den riktiga?

https://www.youtube.com/watch?v=OcWBmNjgoYg
Nej, det tror jag inte. Men skulle vara spännande om så vore.
Citat:
Ursprungligen postat av OneEightyTwo
Har hört från vissa som jobbat runt Avicii med olika projekt att det alltid fanns kokain tillgängligt och att dokumentären inte visar hela sanningen om vad som kan ha påverkat hans välmående.
Kan du säga något om vad för något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in