Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-25, 23:33
Bannlyst
Hur kan man bränna sin svåger så mycket som Özz Nujen gör?
Finns det ingen familjeband?

Vem är svågern?
Citera
2018-04-25, 23:35
Bannlyst
Özz: Så du litar mer på en terrorist mer en som är projektansvarig?

Litar... Word...
Citera
2018-04-25, 23:37
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Med tanke på Özz reaktion skulle man kunna tro att han är oskyldig.

Absolut, han är lika lugn och samlad som en anhållen sturplansstekare med kokain i mustachen.
Citera
2018-04-25, 23:37
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Özz ägde JJ, inte ofta det sker.

– Och som en creepy gubbe som frågar var hans föräldrar är, igen och igen. Är det så du jobbar? Vet dina chefer om att du jobbar så, att du ringer tioåriga barn?

För den som såg detta förstod man att Özz i detalj letat grejer att skicka in. Även tagit in sin egen filmare för att Uppdrag Granskning inte skulle få klippa i det hela. Han hade planerat och repeterat. Men allt går som bekant inte som man tänkt sig.

In kommer brandfacklorna:
.. JJs lön, lite feminism kring att kvinnor på redaktionen inte tjänar lika mycket (Alla bra journalister på UG har f.ö chansen att bli lika legendariska som JJ nu då) Özz hade stått framför spegeln och övat på att ösa tillbaka under de 30min han intervjuas (man klippte ned).

Sällan har man sett en så skyldig person i TV. Detta gav helt motsatt verkan. Alla vet nu att det försiggick fuffens på Gotland och att Özz är inblandad.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-04-25 kl. 23:47.
Citera
2018-04-25, 23:38
Bannlyst
Ursäkta mig, jag skriver efter nyttighet. Det Özz säger till Janne om att han ringt upp en 10- åring är inte acceptabelt.
Citera
2018-04-25, 23:39
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Med tanke på Özz reaktion skulle man kunna tro att han är oskyldig.
Så oskyldig som bara en kurd kan vara. Kul att just du trodde det men inte förvånande. Imponerande att du kan stava till hans namn.

Özz hade någon apshow som jag tror hette "Dålig stämning". Med Akilov kan han turnera Sveriges lyktstolpar med sprattelshowen "Begravningsstämning", en tack och adjöföreställning som jag skulle betala för att se.
Citera
2018-04-25, 23:40
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNollkoll
Jag känner Özz väl och träffar honom ofta. jag har alldrig sett han så nervös. han ljuger och attackerar så som han lärde sig som fjälljägare i värnplikten. han är en ok man, men om detta ljuger han som fan.
jag tror att dem är oroliga på expressen eftersom dom vet vad som hände shan atci och soran. nu faller snart den tredje kurden.

Haha, den där bergsturken fick jobba med dynamit eftersom han hade det blodet som barn.
Han var ingen jägare utan gjorde militärtjänstgörningen i Boden, jägare hade han aldrig klarat av och det är en skam att hans namn ens nämns i jägarsammanhang.

Men han kanske har ljugit om sin militärutbildning också.
Citera
2018-04-25, 23:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Otroligt märklig intervju. Han går ju till defensiven in i absurdum. Vet inte vad det handlar om. Ser han denna härva som en hederssak eller missbedömer han helt hur stor folkets ilska skulle vara för att det råkade hamna en Uzbekisk svartjobbare som bygger på hans hus? Är han nervös för terrorkopplingen? Det är nog inte många som på allvar tror att Özz ingår i en islamistisk konspiration .

Det är ändå hans hus också. Så även om han kanske inte hade ansvaret för bygget så har han ju ansvar för hur huset sköts och borde kunna svara på frågor om huset lite mer ödmjukt.

Varför tog han inte bara reda på fakta om vad som hänt och kan sen säga typ:
"Det stämmer att Akilov halkade in som svartjobbare via hans landsmän när huset jag deläger byggdes om. Att en av svartjobbarna råkar vara Akilov är nästintill tragikomiskt. Jag vill inte peka ut någon i min familj och den familjemedlem som slarvade men jag kan säga att både jag, min svåger och syster är ledsna för hur det blev så här och ska självklart se till att byggen på våra hus sköts enligt alla skatteregler i framtiden."

Skulle det inte vara end of story efter ett liknande uttalande? Vem hade brytt sig så mycket mer om det som hänt?

Han framstod som ganska pajasartad och dessutom känns det inte helt sjyst att lägga hela dyngan på svågern när det hade kunnat skötas utan att någon exakt person måste utpekas. Även om det är från systerns konto pengarna skickades behöver det inte vara hennes beslut eller ens hon som använt bankdosan.

Kan det vara här skon klämmer? Att hans syster är jurist och att det ser jävligt osnyggt ut för hennes karriär? Då är det väl bättre om hon hade gått ut med ett uttalande och pudlar?

Kan bara inte förstå varför Özz skjuter det här ifrån sig utan att ta 1% ansvar, det hade räckt tror jag.

Ett fantastiskt rimligt inlägg som alla bör läsa. I love you!
Antingen har det betalats vitt eller svart. Om det är svart är det ingen större grej ändå, folk gör så hela tiden med sina sommarhus. Att det sen är Akilov som penslat huset är bara otur så här i efterhand.
Citera
2018-04-25, 23:42
Bannlyst
Janne tar upp det Özz skrev på Expressen om skattesmitning och moralisk kompass. Özz kontrar med samma argument, det här har inget med mig att göra. Men för i helvete, finns det något som har med dig att göra överhuvudtaget?

Du bara axlar ifrån dig allt.
Citera
2018-04-25, 23:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen
Ursäkta mig, jag skriver efter nyttighet. Det Özz säger till Janne om att han ringt upp en 10- åring är inte acceptabelt.

UG ringde på ett nummer registrerat på svågern, att det var barnens telefon är omöjligt att veta. Frågan är varför inte Özz lämnade ut numret?
Citera
2018-04-25, 23:44
Medlem
wizzmans avatar
Jag tror den lilla skrikiga apan är skyldig till något långt värre än svartjobb. Han är ju helt livrädd i denna interjuven, fan hade varit nice o veta vad det är för affärerer terroristen och "komikern" hade ihop egentligen.
Citera
2018-04-25, 23:45
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen

¨
Du har inte sett inslaget,det märks.Man ska inte skriva saker man inte vet något om.Då blir det fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in