Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-25, 22:10
Medlem
Vilken gris han är öst.
Citera
2018-04-25, 22:10
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Knäpptyst hos både Aftonbladet och Expressen om detta.

"Vi kan inte förstååååå varför vi har toklågt förotroende hos svenska folket"
SVT tog ju upp det.
Citera
2018-04-25, 22:12
Medlem
Mycatisonfires avatar
Detta är det roligaste Den håriga kurden någonsin gjort... haha.
Citera
2018-04-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var ett svar till Sven-Gustav.
Min bedömning var vad värdet av intervjun skulle vara för Uppdrag Gransknings program och jag bedömde den saken rätt bra där, blev inte många sekunder de använde sig av i programmet. Eller hur? Jag hade alltså rätt.
Det här är inget försvar av Özz utan en ren bedömning av vad UG kunde göra av intervjun i programmet.
Vafan är det alla talar om från kvällens UG? Ja, Özz. Så det var antagligen av högt nyhetsvärde att ta med intervjun, fastän den blev som den blev då Özz duckade för allt och betedde sig som den idiot han är.

Du hade alltså fel fel fel (igen).
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Özz är en idiot. Nöjd? Nästa gång får du gärna läsa och fundera över mina svar innan du brummar igång så slipper jag förklara allt.
Bra Dofterna, bra!!! Det tog väl nått decennium för dig att inse det.
Citera
2018-04-25, 22:14
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
SVT tog ju upp det.

Läs vad jag skrev.
Citera
2018-04-25, 22:14
Medlem
Igni-ferroques avatar
Efter att ha sett Özz angrepp på JJ så undrar man ju hur i hela friden han självmant kan lägga upp klippet. Jag kan bara se två anledningar. Den ena är att han har en helt annan verklighetsuppfattning än mig när det gäller hur en person bör bete sig.

Den andra anledningen kan vara att han misstänkte att JJ hade rejält med fakta som helt enkelt inte fick komma fram. Nu ser han det här som en seger där han aldrig blir överbevisad. Kanske var det så att det kunde slutat med att JJ målat in honom i ett hörn om han faktiskt börjat svara på frågor?
Citera
2018-04-25, 22:15
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Expressen lät honom skriva en krönika så sent som idag.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/

Han är deras favoritkurd och de kommer hålla honom om ryggen till det bittra slutet.

Fast han ju på sig en lämplig tröja. Men borde inte ordet "dum" varit med på trycket?

https://y.cdn-expressen.se/images/de/56/de56b4225cad4d8d9dfef0144004b4fa/760.jpg
Senast redigerad av Studsboll 2018-04-25 kl. 22:19.
Citera
2018-04-25, 22:15
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Läs vad jag skrev.
Kvällspressen har tagit upp det förut.
Citera
2018-04-25, 22:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kvällspressen har tagit upp det förut.

Kvällspressen brukar publicera mängder kring varje veckas Uppdrag Granskning på sändningsdagen.

Men inte just detta avsnitt.
Citera
2018-04-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Herre jösses.

Özz villken total psykopati.

Hur en hantlangare kan städa ihop 75 000 på några veckor förblr ett mysterium.

För mig är det klart att Özz och hans syster stött terrorism ekonomiskt.

Janne tycks bita sig i knogen åtskilliga gånger.

Fast JJ är nog så pass rutinerad att han ser redan under intervjun hur Özz står i kvicksand och bara trampar ner sig själv längre och längre. Naturligtvis hade han velat ha svar, men han vet nog samtidigt att tittarna själva kommer se Özz som en fullständig lögnare.

Citat:
Av Twitter-reaktionerna att döma så har Özz INGEN på sin sida i det här fallet.

Twitter kokar av ilska över äcklet!

Härligt att höra. Kurdpackets hata/håna svenskar kommer i och med detta vara över. Kommer antagligen slippa se både Soran och Özz något mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om det förekom mycket tvivel tidigare under dagen så blev det en rätt bra kväll trots allt.

Ganska typiskt att det är Özz eget försvar som sänker honom.

Vill minnas att det finns en diagnos för det. Att själv vara så övertygad om lögnen och sin förmåga att manipulera omgivningen att man tror att man själv kan försvara sig mot allt. Kommer inte ihåg om det är psykopat, sociopat, grandios eller narcissist.

Citat:
Känns som att Özz failade dessa tre steg väldigt, väldigt hårt

Det var som sagt inte mycket rätt där.

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför är Özz så hetsig och uppretad? Och går till motangrepp mot Janne. Jag vet, det är en klassisk försvarsmekanism. Han skrattar och försöker greppa diskussionen och rikta den mot Janne. Han vill ha kontroll. I denna intervju visar han upp klassiska manipulativa och psykopatiska tendenser.

Usch vilken kille, blir fan rädd av att se människan även fast det bara är på youtube. Får kalla kårar.

Man kan ifrågasätta att Janne pratar med Özz om något som han inte vet (påstår han), men det är ingen anledning till att gå berserk på detta viset.. Här ligger inte en hund begraven utan här är det en massgrav

Hade inte kameran varit på känns som Özz kunde börjat veva. Helt jävla sjuk i huvudet.

Citat:

De behandlade Soran på samma vis. Det är OK. Det blir så övertydligt för alla som fått upp ögonen för det.
Citera
2018-04-25, 22:19
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Kvällspressen brukar publicera mängder kring varje veckas Uppdrag Granskning på sändningsdagen.

Men inte just detta avsnitt.
Läs vad jag skrev.
Citera
2018-04-25, 22:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Kära Janne Josefsson och SVT.

Som teaser så är den lysande.
Kan ni inte lägga ned lite tid på att ta reda på varför de betalt ut pengar för ca 750 timmars städ och rivningstjänster.

Då spekulationer förekommer att han fått betalt för annat.

Terrorism.
Mord.
Förfalskade pass.
Utpressning.
Att Nujens sedan länge.
samarbetar med Säpo och betalar för information.
Köpta tjänster åt Özz systers advokatbyrå.

Stämmer det att huset är ”tänkt” som Özz privata sommarteater? Att han på så vis fått fördelar vid köpet och affären mycket fördelaktig om man vill undvika skatt.

Likaså så ryktas det att polisen missat betalningarna och struntat i att kontakta Nujens om det hela.

Att det var sexologen, barnboksförfattaren och journalisten Katarina Janoush som kom Özz affären på spåret.

Är man inte ansvarig som fastighetsägare för sina fastigheter och deras drift och underhåll?

Vad krävs för att uteslutas ur advokatsamfundet?

Vem är svågern? Vad har han för erfarenhet av byggnation. Vem är ansvarig byggherre? Villket var företaget och varför betala till en privatperson?

Vi vill ha bra TV för skattepengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in