Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelbrot
Nu vet jag inte om det var denne man som GW syftade på men det bodde en man på ett lägre nummer på Sandelsgatan, som avled 26 aug 2011. Jag vet inte heller, om han tog livet av sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Proff-Pojkstreck
Tror jag vet vem du syftar på, efternamn R*ng.
Är lite tveksam till att det skulle vara han som GW menar var "granne med Inger Stark". Dels så bodde inte mannen granne med henne då (enligt den upplagan av Sv. Befolkning 1990 som jag har), dels så hade han precis gift sig 5 månader före mordet. Mordet på Inger Stark skedde den 29 november 1990.
Men det kan vara så att Sv. Bef. 1990 inte är rätt uppdaterad och att han hunnit flytta till Sandelsgatan 1990 före mordet och det är inte uteslutet att man kan mörda som nygift.
Kikar man bara på datum skulle den där Sandelsgatan 2 B-figuren kunna vara nissen som Leif GW tjötar om. Men kör man hans namn via google så kan vi se att han dog efter en sjukdom.
Citat:
T**** R*** har efter en kort tids sjukdom avlidit i en ålder av 63 år. Närstående är barnen med familjer samt mamma.
(Värmlands Folkblad, Dödsfallsnotiser, Publicerad 1 september 2011)
Den här gubben tycker jag vi kan stryka från listan av GW-kandidater. Jag kikar i lite dödsfallsnotiser från 2011 för att se om jag kan nosa upp något. Ett litet problem är att vi inte vet om det var i Karlstad (eller ens Värmland) som snubben avled i.