2017-07-24, 22:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nu är Leif GW i farten igen och han är "ganska hundra på vem som gjorde det"

Misstänkta GM-gubben var alltså en ex.granne och tog livet av sig 2011 (se förra sidan i tråden). Inte omöjligt att Flashbacks detektiver kan skaka fram ett namn. "Besynnerlig och mystisk person" betyder "socialfall" - bara några finare ord.
Nu vet jag inte om det var denne man som GW syftade på men det bodde en man på ett lägre nummer på Sandelsgatan, som avled 26 aug 2011. Jag vet inte heller, om han tog livet av sig.
Citera
2018-04-22, 22:41
Medlem
I ett klipp från TV4Play från 18 april, som jag inte kan länka till nu, pratar "polisprofessorn" om Inger Stark-mordet. Han pekar ut en man som tagit självmord som skyldig till mordet.

Amatörerna på TV4 skriver i beskrivningen som hör klippet till att "lösningen kommit till genom topsning" men så är inte fallet.
Citera
2018-04-23, 14:55
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Nu vet jag inte om det var denne man som GW syftade på men det bodde en man på ett lägre nummer på Sandelsgatan, som avled 26 aug 2011. Jag vet inte heller, om han tog livet av sig.
Tror jag vet vem du syftar på, efternamn R*ng.
Är lite tveksam till att det skulle vara han som GW menar var "granne med Inger Stark". Dels så bodde inte mannen granne med henne då (enligt den upplagan av Sv. Befolkning 1990 som jag har), dels så hade han precis gift sig 5 månader före mordet. Mordet på Inger Stark skedde den 29 november 1990.
Men det kan vara så att Sv. Bef. 1990 inte är rätt uppdaterad och att han hunnit flytta till Sandelsgatan 1990 före mordet och det är inte uteslutet att man kan mörda som nygift.
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2018-04-23 kl. 15:00.
Citera
2018-04-23, 22:59
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Tror jag vet vem du syftar på, efternamn R*ng.
Är lite tveksam till att det skulle vara han som GW menar var "granne med Inger Stark". Dels så bodde inte mannen granne med henne då (enligt den upplagan av Sv. Befolkning 1990 som jag har), dels så hade han precis gift sig 5 månader före mordet. Mordet på Inger Stark skedde den 29 november 1990.
Men det kan vara så att Sv. Bef. 1990 inte är rätt uppdaterad och att han hunnit flytta till Sandelsgatan 1990 före mordet och det är inte uteslutet att man kan mörda som nygift.

Kikar man bara på datum skulle den där Sandelsgatan 2 B-figuren kunna vara nissen som Leif GW tjötar om. Men kör man hans namn via google så kan vi se att han dog efter en sjukdom.

Citat:
T**** R*** har efter en kort tids sjukdom avlidit i en ålder av 63 år. Närstående är barnen med familjer samt mamma.
(Värmlands Folkblad, Dödsfallsnotiser, Publicerad 1 september 2011)

Den här gubben tycker jag vi kan stryka från listan av GW-kandidater. Jag kikar i lite dödsfallsnotiser från 2011 för att se om jag kan nosa upp något. Ett litet problem är att vi inte vet om det var i Karlstad (eller ens Värmland) som snubben avled i.
Citera
2018-04-25, 21:03
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Kikar man bara på datum skulle den där Sandelsgatan 2 B-figuren kunna vara nissen som Leif GW tjötar om. (...).

NEJ, kikar man på datum så kan det inte vara han för han var inte granne med Inger Stark 1990. Han var gift och bosatt på helt annat håll som jag redan skrivit. Han skilde sig 2006 och jag tror det var först då han hamnade på samma gata som Stark hade bott på 16 år tidigare. Men det är 16 år för sent.

Det man måste titta på här är inte var folk bodde när de dog utan var de bodde när Inger mördades givetvis. Jag lovar att göra detta när får lite tid hemma.
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2018-04-25 kl. 21:30.
Citera
2018-04-25, 22:10
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
NEJ, kikar man på datum så kan det inte vara han för han var inte granne med Inger Stark 1990. Han var gift och bosatt på helt annat håll som jag redan skrivit. Han skilde sig 2006 och jag tror det var först då han hamnade på samma gata som Stark hade bott på 16 år tidigare. Men det är 16 år för sent.

Det man måste titta på här är inte var folk bodde när de dog utan var de bodde när Inger mördades givetvis. Jag lovar att göra detta när får lite tid hemma.
Nu hittade jag en möjlig kandidat, född 1923. I och med åldern stiger oddsen, för att han skulle vara gm. Han var bosatt på Sandelsg 1 enligt SveBef1990, avled i juni 2011, även då bosatt i Karlstad men det behöver inte heller vara denne man som GW åsyftade.
Citera
2018-04-26, 10:46
Medlem
Den vilda uthängningen av avdöda män som förmodl. är orelaterade till Ingers död, den bara rullar på här. Är det därför som "Sveriges befolkning 1990" resp. "Sveriges dödbok" finns tillgänglig?? Och vad tror GW...det stora oraklet?
Citera
2018-04-26, 22:17
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Nu hittade jag en möjlig kandidat, född 1923. I och med åldern stiger oddsen, för att han skulle vara gm. Han var bosatt på Sandelsg 1 enligt SveBef1990, avled i juni 2011, även då bosatt i Karlstad men det behöver inte heller vara denne man som GW åsyftade.
Teoretiskt är det möjligt, men han dog alltså i en ålder av 88 år, självmord vid 88? Möjligt men känns inte klockrent.
Citera
2018-04-27, 06:50
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Teoretiskt är det möjligt, men han dog alltså i en ålder av 88 år, självmord vid 88? Möjligt men känns inte klockrent.
För mig är suicid vid den åldern inget anmärkningsvärt. Se t.ex. Figur 2 på sidan nedan.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...cid-sjalvmord/

Dock är det hans höga ålder, då mordet inträffade, på en person utomhus, som sticker ut i mina ögon.
Sedan har jag en helt annan kandidat än den GW har omtalat.
Citera
2018-04-27, 20:04
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
För mig är suicid vid den åldern inget anmärkningsvärt. Se t.ex. Figur 2 på sidan nedan.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...cid-sjalvmord/

Dock är det hans höga ålder, då mordet inträffade, på en person utomhus, som sticker ut i mina ögon.
Sedan har jag en helt annan kandidat än den GW har omtalat.
Ja precis. Han var 67 vid tiden för mordet, inget är omöjligt men känns osannolikt ja.
Citera
2018-05-06, 13:09
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den vilda uthängningen av avdöda män som förmodl. är orelaterade till Ingers död, den bara rullar på här. Är det därför som "Sveriges befolkning 1990" resp. "Sveriges dödbok" finns tillgänglig?? Och vad tror GW...det stora oraklet?

Du vet, det var faktiskt dig vi tänkte på när vi blåste igång Flashback-jakten på Leif GW:s mord-kandidat - du har ju vanan inne liksom att peka ut diverse folk som mördare och likstyckare. Så vi tänkte att tråden skulle passa dig som en fisk i vattnet.
Citera
2018-05-06, 13:21
Medlem
Quoters avatar
Citat:

När vi ska försöka lista ut vad oraklet Leif GW säger så måste vi tänka oss in hur han ser på saken - inte hur vi själva gör det. Han brukar inte vara så noga med att smådetaljer blir rätt.

Leif GW:s kandidat behöver inte ha bott på samma adress som Inger Stark gjorde när hon mördades - det kan vara en adress som båda bodde på innan etc. Men visst håller jag med dig om att den mest naturliga tolkningen är att det gällde just år 1990.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in