2018-04-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Ni diskuterar gällande Ash. Efter dokumentärerna måste väl ändå det tyngsta ansvaret ligga på honom , Tim säger ju klart att han inte vill turnera mer. Ash pratar direkt om pengar och om han är villig att förlora detta.

Är ju flera omgångar han får mer och mer bokningar. Tim är ju en typisk svensk grabb, För snäll , naiv och godtrogen. Men när han kom upp i åldern. Sa han promt NEJ me. Kroppen var redan förstörd.

Hade min vän, klient eller som behövt dricka alkohol för att uppträda hade jag redan där reagerat på om man inte skulle sluta med det och enbart sitta hemma och skriva låtar och göra musik.

Självklart har alla pressar honom. Han satt ju knappt alls i lugn och ro. Datorn och resa .

Tim bröt samarbetet med Ash 2016. Nu är det 2018 så hur kan det bli Ash ansvar ? Ok att han pressade honom då men det är 2 år sedan.
Citera
2018-04-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Ni diskuterar gällande Ash. Efter dokumentärerna måste väl ändå det tyngsta ansvaret ligga på honom , Tim säger ju klart att han inte vill turnera mer. Ash pratar direkt om pengar och om han är villig att förlora detta.

Är ju flera omgångar han får mer och mer bokningar. Tim är ju en typisk svensk grabb, För snäll , naiv och godtrogen. Men när han kom upp i åldern. Sa han promt NEJ me. Kroppen var redan förstörd.

Hade min vän, klient eller som behövt dricka alkohol för att uppträda hade jag redan där reagerat på om man inte skulle sluta med det och enbart sitta hemma och skriva låtar och göra musik.

Självklart har alla pressar honom. Han satt ju knappt alls i lugn och ro. Datorn och resa .

Du kanske ska kolla om dokumentären med kritiska ögon?
Ash är med ett fåtal scener vid ett skrivbord i Stockholm. De klipper in ”värdet av pengar” när Tim pratar om att han vill sluta för att skapa dramaturgi. Vi har ingen aning om Ash säger det i samma veva som Tim mår skit. De som bokar när Tim blir arg är bokningsagenten, det är nån annan snubbe som frågar om intervjun m.m. Och hela dokumentären är 1,5 timme av ett helt liv. Där Ash är med typ 5 scener, det säger väl ingenting??

Dessutom har Tims syster redan kommenterat det här på Ash instagram där hon påpekar att skulden inte ligger hos NÅGON.
Citera
2018-04-25, 14:23
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Tim bröt samarbetet med Ash 2016. Nu är det 2018 så hur kan det bli Ash ansvar ? Ok att han pressade honom då men det är 2 år sedan.

För Tims hälsoproblem uppkom då när han jobbade med Ash på grund så mycket press. Därför har har det ansvaret.
Citera
2018-04-25, 14:25
Medlem
Citat:

Därför att hans psykiska hälsa men framförallt också hans fysiska blev katastrofal långt innan 2016.
2013 började det med inläggningar på sjukhus.

Du har inte kollat dokumentären heller ser jag.
Gör det och så kan du ta en funderare till efter det.
Citera
2018-04-25, 14:26
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Ja och då är man bästa vänner!

Kan bekräfta att nej, de var inte vänner. Bekanta ja, men inte vänner.

Det finns fler som skriver att de var vänner i tråden ....
Går man i samma klass i mellanstadiet och hänger på fritiden så är man inte bekanta 😂
Då vill jag nog kalla det vänner
Citera
2018-04-25, 14:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Du kanske ska kolla om dokumentären med kritiska ögon?
Ash är med ett fåtal scener vid ett skrivbord i Stockholm. De klipper in ”värdet av pengar” när Tim pratar om att han vill sluta för att skapa dramaturgi. Vi har ingen aning om Ash säger det i samma veva som Tim mår skit. De som bokar när Tim blir arg är bokningsagenten, det är nån annan snubbe som frågar om intervjun m.m. Och hela dokumentären är 1,5 timme av ett helt liv. Där Ash är med typ 5 scener, det säger väl ingenting??

Dessutom har Tims syster redan kommenterat det här på Ash instagram där hon påpekar att skulden inte ligger hos NÅGON.
Fast det kan väl inte hon uttala sig om.
Hon kan säga att de inte anklagar någon - men det är något helt annat.
Citera
2018-04-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Därför att hans psykiska hälsa men framförallt också hans fysiska blev katastrofal långt innan 2016.
2013 började det med inläggningar på sjukhus.

Du har inte kollat dokumentären heller ser jag.
Gör det och så kan du ta en funderare till efter det.

Jo det har jag gjort
Citera
2018-04-25, 14:36
Medlem
Citat:
Jo det har jag gjort

Perfekt.
Då kan du förstå att över 300 spelningar på så kort tid + resor till platserna + prodda låtar samtidigt inte är hållbart?
På det är han helt öppen med psykisk ohälsa och ångestladdningar.

Men Ash ser pengarna.

Du ser inge konstigt i den påtryckningen och vad som kan bli påföljder?

Och efter dessa 300 spelningar, varför fick han inte bara sätta sig i studion? Varför boka upp hundratals spelningar till?
Citera
2018-04-25, 14:36
Medlem
Jag anser att man inte kan referera till SVT´s dokumentär. Hur de har klippt ihop allt och klistrat ihop olika samtal har vi ingen aning om. Den dokumentären är ingen referens till hans verkliga liv.
Citera
2018-04-25, 14:38
Medlem
Hatabusets avatar
[Läste det här blogginlägget som visserligen kan vara humbug, men beskriver honom på ett intressant sätt: https://www.astroalvis.com/2018/04/24/till-tim-bergling-avicii-1989-2018/[/quote]

Verkar skumt då denne inte ens har koll på vilken dag han är född ?!
Citera
2018-04-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Kan vara så att Tim konfronterat den här personen tidigare under veckan och kanske fått en smäll.. Därav blåtiran? Senare under veckan ser han samma saker hända och då får han nog och konfronterar personen igen. Vilket leder till att personen eller folk i hans närhet mördar Tim. Allting tystas ner pga att personen är hög sultan i Oman eller dyl.

https://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/avicii_samtal_stor3.jpg

Lite så jag funderar, även om det självfallet bara är spekulationer. Det kan ha varit självförvållat på ett eller annat sätt, men det känns märkligt att polisen i Oman så snabbt gick ut med att brott inte misstänktes bakom dödsfallet.

Känns inte helt orimligt att polisen täcker upp för en högt uppsatt person med makt, speciellt inte om trafficking och barnbröllop var involverat.

Info om barns rättigheter i Oman

https://www.humanium.org/en/middle-east-north-africa/oman/
Citera
2018-04-25, 14:44
Medlem
Citat:
Jag anser att man inte kan referera till SVT´s dokumentär. Hur de har klippt ihop allt och klistrat ihop olika samtal har vi ingen aning om. Den dokumentären är ingen referens till hans verkliga liv.

Du tror det är skådespeleri det som sägs då också?

Oavsett hur dom klipper så kan vilken normal människa som helst förstå kontexten av dokumentären.
Man hör vad dom säger, man ser hur han försämras och man ser och hör påtryckningar.

Dom kan klippa sekvenser men dom kan inte klippa meningar och diskussioner.

Han ligger på sjukhuset och dom diskuterar om han ska operera ut gallblåsan, ta en timeout och sen komma tillbaka eller inte operera ut , köra på med spelningarna och ta skiten sen.
Att dom ens pratar om det? friskt? nej

En av många många sekvenser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in