"...approached the security fence and carried out suspicious activity..." https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5210046,00.html
Han infiltrerade alltså israeliskt territorium och försökte mixtra med stängslet, planterade minor enligt vissa. Mer än så vet jag inte så du kan sluta tjata om samma person nu...
Kan du nu någon gång komma med belägg för ditt evigt upprepade påstående om att stängslet ligger långt inne på israeliskt territorium! Sen kanske du inte skulle förlita dig helt på vad IDF säger för att försvara sig sedan de mördat en man.
Fan i heller att jag vill tro på det här alltså. Menar du på fullt allvar att du skulle acceptera en hjärntvättande propaganda, ockupation, markstölder, förtryck, fördrivning och massdödande av judar (inte bara sionistjudar utan även civiliserade sådana)? Varför vill jag inte tro på det? Och i så fall varför nätkrigar du för sionismens grymheter? Varför tar inte avstånd från sionister som jagar palestinier världen över och dödar dem? I Malaysia här senast, Dubai, Tyskland och Turkiet tidigare för bara några år sedan. Under massförintelsen i Gaza så stormade man sjukhus utklädda som anhöriga.
Hur kan du se dig själv i spegeln när du försvarar brott mot mänskligheten?
Förstår du inte att Memestars svar bara var en omskrivning för "Nej". Omständigheter är aldrig identiska så han kan alltid peka på något och säga att det här ju var helt annorlunda.
Fan i heller att jag vill tro på det här alltså. Menar du på fullt allvar att du skulle acceptera en hjärntvättande propaganda, ockupation, markstölder, förtryck, fördrivning och massdödande av judar (inte bara sionistjudar utan även civiliserade sådana)? Varför vill jag inte tro på det? Och i så fall varför nätkrigar du för sionismens grymheter? Varför tar inte avstånd från sionister som jagar palestinier världen över och dödar dem? I Malaysia här senast, Dubai, Tyskland och Turkiet tidigare för bara några år sedan. Under massförintelsen i Gaza så stormade man sjukhus utklädda som anhöriga.
Hur kan du se dig själv i spegeln när du försvarar brott mot mänskligheten?
Allt du skrev är lögner förutom ockupation och massdödande, vilket endast görs i självförsvar. Om man nu vill kalla några tiotals infiltratörer för "massor"...
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Förstår du inte att Memestars svar bara var en omskrivning för "Nej". Omständigheter är aldrig identiska så han kan alltid peka på något och säga att det här ju var helt annorlunda.
samtidigt som de går till FN och jiddrar om att Israel är rasister.
Syftar du på Q51 står att de motsätter sig att israeliska judar, dvs i praktiken bosättare, blir medborgare. Hur stort tror du stödet i Israel är för att palestinier skall få återvända och bli medborgare?
Syftar du på Q51 står att de motsätter sig att israeliska judar, dvs i praktiken bosättare, blir medborgare. Hur stort tror du stödet i Israel är för att palestinier skall få återvända och bli medborgare?
I praktiken samma sak för civiliserade länder som har dubbelt medborgarskap eller Palestina som har ett ord för judar och ett annat för israeliska araber. Palestinier har rätt att bli medborgare i Israel om de bor på mark som blir annekterad, men väljer ofta att inte bli det. Du gjorde ett bra försök trots att du använde gamla argument som vi redan diskuterat.
I praktiken samma sak för civiliserade länder som har dubbelt medborgarskap eller Palestina som har ett ord för judar och ett annat för israeliska araber. Palestinier har rätt att bli medborgare i Israel om de bor på mark som blir annekterad,
Du bortser här från alla palestinier som fördrevs före, under och efter Israels bildande, med det var dessa jag syftade på. En politik som fortsatt efter 1967 på Västbanken då palestinier körts bort från land för alla illegala bosättningar.
Judarna köpte mer mark, det var avgörande. De lokala judarna ägde 7.4% och de lokala araberna ägde 11.6% av hela mandatet när delningsplanen lades fram i november 1947. http://booksand-ebooks.com/political-commentary/israel-palestine-land-division
Eftersom judarna ägde mest land i den föreslagna judiska staten och araberna ägde mest i den föreslagna arabiska är det ganska självklart att judarna ägde mer än araberna i den judiska, trots den brittiska kolonialmaktens rasistiska handelslagar. De ville få billigare olja, det var därför de hindrade judar från att köpa mycket mark och, som du skrev, tillsatte en nazistisk arab som ledare.
Européerna har ingen historisk koppling till Sydafrika och hade därför ingen rätt att utropa sin stat där.
Västtyskland betalade inte skadestånd till det judiska folket som grupp utan snarare till förintelseöverlevarna som grupp och majoriteten av dessa flydde till Israel.
Haganah krigade mot Irgun innan de gav upp och integrerades i IDF 1948. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Altalena_Affair
Lehi var väldigt små och hade ingen särskild militär betydelse. Extremsionister fanns lite här och där, det definitiva är att dem inte stöddes av de judiska ledarna till skillnad från den fullbordade etniska rensningen av judar från arabländer som genomfördes av ländernas regimer.
Angående palestiniernas nationalitet och påstådd rätt till fördrivelse; de fanns självklart innan 50-talet, då kallade de sig dock bara för araber, och jag har aldrig skrivit att någon har rätt att fördriva någon, jag menar bara att deras förlust är självförvållad då de startade krig mot Israel. Detta har jag redan skrivit om tidigare, se mina inlägg för mer utförliga förklaringar och källor.
Vad är ditt problem. Jag vet att Israel betalar studenter för att sprida propaganda på internet men du går ju inte till botten av problemet utan bara babblar strunt. Jag säger ju att min familj är från Palestina och haft och göra med turkar,britter och nu dom värsta och det har alltid varit Palestina, i några år innan Israel British mandate of Palestine.
DU SÄGER ATT RÄTT TILL FÖRDRIVELSE FANNS INNAN 50-talet MEN DU FATTAR INTE ATT PALESTINIER FÖRDRIVS ÄN IDAG VARJE DAG ÅRET OM. Deras förlust är inte självförvållad för dom startade inte krig mot Israel utan det var arabstaterna runt om som gjorde det när judarna ockuperade Palestina och startade de första terrorgrupperna där. Palestinierna hade blivit av med sina vapen av engelsmännen och flydde då de trodde de kunde komma tillbaka, dom ville inte vara mitt i ett krig från ingenstans och var tvungen söka skydd. Nu på äldre dagar undrar jag om inte hela propagandan på den tiden med hot om att bli slaktade av judiska terrorister mm var en plan av Israel så att så många som möjligt skulle fly och att dom visste att kriget skulle komma och därför hade förberett sig med sina allierade men detta är bara en teori.
1)Basic.. Palestina är en landyta i ett större område som kallas Levanten, dom som bor där är araber precis som i libanon , men det betyder inte som du säger att dom som bodde där innan 50 sa att dom var araber från Levanten eller Arablandet utan dom säger att dom är palestinier eller araber från Palestina ifall någon mot förmodan förväxlade dom med eu judar som migrerat dit för att komma till ett bättre ställe. Araber är precis som riktiga judar ett semitiskt folk med rötter i samma område.
Förstår du vad jag skriver? Du vet hur Sverige är en del av Norden, inte bara ett landstycke utan namn mellan Norge och Finland. Palestina var förutom handel och jordbruk känt för att Jesus föddes där och när folk åker dit så sa dom att dom skulle till Palestina ( även när det var ockuperat). Palestina HAR funnits och finns även idag även om ni lyckats fördriva folket och stycka marken så man inte vet ut eller in.
2) Rika judar köper praktiskt taget landet från England som egentligen hade planer på att lämna landet. Sedan dess har sionismens grund bli en renrasig judisk vit stat med ryska och eu judar. Allting dom sprider är lögner och propaganda från den första till idag och jag är glad att den yngre generationen börjar förstå det.
Israel bildas;Resultat
lögner om hur Palestina var tomt, primitivt och knappt fanns ( a land for a people) .
Krig som ni själva varit med och startat, efter att invaderat ett land och terroriserat folket så mycket att dom blev livrädda för att sedan inte låta dom återvända till deras egna områden och därmed göra dom statslösa över en natt. Deras olivträd står fortfarande kvar i alla de byar som ni manglat med marken och bytt namn på.
Ni skapar konflikter genom false flag attacker när ni vill att USA ska kriga mot era fiender som USS Liberty,Operation Susannah
Israel planted bombs inside Egyptian, American, and British-owned civilian targets, cinemas, libraries and American educational centers. The bombs were timed to detonate several hours after closing time. The attacks were to be blamed on the Muslim Brotherhood and Egypt,
Israel med över 200 atombomber försökt få till krig i Iran i evigheter då dom utvecklar kärnvapen
vilket är samma lögn som körde när ni fick USA att starta kriget i Irak efter 9/11 ( dancing israeli/mossad),
Jag anklagar er för att hjälpa både IS(rebeller) för att ge dom vård ( Jerusalem Post) och antagligen mera eftersom ni ertappats med agenter i aleppo då staden befriades. Jag anklagar er för att hjälpt Al Queda i Irak,vilket USA gillar då nu Former CIA director David Petraeus is advocating giving arms to members of al-Nusra Front, an al-Qaida off-shoot, to beat Isis.
Det ni gjorde i Gaza, där miljoner bor på väldigt liten yta, borde vara brott mot mänskligheten. Iaf hade en judisk FN domare något att säga https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Fact_Finding_Mission_on_the_Gaza_Co nflict
Skolor, FN-förråd,Sjukhus,Vattenreningsverket,El, Vit fosfor som är kemiskt och inte träffar direkta mål,användande av civila sköldar. Tre år i rad eller? Ni har i år pumpat ut nästan allt grund-vatten i Gaza,varenda kalori och medicin som kommer igenom ( men inte under bombningarna) räknas som om dom vore till djur.
Är det inte lite illa att stänga in ett folk sådär som om det vore ett fängelse och terrorisera befolkningen till vanvett. Om du bodde där så får du göra som min vän gjorde och fly genom en av tunnlarna mot Egypten..grävde inte judarna tunnlar ut för att fly också?
Det är såklart inte samma sak som nazisterna gjorde men jag hittar vissa likheter i hur man ser på människor som djur och skrattar när man siktar mot barn med snipers km bort och vars minister säger att det skulle vara bäst att bara släppa en Abomb över hela området. Soldater berättar om er 3 åriga krigstjänst där målet är att kunna döda oskyldiga civila utan att känna skuld och betrakta dom som unther menschen.
Jag anklagar Israel,enda demokratin i mena, för att förstöra demokratiska valet i Gaza som hölls genom att fängsla eller slänga ut den politiska grenen av valda Hamas men låta den "militanta" grenen vara kvar och därmed kväva en dialog och låta gazaborna utan en röst.
Du bortser här från alla palestinier som fördrevs före, under och efter Israels bildande, med det var dessa jag syftade på. En politik som fortsatt efter 1967 på Västbanken då palestinier körts bort från land för alla illegala bosättningar.
Faktum kvarstår, araber kan bli medborgare i Israel och blir det fortfarande, judar kan inte bli medborgare i Palestina.