Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Lägger USA in veto hela tiden? Nej, men Ryssland har gjort det 12 gånger när det gällt Syrien och kemvapen. Nu ska du inte heller efterfråga vattentät bevisning som skulle hålla i ett brottmål i en domstol. För så fungerar det inte inom folkrätten, man kan säga att skälig misstanke gäller och i det här fallet kan denna misstanke även läggas ihop med en ovilja att låta utreda händelsen. Detta räcker gott för bombning av relevanta mål med ringa skador på omgivningen.
Skälig misstanke, skojar du eller menar du allvar. Och så efteråt när man nu lyckats stoppa USAs reträtt från Syrien och fått en mycket bra anledning att stanna exakt så länge som man själv känner för det, hur ser du nu på denna påstådda kemattack som aldrig kommer att kunna bevisas då det inte varit någon.
Dom lägger båda in VETO mycket ofta, men dom du inte är ett troll och kan diskutera så lista hur många VETO båda parter lagt in OCH lista också upp varför VETO lagts in, propaganda är allt du klarar av, det bevisas vid varje tillfälle men jag är villig att omvärdera denna syn på dig men det ankommer på dig.
Jag googlade lite snabbt, har har du lite trovärdiga källor att börja med, fyll gärna på och fundera på varför saker är skrivna som dom är och varför VETO läggs in ibland, många gånger VETO läggs in skulle jag vilja påstå så är resolutionen skriven för att det ska läggas in ett VETO i syfte att kunna peka på något.
https://edition.cnn.com/2017/04/13/middleeast/russia-unsc-syria-resolutions/index.html