2018-04-24, 00:59
Medlem
Sveppss avatar
Aftonbladet har en artikel om ”sista selfien” på Kelly Lees instagram. Han ser så glad ut men visst ser han ut att ha blåtira på bägge bilderna hon postade?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1gAd8/kelly-fotades-med-avicii-veckan-fore-hans-dod--berattar-om-motet

Rip fina Avicii. Och ❤️ till alla er som står Tim nära.
Citera
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Den där Ash känns som en amatör faktiskt. Tveksamt om någon annan artist vid sina sinnens fulla bruk skulle hängt kvar. Ytterst omogen och oklar för att spela i en högre liga.

Vad gäller Tim själv var nog inte hans kompisgäng på en evig semester bra för honom. Min tolkning är att hade behövt en fast hand, en rådgivare vid sin sida under en längre period av återhämtning och konvalescens.

Lyxhotell i Oman med polare 😓😓😓?!

Tim kände säkert att han var skyldig Ash något för att han tog honom under vingarna.

Undra vilka som hängde i hans entourage... ”kompisarna” alltså. Någon var säkert där och försökte lugna ner tillvaron men flera hängde säkert med bara för det ljuva livet...
Citera
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Väldigt roligt att Flashback sågade hans musik och kallade den harmlös innan han blivit stor redan i oktober 2006.

Flashback gav feedback och formade en kommande storstjärna.

(FB) Feedback sökes =)
Va? Var det Tim som startade den tråden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Många artister som slår igenom tidigt i livet hamnar lite senare i stora problem.

Men nu var ju inte killen någon barnstjärna utan +20 när han breakade.

Tycker musiken är helt intetsägande och lika likgiltig som det mesta som spelas på radion.

Musik som har noll värde för mig, men mer värde för andra.

Förstår såklart att han var en megastjärna bland unga människor.

Får känslan av att han blev något han från början inte ville bli.

Tråkigt och sorgligt att han inte längre lever.

Lika tråkigt är alla spekulationer om dödsorsak.
Jag lyssnar inte heller på hans musik men jag visste vem han var. Hans musik spelades på klubbar tiden då jag festade.

Jag tror det började som en hobby sen blev det helt enkelt för mycket när han slog igenom och började dricka mycket alkohol för att fly. Han hade problem med alkohol för några år sen läste jag.

Sen spelar det inte jätte stor roll hur han dog för han är redan borta och kommer ej tillbaka. Hoppas famijen kan bearbeta sorgen och får den stöd dem behöver
Senast redigerad av Babyspenat 2018-04-24 kl. 01:09.
Citera
2018-04-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Va? Var det Tim som startade den tråden?

Ja. När han började med sin musik.
Citera
2018-04-24, 01:03
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ja. När han började med sin musik.
Oj, det var skoj.

Han bröt mot regel 2.03.
Citera
2018-04-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digger-Nick
Vet någon huruvida Tims bukspottskörtelsinflammation var kronisk eller akut? Om den var kronisk kan den förklara varför han blev så mager, samt kan även vara en trolig anledning till hans bortgång.
Om det är så att bukspottskörteln bara lade av känns det hela ännu mer tragiskt, kändes trots allt som att han äntligen var på rätt väg och hade tid för saker han faktiskt ville göra
Vila i frid Tim, enorm inspiration för mig och många andra unga musiknördar!

Vet inte om den var kronisk eller akut..
vet bara att det var bukspottskörteln som tog livet av honom..
kollar man på bildkollaget någon postade ser man tydligt dock hur hans kropp förändrades genom åren. (Såg ut som han använde enormt tunga droger) så om han var sjuk en längre tid skulle det inte förvåna mig
Citera
2018-04-24, 01:14
Medlem
Citat:
Väldigt roligt att Flashback sågade hans musik och kallade den harmlös innan han blivit stor redan i oktober 2006.

Flashback gav feedback och formade en kommande storstjärna.

(FB) Feedback sökes =)
De där trådarna borde ju screenprintas då de ju är en del av svensk musikhistoria.
Citera
2018-04-24, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Vilka räknas in i gruppen "vi" som du använder? Menar du tex dom första 200miljoner lyssnarna av en av hans hits på spotify?
Avicci har nog bidragit med mer för världen än vad du och din inavlade familj någonsin kommer att göra. Gå o lägg dig.

Överreaktion på mitt inlägg eller vad? Menar bara att jämfört med "riktiga" musiker så att säga, så har DJs inte en sportmössa. Att bemästra ett riktigt instrument kräver mer talang. Förstår inge hypen kring honom, men jag mår illa av all modern musik. Som sagt personlig åsikt.

Fortfarande tragiskt absolut, som det alltid är när bra människor går bort, framför allt för hans familj, men jag menar, Avicii jämförs med typ Martin Luther King, Moder Teresa eller Gandhi, vilket är ganska absurt. Han var bara en DJ trots allt men om man inte bryter ihop av detta är man tydligen inavlad.
Citera
2018-04-24, 01:35
Medlem
Med facit i hand är det för mig något symboliskt i Tims sista postade bild på Instagram; ”går över till andra sidan..”. Men för mycket intolkning från min sida förmodligen.
Citera
2018-04-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Med facit i hand är det för mig något symboliskt i Tims sista postade bild på Instagram; ”går över till andra sidan..”. Men för mycket intolkning från min sida förmodligen.
Samtidigt kan ju "It's always Sunny in California" också ses som en sarkastisk kritik av hela branschen. Många kommer till LA för att bli stora men i verkligheten slås många liv i spillror.

Nu var det givetvis inte det Tim tänkte men ändå.
Citera
2018-04-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
De där trådarna borde ju screenprintas då de ju är en del av svensk musikhistoria.

De där? Det är ju en tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in