2018-04-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Fortfarande ingen som vet hur han dog?

Vi förlorade en bra person men förlorade inte direkt bra musik om man ska se det positiva i allt hemskt.

Vilka räknas in i gruppen "vi" som du använder? Menar du tex dom första 200miljoner lyssnarna av en av hans hits på spotify?
Avicci har nog bidragit med mer för världen än vad du och din inavlade familj någonsin kommer att göra. Gå o lägg dig.
Citera
2018-04-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskekatt
Jag har tänkt samma tanke, jag undrar också hur ayahuasca (psykedelisk brygd) förändrade Tim.
När skulle han ha haft en ayahuasca-upplevelse? Om han gjorde det så är det extremt viktigt att påpeka tidpunkt. Psykedeliska upplevelser sätter som ett avtryck i nutiden och gör det starkt.
Citera
2018-04-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Nej, han var förmodligen inte ens närvarande på spelningarna ens, det enda han arbetade med var käften, att köra med Tim tills han inte orkade mer. Folk reagerar inte främst på att Ash inte stoppade han från att dricka, utan att han var bered att göra allt, för att mjölka ur Tim tills han stupade.

I dokumentären ser man ju att han var med på spelningarna. Ash säger också att han var med på dem flesta spelningarna.
Citera
2018-04-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Nej, han var förmodligen inte ens närvarande på spelningarna ens, det enda han arbetade med var käften, att köra med Tim tills han inte orkade mer. Folk reagerar inte främst på att Ash inte stoppade han från att dricka, utan att han var bered att göra allt, för att mjölka ur Tim tills han stupade.

Fast detta är bara antaganden från din sida utifrån en dokumentär på 90 min antar jag?
Tror man ska passa sig för att tycka för mycket om något man inte vet något om. Men bara min åsikt.
Citera
2018-04-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
1. Han var ung och sjukt osäker.
2. Tycks även ha haft problem med ångest.

Visst hade han ett val, men helt ärligt, i dokumentären var de totalt oförstående för hans tankar.

Till sist sitter han och upprepar "jag vill inte" och blir i princip kallad för en barneumpa när han berättat om och om igen hur dåligt han mår. Vidriga människor.
Håller med dig där. Det kan vara farligt att börja bli så känd i ung ålder framförallt om han hade problem med mentala hälsan vilket han skrev om.
Personligen hade jag inte orkat leva det livet han gjorde. Sen får vi inte glömma att vi inte vet dödsorsaken men troligtvis har alkohol påskyndat det. Mina tankar går till hans familj och nära
Citera
2018-04-24, 00:47
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Håller med dig där. Det kan vara farligt att börja bli så känd i ung ålder framförallt om han hade problem med mentala hälsan vilket han skrev om.
Personligen hade jag inte orkat leva det livet han gjorde. Sen får vi inte glömma att vi inte vet dödsorsaken men troligtvis har alkohol påskyndat det. Mina tankar går till hans familj och nära

Många artister som slår igenom tidigt i livet hamnar lite senare i stora problem.

Men nu var ju inte killen någon barnstjärna utan +20 när han breakade.

Tycker musiken är helt intetsägande och lika likgiltig som det mesta som spelas på radion.

Musik som har noll värde för mig, men mer värde för andra.

Förstår såklart att han var en megastjärna bland unga människor.

Får känslan av att han blev något han från början inte ville bli.

Tråkigt och sorgligt att han inte längre lever.

Lika tråkigt är alla spekulationer om dödsorsak.
Citera
Medlem
Väldigt roligt att Flashback sågade hans musik och kallade den harmlös innan han blivit stor redan i oktober 2006.

Flashback gav feedback och formade en kommande storstjärna.

(FB) Feedback sökes =)
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Fast detta är bara antaganden från din sida utifrån en dokumentär på 90 min antar jag?
Tror man ska passa sig för att tycka för mycket om något man inte vet något om. Men bara min åsikt.

Det har du helt rätt i, dokumentären plus min personliga analys av vem den där Ash är.
Citera
2018-04-24, 00:49
Medlem
Skiter i o läsa denna tråd men säger ba att d fett onödigt o spekulera runt detta! Han var en fantastisk människa o kmr alltid saknas hans musik va sjukt bra o en ikon för sverige. Polisen har ju själva gått ut med att de tydligt inte var något brott så venne vrf man ska hålla på o spekulera tack för mig
Citera
2018-04-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler85
I dokumentären ser man ju att han var med på spelningarna. Ash säger också att han var med på dem flesta spelningarna.

Det såg ut som att han bara var med på Summerburst. Han kan inte ha varit med på alla utlandsspelningar eftersom Tim nämnde i början att Ash inte kan resa lika mycket pga sin familj.

Men ser nu att det finns två dokumentärer. Den som heter True Stories och nån annan på Youtube som jag inte har sett ännu.
Citera
2018-04-24, 00:54
Medlem
Hypokondrias avatar
Gamla "vänner" från 2009 som nu släpper gammalt inspelat material med Tim...
Kommer nog bli många som vill tjäna en slant på hans död..

https://www.youtube.com/playlist?list=PLCB4pBzphg0oPLr_J5suc5R0RL9J9r6jl

Skall bli intressant att följa bråket om arvet de kommande åren...

Rip Tim och Bromance, fan vad episk den var när den släpptes!
Citera
2018-04-24, 00:57
Medlem
Enligt info om tredje chakrat- obalanser uppstår när vi känner oss styrda av andra....

Så behöver inte BARA vara alkohol eller droger som orsakar pankreatit, kan även med alternativa österländska teorier förklaras av energimässiga obalanser orsakade av livssituation. Att bli styrd av andra är ju ganska tydligt att han upplevde att han var i dokumentären och det var då han utvecklade obalanser i tredje chakrat, därav pankreatit osv.

En teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in