2018-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ash är ju knappt med i dokumentären..jag trodde han skulle stå och skrika på Avicii och hota honom med pistol och advokater om han inte spelar, i stället är han med typ 4 gånger där han sitter och snackar lite vid sitt skrivbord..

Jag tycker hela det här "branschen pressade honom"-narrativet är överdrivet. Det är väl lika mycket arbetsnarkomanen TB:s fel att han körde på så in i helvete. I dokumentären skyller han dessutom endast på sig själv, han hade lätt kunnat skylla på tex sin före detta manager eller turnéledare.

Tänkte detsamma. Arash är ju aldrig ens med någonstans. Tim säger något om att Ash inte kan vara DJ själv för att han har fru och barn. De som är värst utan tvekan är det vissa ur det gäng han alltid verkade resa med. Särskilt snubben som som försöker så in i helvete ge honom en guilt trip ifall han ställer in genom att dra upp hur mycket det kommer kosta och upprepa det flera gånger medan Tim tittar ner dystert. De var där i varje land och såg honom och hur han mådde. Men säkert ingen som kommer minnas eller tänka på dem överhuvudtaget. Ash däremot kommer få ta 100% av all skuld i allmänhetens ögon.
Citera
2018-04-24, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Dock ska man komma ihåg att de känt varandra en lång tid före han blev stor, första 5 åren var det förmodligen Ash som såg till att karriären tog vind så snabbt som den gjorde, han hade allt Tim saknade i att dra i alla trådar och få exponering. Avicii hade säkert blivit känd med tiden, men inte i närheten lika snabbt och som följd inte fått jobba med kändisar som sen gjorde han legendarisk. På den tiden var Tim 200% inne i rollen och stortrivdes med succen, vilket gjorde Ash till rätt person på rätt plats.

Problemet med Ash är som alla hetlevrade från mellanöstern, de har svårt med empati för människan där bakom, allt handlar om att dra och slita för egen vinning och trycka trycka trycka tills allt går deras väg. När hälsan sviktade och Tim behövde dra ner, så fanns inte det altenativet, han skulle pressas till han var förbrukad och de de kunde hoppa till nästa dragplåster att elda fram. All buisness som det heter i branchen.

Tittar man noggrant på dokumentären så var alkoholen ett sätt att dämpa ångest och den introverta personligheten som med tiden blev allt mer påtaglig, sen ersattes alkohol av medicin för hälsan..
Hade han fått välja agenda själv hade han inte varit utsatt för varken det ena eller det andra, han hade suttit i vardagsrummet och producerat vacker musik 5 dar i veckan och PR-resor nån gång i månaden och bukspottkörteln hade varit i gott skick.

Håller helt med!! de polarna var något av skolexempel på de värsta vänner man kan ha.
Ett jäkla mingel och peptalk, men ingen jäkel som ville bry sig om hans hälsa, jetset livet var allt de ville åt. Håller de minst lika ansvarig som Ash här. Vad har man vänner till om de säljer ut sig, djäkla gladpack, hoppas deras roll skrivs in i historien och förevigs som de som bidrog till allt detta.

Precis, som du säger. Han hade fel människor runtomkring sig och fick INGEN vägledning eller råd som gynnade honom. Hela hans liv blev manipulerat tillslut, hade han haft vettiga människor runtomkring sig hade han blivit en typ. Max Martin som endast producerar musik. Han har givetvis påtalat detta men blivit söndermanipulerad att ta steg i annan riktning och att bli en artist osv. Det var oerhört intressant att läsa hans egna inlägg här på flashback innan han blev känd, man kan verkligen se på sättet han skriver osv, vilket godhjärtat genomsnäll person det var. Tyvärr var han ett så perfekt objekt man kan komma för någon som vill utnyttja någon.
Citera
2018-04-24, 00:03
Medlem
johnthedickholmess avatar
Men jag fattar inte det dör. Var inte hans kompisgäng andra producenter? Eller vilka var det? Folk som bara hängde och utnyttjade han? Vilka var det? Roller?
Citera
2018-04-24, 00:06
Medlem
NygammalValss avatar
Fyra foton på Avicii som tyvärr visar hur snabbt förfallet gick:

https://edmnews.it/avicii-lotta-contro-la-malattia-e-annuncia-un-nuovo-album-ed-un-singolo/
Citera
2018-04-24, 00:06
Medlem
Tycker det är lite märkligt att mobben ger sig efter Ash efter att ha sett 90 minuter av Tims liv under en 3-års period. Men är väl så det funkar idag, snabba åsikter. Ash har säkerligen gjort väldigt mycket för att hjälpa Tim och som nämnts innan var han väl inte ens med på majoriteten av spelningarna?

Tycker inte att man kan komma ifrån att Tim hade ett eget ansvar för sin hälsa, framför allt när det kommer till alkohol och han var uppenbarligen alkoholist. Visst säkert mycket press utifrån men tvivlar på att ingen av personerna runt om inte har tagit ett ordentligt snack med Tim ett flertal gånger.
Citera
2018-04-24, 00:09
Medlem
Poizfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Men jag fattar inte det dör. Var inte hans kompisgäng andra producenter? Eller vilka var det? Folk som bara hängde och utnyttjade han? Vilka var det? Roller?

Han crew tour manager och vänner

Låtskrivarna hängde han bara med i studion resten vetifan det var nån i dokumentären som kammade aviciis hår inför spelning lite gayit men tror de ville känna på kändislivet och pengarna tillslut körde kompisarna över Tim då han inte kunde hantera kompisarna det blev för mkt tror jag allt förstördes lixom
Citera
2018-04-24, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Tycker det är lite märkligt att mobben ger sig efter Ash efter att ha sett 90 minuter av Tims liv under en 3-års period. Men är väl så det funkar idag, snabba åsikter. Ash har säkerligen gjort väldigt mycket för att hjälpa Tim och som nämnts innan var han väl inte ens med på majoriteten av spelningarna?

Tycker inte att man kan komma ifrån att Tim hade ett eget ansvar för sin hälsa, framför allt när det kommer till alkohol och han var uppenbarligen alkoholist. Visst säkert mycket press utifrån men tvivlar på att ingen av personerna runt om inte har tagit ett ordentligt snack med Tim ett flertal gånger.

Nej, han var förmodligen inte ens närvarande på spelningarna ens, det enda han arbetade med var käften, att köra med Tim tills han inte orkade mer. Folk reagerar inte främst på att Ash inte stoppade han från att dricka, utan att han var bered att göra allt, för att mjölka ur Tim tills han stupade.
Citera
2018-04-24, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av somerandom
Kan ordet Avicii ha dragit till sig onda andar? Om man är vidskeplig kan man tänka så.

Jag har tänkt samma tanke, jag undrar också hur ayahuasca (psykedelisk brygd) förändrade Tim.
Senast redigerad av fiskekatt 2018-04-24 kl. 00:15.
Citera
2018-04-24, 00:12
Medlem
danne_00s avatar
Vad heter Avicii på Flashback?
Citera
2018-04-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11

Jag har upprepat det här två gånger i denna tråd men vissa har svårt att se verkligheten som den är helt enkelt.
Citera
2018-04-24, 00:14
Medlem
Digger-Nicks avatar
Vet någon huruvida Tims bukspottskörtelsinflammation var kronisk eller akut? Om den var kronisk kan den förklara varför han blev så mager, samt kan även vara en trolig anledning till hans bortgång.
Om det är så att bukspottskörteln bara lade av känns det hela ännu mer tragiskt, kändes trots allt som att han äntligen var på rätt väg och hade tid för saker han faktiskt ville göra
Vila i frid Tim, enorm inspiration för mig och många andra unga musiknördar!
Citera
2018-04-24, 00:15
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskekatt
Jag har tänkt samma tanke, jag undrar också hur ayahuasca (psykedelisk brygd) förändrade Tim. Om det fick honom på fel bana till slut.

Hur vet du han tog ayahuasca?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in