2018-04-23, 23:35
Medlem
Poizfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Är det inte rätt klarlagt att han var där och söp och tog mediciner? Njöt av solen också kanske.

Han befann sig i ett hotell där det var specifikt för folk som behövde extra lugnt. Han kanske ville dö fridfullt fan vet jag Oman är ett fattigt land varför softarhan inte i Dubai eller nåt
Citera
2018-04-23, 23:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poizfang
Han befann sig i ett hotell där det var specifikt för folk som behövde extra lugnt. Han kanske ville dö fridfullt fan vet jag Oman är ett fattigt land varför softarhan inte i Dubai eller nåt

Det är ju såklart som du säger att han ville hålla sig undan från offentligheten.
Citera
2018-04-23, 23:42
Medlem
Från att ha sett dokumentären är det smärtsamt att se att hur Aviciis Bromance bara var en bräcklig fasad. Omgiven av ett stort entourage, men ändå helt ensam. Tycker synd om Tim. Han var en rekorderlig kille som utnyttjades till max av omgivningen som verkar ha haft genomsnittstalangen hos Magaluf-bartenders, inklusive managern som ser ut att medvetet ha studerat Scarface för att plocka upp "mannerisms" i tron att det gör honom mer kraftfull, men han ser ut som en smalltown-krogägare som drar linor.

Hoppas verkligen detta börjar vara slutet på den "Slisk"-eran som pågått sedan början av 2010-talet med Summerburst, EDM och annat skit. Känns som en enda stor korvfest.
Citera
2018-04-23, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur tror ni han mådde här? När det bestämt propsades på att han skulle ta ett gäng intervjuer.

1 dag efter sjukhuset

https://www.edmsauce.com/wp-content/uploads/2017/11/Avicii.png

Fruktansvärd bild! Managern kommer att bli lynchad om han visas i Stlm..
Citera
2018-04-23, 23:44
Medlem
3dls avatar
Helt jävla krossad av detta. Vafan, Tim! Du hann ge världen så mycket, en hel epok i våra liv kommer alltid förknippas med dig och ditt arbete, alla minnen från festivalande glädjeyra av att bara leva i stundens eufori med utsträckta händer mot stjärnhimlen, alla utgångar och playlistan på förkröken och grillningarna, sommarkvällarnas anthems, de extra lätta stegen på löprundorna och några fler reps av gympumpandet, list goes on and on! Så jävla mycket glädje. Det är vad du gav världen. Och du hade så mycket mer att ge!

Tack för att du fick oss att glömma livet. Och bara leva, dansandes sjungandes. Requesta sönder Avicii...

Inget skvaller, och kanske tokmkt OfT men det bränner så djävulskt bakom ögonlocken och klöser hål i själen och jag har ingen att dela sorgen med. Det känns som om jag hör ens några toner ur Levels så kommer jag smulas sönder. Inte kunna sluta gråta. Världen stannade. Saker rör på sig men allt står still för detta går bara inte att ta in.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Tim är på en bättre plats, en harmonisk och fridfull plats långt fjärran avīci, där han kan fortsätta skapa himmelsk musik och där han slipper ha ont. Lev vidare broder, var du än är.

..men mest av allt vill jag bara att du ska komma tillbaka.
Citera
2018-04-23, 23:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poizfang

Oman har varit ett turistmål i många år, absolut inte som Thailand men annan typ av turism. Oftast lite mer välbärgade som söker total avkoppling. Michael Jackson bodde där i 3 mån enligt rykten. Som referens åker min väns familj dit med en familj ur Sveriges näringslivstoppar dit VARJE år de senaste 15 åren. De älskar Oman. Det är vackert, relativt oexploaterat, rent hav och fina resorts. Har själv funderat på att åka dit och min syrra och hennes kille åkte dit på semester under hösten.

Att Tim var där är väl inte så jävla konstigt. Han besökte ju flera icke klassiska svenne resmål. Han åkte till Afrika i 3 månader efter han slutade och kollar man hans instagram så ser man att han har åkt till Peru och andra delar av Syd och Centralamerika efter han slutade turnera. Det är uppenbart att han den senaste tiden reste och utforskade världen. Han hade även många vänner och bekanta över hela världen.
Senast redigerad av Xfiles 2018-04-23 kl. 23:48.
Citera
2018-04-23, 23:50
Medlem
Poizfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Fruktansvärd bild! Managern kommer att bli lynchad om han visas i Stlm..

Hjälplös känner jag, han kanske inte kunde hantera sin vardag, där ska ash komma inte och stötta inte bara tänka på pengar pengar hels tiden. Vad tycker du?
Citera
2018-04-23, 23:51
Medlem
Poizfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Oman har varit ett turistmål i många år, absolut inte som Thailand men annan typ av turism. Oftast lite mer välbärgade som söker total avkoppling. Michael Jackson bodde där i 3 mån enligt rykten. Som referens åker min väns familj dit med en familj ur Sveriges näringslivstoppar dit VARJE år de senaste 15 åren. De älskar Oman. Det är vackert, relativt oexploaterat, rent hav och fina resorts. Har själv funderat på att åka dit och min syrra och hennes kille åkte dit på semester under hösten.

Att Tim var där är väl inte så jävla konstigt. Han besökte ju flera icke klassiska svenne resmål. Han åkte till Afrika i 3 månader efter han slutade och kollar man hans instagram så ser man att han har åkt till Peru och andra delar av Syd och Centralamerika efter han slutade turnera. Det är uppenbart att han den senaste tiden reste och utforskade världen. Han hade även många vänner och bekanta över hela världen.

Du har helt rätt, fan jag vill veta hur han dog, vad e det som tar tid?
Citera
2018-04-23, 23:53
Medlem
Kan ordet Avicii ha dragit till sig onda andar? Om man är vidskeplig kan man tänka så.
Eller snarare avici, som det stavas.
Senast redigerad av somerandom 2018-04-24 kl. 00:09.
Citera
2018-04-23, 23:55
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Den där Ash känns som en amatör faktiskt. Tveksamt om någon annan artist vid sina sinnens fulla bruk skulle hängt kvar. Ytterst omogen och oklar för att spela i en högre liga.

Dock ska man komma ihåg att de känt varandra en lång tid före han blev stor, första 5 åren var det förmodligen Ash som såg till att karriären tog vind så snabbt som den gjorde, han hade allt Tim saknade i att dra i alla trådar och få exponering. Avicii hade säkert blivit känd med tiden, men inte i närheten lika snabbt och som följd inte fått jobba med kändisar som sen gjorde han legendarisk. På den tiden var Tim 200% inne i rollen och stortrivdes med succen, vilket gjorde Ash till rätt person på rätt plats.

Problemet med Ash är som alla hetlevrade från mellanöstern, de har svårt med empati för människan där bakom, allt handlar om att dra och slita för egen vinning och trycka trycka trycka tills allt går deras väg. När hälsan sviktade och Tim behövde dra ner, så fanns inte det altenativet, han skulle pressas till han var förbrukad och de de kunde hoppa till nästa dragplåster att elda fram. All buisness som det heter i branchen.

Tittar man noggrant på dokumentären så var alkoholen ett sätt att dämpa ångest och den introverta personligheten som med tiden blev allt mer påtaglig, sen ersattes alkohol av medicin för hälsan..
Hade han fått välja agenda själv hade han inte varit utsatt för varken det ena eller det andra, han hade suttit i vardagsrummet och producerat vacker musik 5 dar i veckan och PR-resor nån gång i månaden och bukspottkörteln hade varit i gott skick.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vad gäller Tim själv var nog inte hans kompisgäng på en evig semester bra för honom. Min tolkning är att hade behövt en fast hand, en rådgivare vid sin sida under en längre period av återhämtning och konvalescens.

Håller helt med!! de polarna var något av skolexempel på de värsta vänner man kan ha.
Ett jäkla mingel och peptalk, men ingen jäkel som ville bry sig om hans hälsa, jetset livet var allt de ville åt. Håller de minst lika ansvarig som Ash här. Vad har man vänner till om de säljer ut sig, djäkla gladpack, hoppas deras roll skrivs in i historien och förevigs som de som bidrog till allt detta.
Citera
2018-04-23, 23:55
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Helt jävla krossad av detta. Vafan, Tim! Du hann ge världen så mycket, en hel epok i våra liv kommer alltid förknippas med dig och ditt arbete, alla minnen från festivalande glädjeyra av att bara leva i stundens eufori med utsträckta händer mot stjärnhimlen, alla utgångar och playlistan på förkröken och grillningarna, sommarkvällarnas anthems, de extra lätta stegen på löprundorna och några fler reps av gympumpandet, list goes on and on! Så jävla mycket glädje. Det är vad du gav världen. Och du hade så mycket mer att ge!

Tack för att du fick oss att glömma livet. Och bara leva, dansandes sjungandes. Requesta sönder Avicii...

Inget skvaller, och kanske tokmkt OfT men det bränner så djävulskt bakom ögonlocken och klöser hål i själen och jag har ingen att dela sorgen med. Det känns som om jag hör ens några toner ur Levels så kommer jag smulas sönder. Inte kunna sluta gråta. Världen stannade. Saker rör på sig men allt står still för detta går bara inte att ta in.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Tim är på en bättre plats, en harmonisk och fridfull plats långt fjärran avīci, där han kan fortsätta skapa himmelsk musik och där han slipper ha ont. Lev vidare broder, var du än är.

..men mest av allt vill jag bara att du ska komma tillbaka.

Om det är någon tröst, så är det ofta just det här man känner att man framförallt vill uppnå i livet som artist. Känner folk såhär för det man gjort, om man lyckats bidra med något till människor som verkligen betyder nåt för dem, så är man "ready to die" så att säga. Då har man lyckats. Oavsett hur omständigheterna såg ut i ens egna ofta kaosartade liv.
Citera
2018-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag har tänkt på detta:

Var inte Tim Bergling en kvinnas dröm? När man läser ser dokumentären så verkar han så genuint trevlig, verklig, snäll, lättsam samt iom att han är introvert så blir han på något sätt ännu trevligare. Jag som själv är introvert kan verkligen se mig själv så mycket i honom.

Tror ni han fick mycket tjejer? Nu menar jag flickvänsmaterial, förstår självfallet att han fick många pga hans popularitet och pengar. Men "riktiga" kvinnor?

Sedan så har jag så sjukt svårt att fatta att han är död, jag själv har en speciell relation till döden trots min unga ålder. Den kan komma närsomhelst.

Så går du runt och badar i fitta eftersom du är så pass himla introvert, blyg och snäll? Nej, precis.

Finns inget kvinnor föraktar mer än blyga killar. Är du blyg förtjänar du i princip att dö, enligt världens kvinnor. Ditt värde som människa är i princip icke-existerande och finns ingenting attraktivt alls med det. Det är ett tecken på sämre självförtroende, som i sin tur är en avspegling i den sociala statusen (som är i princip allt kvinnor bryr sig om). Brudar gillar män som tar för sig, är dominanta osv.

Nu kunde ju dock Tim kompensera och fick garanterat ligga sin beskärda del i alla fall då det anses vara superattraktiv att vara känd DJ då det är typ det jobb i världen som har fått högst status bland 90-talistbrudar. Hade han inte varit det hade han nog fått det jobbigt hos kvinnorna. Satt han hemma framför datorn 10h om dagen framför sina musikprogram och inte var en rik superkändis som alla visste vem han var så hade läget förstås varit ett annat.

Hans ex skrev ju faktiskt att hon önskade att hon kunde ha levt upp till meningen i sångtexten "Come on baby. Don't give up on us. Choose me and i show you love", vilket kanske ger en indikation på att det var hon som väl tappade gnistan när det visade sig att den här superkända DJ:en faktiskt bara var en helt vanlig svensson.

http://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/04/21/16/4B654BD100000578-5641975-Posting_The_ex_girlfriend_of_the_dance_music_star_ whose_club_ant-m-15_15243 25647687.jpg
Senast redigerad av BrunoC 2018-04-24 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in