Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 20:30
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Skrev dock inte att du skulle hata dem...

Hmm? Att inlägget var hyfsat långt eller vad?

Tror du överskattar NMRs betydelse i det här sammanhanget. Jag ogillar absolut inte NMR (kommer förmodligen att rösta på dem), men tror inte att de kan påverka så mycket vad gäller SDares syn på AfS. De som de faktiskt påverkar kommer antagligen att rösta på NMR ändå. Snarare kan det väl hjälpa och underlätta för politiskt korrekta räddharar att rösta på AfS när de ständigt blir "bashade" av hemska och förskräckliga NMR. Och ja "stand by" är ett av de bästa funktionerna som AfS skulle kunna ha... att allt inte står eller faller med SD.

Kommer du att rösta på NMR?
Citera
2018-04-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Begriper inte hur en intelligent kille som Mats Dagerlind fortfarande kan tro att uteslutningarna handlade om ideologi eller att hålla rent från extremister. Var det därför Thoralf sparkades ut från riksdagen t.ex.

Thoralf var den ende riksdagsman som hade en egen mäktig plattform och det var givetvis därför han fick lämna. SD är inget annat än en placeholder för en riktig opposition och dess enda nytta består i att de ger oss ett statistiskt underlag för att bedöma hur stor oppositionen egentligen är i Sverige.

SD kan vara helt utraderade om fyra år om AfS kommer in.

Riktigt vilka kriterier SD har för riksdagslistan vet jag inte.
Däremot när det gäller uteslutningar handlar ca 80 % om att en lägre rankad SD-are satt sig upp mot en högre rankad.
Den högre vill på detta sätt bli av med en rival och konkurrent.
Endast ca 20 % av uteslutningarna handlar om s.k. "tokstollar" med extremistiska uttalanden, idéer eller gärningar.
Citera
2018-04-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Åkesson och SD är beredda att stödja en Alliansregering med enda kravet att det är Moderaternas invandringspolitik som ska gälla. Med Kristersson som statsminister som mer eller mindre är en kopia av Reinfeldt.
Fattar du hur jäkla sjukt det låter. Jag är uppriktigt förvånad att det inte finns något som helst motstånd mot detta bland er SDare.

Sen har ni mage att påstå att en röst på AfS är bortkastad.

Det är väl så att Åkesson väljer mellan M och soc, inte kul alls. Just nu verkar M:s migrationspolitik lite bättre, Löfvén vek ned sig för MP med förslaget till amnesti för 9000 Afghaner.

Kristersson är ännu lurigare än Reinfeldt, listig som en orm. Mycket svår debattör, ljuger trovärdigt och lurar alla.
Jag menar inte alls att en röst på AfS är bortkastad. AfS behövs kanske på sikt som en blåslampa på SD om SD:s PK-anpassning går för långt.
Citera
2018-04-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Är du på riktigt? Detta är ju helt snurrigt. Lyssna nu på drängen:

1. Efter valet kommer Sverige få en minoritetsregering ur 7-klövern. Precis som vi haft denna mandatperiod och mandatperioden före det. Huruvid SD får 18% eller 22% ändrar inte detta faktum.

2. Betrakta riksdagskandidatlistan för SD. Den röda tråden är att frispråkiga sluggers blir allt färre. Ut med Kent Ekeroth, in med i partiet anställda tjänstemän och tillika försiktiga generaler som Michael Rubbestad. För att inte tala om Stefan Jakobssons pet project Ghazal, halvkurden Sara Seppälä eller diagnosen Johnny Skalin. o.S.V. Poäng: efter valrörelsen och efter valet, när SD som vanligt och förutsebart, sitter i opposition, så blir det jävligt tyst. Vem skall driva opposition? Stora delar av riksdagslistan består av folk som gjort karriär internt och helt utan externa meriter i det sammanhanget. I kommunerna är det ännu värre.

3. Afs kommer inte att vara tysta. Det kommer i sin tur att tvinga SD till en uppskruvad retorik. Terrorbalans och uprustningskrig, vilket kommer fortsätta att tilta spelplanen i en nationalistisk riktning.

Jag måste erkänna att jag inte studerat SD:s riksdagslista närmare. Jag saknar Ekroth, jag gillade verkligen honom.
Jag "tror" att SD fått in nya goda krafter, att det förekommer utländska namn kan vara bra, då snurrar det till ordentligt när massmedia angriper SD för "främlingsfientlighet".

Får AfS den rollen att bli en rejäl blåslampa i baken kan det bli mycket bra, men det dröjer nog. Jag vill se att AfS börjar angripa SVT och även journalistiken i allmänhet som inte är tillräckligt opartisk. Kräva en räfst enligt Ungersk och Polsk modell. Mångfald innebär att inte allt skall vara vänstervridet.
Citera
2018-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kommer du att rösta på NMR?
Du ville bara dubbelkolla så att jag inte skrev fel?

Som det ser ut nu så kommer jag att rösta på NMR ja. Beror delvis på att jag har tappat förtroendet för den "liberala demokratin" och att det är min form av "protest" att rösta på dem. Sedan inser jag att hela samhället behöver byggas om från grunden, och där är NMR i princip ensamma om att förstå och vilja. AfS verkar vilja förändra Sveriges massmedia från grunden om jag fattat det rätt, vilket är bra men otillräckligt. Tänk bara på alla kulturmarxister i poliskåren och våra domstolar som ger skämtstraff till våldtäktsinvandrare, samtidigt som de utdelar hårda straff till svenskar eller oliktänkande (nationalister). Sedan är jag en stor motståndare till mångkulturen, och NMR är de största motståndarna till det... så ja. Sedan vill jag visa dem min uppskattning och stöd i allmänhet. Om inte jag röstar på dem vem ska då göra det?

Jag är dock tillräckligt medveten om att väldigt många inte är redo att stödja dem (än), och då är AfS ett bra alternativ för dem. Vi är dessutom i desperat behov av ett nytt radikalare invandringskritiskt parti inne i riksdagen som kan ersätta SD på sikt. Och hur trevligt det än vore med ett NMR som vrålar i riksdagen så är det knappast troligt i detta läge. AfS däremot är både realistiskt och tillräckligt radikalt för att det skulle göra stor nytta på längre sikt.
Citera
2018-04-23, 21:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du ville bara dubbelkolla så att jag inte skrev fel?

Eh.. ja, precis.

Försöker luska ut en del i NMR-tråden om deras val 2018. Haka gärna på där.
Citera
2018-04-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome

Hursomhelst har AfS lyckats hitta den i stort sett perfekta balansen mellan radikalitet och väljbarhet, och det spelar därför ingen roll huruvida Jeff Ahl säger att man inte repatrierar på etnisk grund. För att återknyta till början av inlägget, det som är implicit i all återvandringspolitik är ju att den kommer ske på etnisk grund.

Vet inte riktigt om jag håller med. Utgångspunkten borde vara: du kan inte bli medborgare om du inte har två infödda som föräldrar. Du kan bara bli arbetskraft utan några egentliga rättigheter. Skulle lösa alla egentliga problem.

Tyvärr är problemet i Sverige att nästan alla känner någon som är ihop, bekant, släkting till någon med utländska föräldrar och då kommer känslorna in i bilden och då blir alla former av exkludering ifrågasatta och till slut slutar det med att alla får stanna ändå (om de är snälla och i alla fall försöker uttala ett svensk ord).

Man bygger inte ett land med att vara snäll. De som har kommit hit och utnyttjat våran svaghet måste ut och folket som har tillåtit det måste straffas.
Citera
2018-04-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Men hel-veete vad du tjatar om siffror i varenda post. "87% vita är att föredra" "Måste vara minst xx% vita" "1.3 miljoner måste ut" osv osv. Du följer ju uppenbarligen tråden och partiet så du vet väl vad som har sagts? De vill börja med hundratusentals, alltså de som är enklast att utvisa - kriminella och de som redan har fått utvisningsbeslut. Sedan slopar man bidragen och gör det mer förmånligt att åka tillbaka till sitt hemland än att stanna här. INGEN vet exakt vad siffran kommer att landa på och NÄR är det ens man ska mäta denna siffra menar du, eftersom att den kommer att förändras från år till år även i framtiden? Jag skummade igenom NMR's "Vår väg" häromdagen och inte ens de skrev något om några exakta siffror.

Om du försöker att visualisera ett scenario där AfS implementerat sin politik till fullo så kanske du kan se framför dig hur många som åker hem?
Först så fillar jag ens inte NMR sedan så vill jag inte veta exakt hur många svenskar befolkningen ska vara men ett ungefär typ som 50-55%, 60-70% eller som jag föreslagit 85-90%. Vita har jag aldrig sagt däremot svenskar. Alla vita är inte svenskar. Man ska utgå ifrån vad siffran är i år detta år. Jag kommer nog rösta AFS men jag vill veta vad jag röstar på. Jag vill inte rösta på något som jag inte vet vill göra långsiktigt.
Citera
2018-04-23, 22:37
Medlem
Sockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis, vem gav Kasselstrand en mille? Det kan man ju fråga sig. Och varför all uppmärksamhet från media?

En liten tankeställare vore på sin plats.

William Hahne var väldigt populär bland välbärgade i Stockholmsområdet. En mille hit och dit är inga pengar i dessa sammanhang.
Citera
2018-04-23, 23:01
Medlem
Eoppoyzs avatar
Tidigare har jag bara övervägt att rösta på AfS, men nu har jag bestämt mig för det. Det är nepotismen, ängsligheten, lägga sig platt för M etc. Den extrema sekterismen på ny-SD:are som tillkommit efter 2010 som är så fanatiska att de befinner sig på Folkets tempel-nivå, främst hos 40-50-talisterna gör mig mörkrädd. Men när minst en högt uppsatt SD:are förbjuder medlemmar att ens gilla något som AfS säger, utan att ta hänsyn till vad det är, uppvisar en mycket extrem sekterism. Det sista var droppen. Dessa sossebeteenden är inte okej.
Citera
2018-04-24, 00:03
Medlem
Det är inte mycket men jag har donerat 300 kr i mars och april och tänker fortsätta med varje månad till valet.
Citera
2018-04-24, 00:17
Bannlyst
Jag skänker en 500ing i månaden. Har precis sålt lägenheten och gjort ett överskott. Kan avsätta några tusenlappar fram till valet om jag vet att det går till ett parti som man faktiskt kan ta på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in