2018-04-23, 21:23
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Känns som hans sk polare är lika delaktiga. Nu har de ju ingen som pröjsar deras resor och leverne:/

Få frid Tim <3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Ja, men om du opererar bort den måste du äta tabletter för att kunna smälta maten samt ta insulin. Har du haft akut inflammation i bukspottkörteln och får tillbaka det är det mycket allvarligt.

Mycket allvarligt ja. Men inget du aldrig vaknar av efter att du gått och lagt dig på kvällen. Det leder till successiv organsvikt, något jag själv bevittnat på nära håll och då är du garanterat inte ute och reser, festar eller umgås med vänner. Det är heller ingen hastig död, utan segt och utdraget.

Och fundera både en och två gånger på era uttalanden som ni presenterar som "fakta", är det så förbannat jävla viktigt att få lite uppmärksamhet så ni är villiga att aktivt bidra till ytterligare förvirring, spekulation och rena påhopp på bekostnad av Tims minne?
Citera
Medlem
niloms avatar
Oman police have ruled out "criminal suspicion" in Avicii's death
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Om man har aktiv inflammation har man så jävla ont att det sista man vill är kröka, ställa upp på selfies och åka på utflykter. Typ som så ont som i dokumentären när han blev inlagd på sjukhus.

Inflammationen gör att det läcker ut bukspott som bryter ner vävnad, vilket i förlängningen gör att delar av kroppen "ruttnar", vilket leder till organsvikt. Det är då man kan dö.

Numer kan man leva utan bukspottkörtel, dock måste man medicinera resten av livet och man får diabetes.

Precis,det gör jvligt ont..som leder till t ex njurar och hjärta sedan kollapsar. Att han dog i sömnen pga andningsdepression kan ha skett pga en överdos av oxycontin.
Citera
2018-04-23, 21:25
Medlem
DogsDAmours avatar
Friends Thought Drinking Problem WOULD KILL HIM

Citat:
Sources close to the DJ tell TMZ his alcoholism he battled for so many years had recently gotten out of control and those around him were concerned it could kill him. Avicii suffered from pancreatitis -- the inflammation of the organ -- made worse by heavy alcohol consumption.

https://www.tmz.com/2018/04/23/avicii-friends-worried-drinking-problem-pancreatitis-dead/
Citera
2018-04-23, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
vad hette han?

skicka pm...

tack
Äsch, andra har ju skrivit hans FB. GliDerrox
Citera
2018-04-23, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
vad hette han?
Kan skriva ut det (det är okej, pga att han själv redan har outat sig själv 2007, således inte 1.06)

https://www.flashback.org/t573183

Han hette GliDerrox här på Flashback.
Citera
2018-04-23, 21:31
Medlem
Han måste ha dränkt sina sorger med alkohol. Stackars människa. Vem kunde ha lita på? Han hade parasiter omkring sig. Blodsugande vargar.
Citera
2018-04-23, 21:31
Medlem
SkepticalHippos avatar
En drös inlägg raderade och varningar har delats ut generöst som tidigare utlovat.

Lite tips:

* Personliga bråk som handlar om vem som är mest dum i huvudet kan med fördel tas i PM.
* Diskussioner om Michael Jacksons dödsorsak [sic!] kan tas i lämplig tråd om honom.
* Konspirationsteorier hör som vanligt bäst hemma i delforumet för dessa.

Stort tack för alla rapporter från er som vill att tråden håller fokus

/Moderator
Citera
2018-04-23, 21:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
Om ni frågar mig så var skitstöveln Ash den största anledningen till att han gick bort. Ett svin som bara ville mjölka Tims talang och som totalt sket i Tims önskemål och hälsa om man ser till dokumentären

Ash är ju knappt med i dokumentären..jag trodde han skulle stå och skrika på Avicii och hota honom med pistol och advokater om han inte spelar, i stället är han med typ 4 gånger där han sitter och snackar lite vid sitt skrivbord..

Jag tycker hela det här "branschen pressade honom"-narrativet är överdrivet. Det är väl lika mycket arbetsnarkomanen TB:s fel att han körde på så in i helvete. I dokumentären skyller han dessutom endast på sig själv, han hade lätt kunnat skylla på tex sin före detta manager eller turnéledare.
Citera
2018-04-23, 21:55
Medlem
Har nog aldrig blivit så pass berörd av någon kändis som gått bort tidigare som Avicii. Har nyligen sett dokumentären. Snacka om att bli pressad till max. Han mådde inte bra mellan stunderna altså! 😣

Käns som att han hade mycket hatkärlek till musiken. Verkade gilla att vara kreativ och skapa musik, men inte den sociala biten (möjligtvis i början av karriären men inte i slutet).

Kommer verkligen att sakna han musik. Har ständigt sett fram emot och diggat hans nya hitts dagligen ända sedan Levels.

Vi får väl så småningom reda på dödsorsaken 😐 Tippar på en olycklig blandning av för mycket sömnmedel och alkohol.

R.I.P. Avicii
Citera
2018-04-23, 21:56
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ash är ju knappt med i dokumentären..jag trodde han skulle stå och skrika på Avicii och hota honom med pistol och advokater om han inte spelar, i stället är han med typ 4 gånger där han sitter och snackar lite vid sitt skrivbord..

Jag tycker hela det här "branschen pressade honom"-narrativet är överdrivet. Det är väl lika mycket arbetsnarkomanen TB:s fel att han körde på så in i helvete. I dokumentären skyller han dessutom endast på sig själv, han hade lätt kunnat skylla på tex sin före detta manager eller turnéledare.

Jag tror det var olika personligheter som inte kunde förstå varandra i alla situationer, men jag håller inte med om att det är överdrivet.
Senast redigerad av ChiliPeppers 2018-04-23 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in