2018-04-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Om bukspottskörteln fallerar, avlider man direkt?

Om du gått med kronisk inflammation i den under flera år och inte slutar dricka så kan det gå snabbt. ,
Citera
2018-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Det jag har läst mig till är att man inte avlider direkt.

"Vid svår bukspottkörtelinflammation finns det risk att de livsviktiga organen sviktar och att den drabbade behöver stora mängder vätska intravenös, dialys, respirator, hjärtmedicinering etc."

Finns akut och kronisk. Är inte riktigt samma förlopp. Det där är akut.
Citera
2018-04-23, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
Vad skönt att höra. Personligen tror jag han dog smärtfritt och lugnt av sin OD. Nu sitter han på någon strand och bara tar det lugnt. Kalla mig idiot!
Jag brukar inte flumma iväg i känslobjäfs men i detta fall instämmer jag fullt ut. Han skulle verkligen förtjäna att få chilla under sin korkek så länge han önskar. Ingen brådska, evigheten är lång.
Citera
2018-04-23, 21:03
Bannlyst
Killen skrev ju om sina psykiska problem här på flashback för några år sedan. Vet inte om det räknas som att outa men det går att hitta hans konto ganska lätt.

Senast han skrev var 2009 när han uttrycker sig om sin flygrädsla. Innan dess så finns några ämnen om hans mående. Inte helt omöjligt att grabben fick för sig något och tog livet av sig

Tror själv på en kombination av sprit, knark, sjukdom, dålig kost, för lite sömn, stress, etc... Händer även att unga människor "självdör" bara så där.

Stackarn
Citera
2018-04-23, 21:06
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Killen skrev ju om sina psykiska problem här på flashback för några år sedan. Vet inte om det räknas som att outa men det går att hitta hans konto ganska lätt.

Senast han skrev var 2009 när han uttrycker sig om sin flygrädsla. Innan dess så finns några ämnen om hans mående. Inte helt omöjligt att grabben fick för sig något och tog livet av sig

Tror själv på en kombination av sprit, knark, sjukdom, dålig kost, för lite sömn, stress, etc... Händer även att unga människor "självdör" bara så där.

Stackarn

Nu får han äntligen sova gott, länge och utan stress. Ingen kommer störa honom mer

usch mår så dåligt av det där och den där jävla idioten Ash som pushade honom på det sättet.
Citera
2018-04-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
MJ dog av en injektion av benzodiazepin, vilket är lugnande.
Om jag minns det rätt dog "MJ" av en ej monitorerad (över) dos av propofol, som är ett narkosmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Man injicerar inte sömnmedel. Veterinärer gör det för att avliva djur, men det ger ingen som helst ruseffekt.
(På svenska sjukhus injiceras dagligen sömnmedel.)

Missbrukare injicerar propofol intravenöst, men även under huden (ja det lär svida). Och det ger ett rus i rätt doser.
Citera
2018-04-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Dina inlägg är skräp och håller inte med vad anhöriga (föräldrarna) berättat. Bort från tråden nu ditt troll.
Det är fullt logiskt att hans väldigt trasiga bukspottskörtel la av efter en natt utav festande.

Fast nu är det ju så att man inte dör knall och fall om bukspottskörteln lägger av, det är inte hjärtat direkt. Hela bukspottskörteln opereras ibland bort så att denna "lagt av" betyder inte att man aldrig mer vaknar.

Dina inlägg är ungefär lika relevanta som alla andra "jag känner någon som känner någon, säker källa inlägg". Sluta var så uppmärksamhetssökande och respektera Tims minne genom att inte bidra till onödig spekulation för att folk på det här forumet är oförmögna att använda google.
Citera
2018-04-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamaya
Fast nu är det ju så att man inte dör knall och fall om bukspottskörteln lägger av, det är inte hjärtat direkt. Hela bukspottskörteln opereras ibland bort så att denna "lagt av" betyder inte att man aldrig mer vaknar.

Dina inlägg är ungefär lika relevanta som alla andra "jag känner någon som känner någon, säker källa inlägg". Sluta var så uppmärksamhetssökande och respektera Tims minne genom att inte bidra till onödig spekulation för att folk på det här forumet är oförmögna att använda google.

Ja, men om du opererar bort den måste du äta tabletter för att kunna smälta maten samt ta insulin. Har du haft akut inflammation i bukspottkörteln och får tillbaka det är det mycket allvarligt.
Citera
2018-04-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Om du gått med kronisk inflammation i den under flera år och inte slutar dricka så kan det gå snabbt. ,

Om man har aktiv inflammation har man så jävla ont att det sista man vill är kröka, ställa upp på selfies och åka på utflykter. Typ som så ont som i dokumentären när han blev inlagd på sjukhus.

Inflammationen gör att det läcker ut bukspott som bryter ner vävnad, vilket i förlängningen gör att delar av kroppen "ruttnar", vilket leder till organsvikt. Det är då man kan dö.

Numer kan man leva utan bukspottkörtel, dock måste man medicinera resten av livet och man får diabetes.
Citera
2018-04-23, 21:20
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni

usch mår så dåligt av det där och den där jävla idioten Ash som pushade honom på det sättet.
Instämmer fullt ut. Så tydligt i dokumentären.

Det är en sak att pusha en person. Det är en annan att skita fullständigt i en persons välbefinnande. Ursäkta sig att syftet var pengar är ingen ursäkt utan snarare ett erkännande. I andra branscher brukar det inte funka bra att ursäkta sig med att syftet är vinstskäl.
Citera
2018-04-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Om jag minns det rätt dog "MJ" av en ej monitorerad (över) dos av propofol, som är ett narkosmedel.

(På svenska sjukhus injiceras dagligen sömnmedel.)

Missbrukare injicerar propofol intravenöst, men även under huden (ja det lär svida). Och det ger ett rus i rätt doser.
Läs i tråden. Benzo och Propofol. Exakt, jag menar givetvis inte med shunt.
Citera
2018-04-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz

Stackarn

vad hette han?

skicka pm...

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här