2018-04-23, 20:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
De har säkert träffats på nån kinky saloon fest. Du har väl sett henbes "sexiga skor". Om jag var hans advokat hade jag haft typ ecco skor på mig. Hon vill väl känna sig sexig inför sin specielle klient.
Börja inte som en annan viss person nu. Den valsen har jag redan malt.
.. och hela det upplägget ser jag som patetiskt.

Hon är helt normalt klädd med förkärlek för svart förutom att jag erinrar mig en vadderad duvblå jacka nån gång.
Citera
2018-04-23, 20:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Här slutar min danska. Nån som kan förklara?

"Efter anklageren har færdiggjort sin procedure, står Peter Madsen længe og taler med sin forsvarer. Han fremstår ikke slagen og afslutter samtalen med, at hun har noget, hun skal nå."

Google translate

"Han verkar inte vara framgångsrik och avslutar konversationen att hon har något hon måste nå"

Så det är HON som avslutar samtalet?

Jag läser det som att det är PM som säger till försvarsadvokaten att - nu har du något att ordna - ie han syftar på hennes slutplädering menar jag.

Det står inte att han ej är framgångsrik utan att han inte verkar nedslagen.
Citera
2018-04-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är vad som skulle bekymra dig.
Jag tror dock att man bör tänka ur en grandios och narcissistisk persons perspektiv.
Hans bekymmer är risken för förvaring nu enligt RPU. Om han sen inbillar sig och konstant vill ge sken av att vara högintellektuell kommer han fortsätta på samma sätt.
Han är självgod som få och tror sig ha en enorm kapacitet. Han har manipulerat folk i hela sitt liv.
Han har mött motgångar och bara fortsatt som ett lok.
Är han psykopat så lär det inte bekymra honom värst mkt, andra är löss och ska leverera i hans tjänst.
Nog bör han veta att alla andra nu vet att han är en patologisk lögnare, narcissist med psykopatiska drag, gravt sexuellt avvikande androfil för få ute i samhället lär ju ha missat det han gett sken av inte stämmer på en enda punkt, möjligtvis att han gillar katter. Sin kropp har han kvar som han sa så nog vet han att resten av honom är borta
Citera
2018-04-23, 20:11
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag tror att rättvisa kommer att skipas. Som advokaten säger
Citat:
»Kim Wall er ikke død af en forsætlig handling, foretaget af min klient,« sagde Betina Hald Engmark og fastholdt, at Peter Madsen bør frifindes for de tiltalepunkter, som gælder drab og seksuelt misbrug.

Hun kaldte anklagemyndighedens fremlæggelse »en meget fint konstrueret historie - vi kan også kalde det en gyserhistorie.«

Men der var ifølge hende tale om en historie, som ikke bygger på facts.

Der er ikke nok til, at de samlet kan udgøre et bevis af en sådan styrke, som en domfældelse kræver.«

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10541124/forsvarer-der-er-ikke-skyggen-af-beviser-i-denne-sag/
Och som expressen så skickligt formulerar det
Citat:
Peter Madsen kan släppas fri

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-kan-domas-och-ga-fri/
Citera
2018-04-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
De har säkert träffats på nån kinky saloon fest. Du har väl sett hennes "sexiga skor". Om jag var hans advokat hade jag haft typ ecco skor på mig. Hon vill väl känna sig sexig inför sin specielle klient.
Kvinnliga advokater har som regel pumps av fina märken ju kortare de är desto högre klackar. klackar ger nämligen pondus till skillnad från foträta skor.
Citera
2018-04-23, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog bör han veta att alla andra nu vet att han är en patologisk lögnare, narcissist med psykopatiska drag, gravt sexuellt avvikande androfil för få ute i samhället lär ju ha missat det han gett sken av inte stämmer på en enda punkt, möjligtvis att han gillar katter. Sin kropp har han kvar som han sa så nog vet han att resten av honom är borta
Alltså.. det bekymrar honom inte. Han har ett fullblodsego - han skiter blankt i att bli påkommen och kör sitt race. Det är just denna del av störningen som gör att de upprepar allt och viftar av sig som om det vore en fluga.
Är han psykopat så bryr han sig inte ett skvatt. Han har inget samvete. Han kommer fortsätta knulla, han kommer fortsätta manipulera, han kommer gå från ett projekt till ett annat. Han kommer bedyra omvärlden att han är oskyldigt dömd. Han bytte bort S mot D alldeles nyss utan bekymmer.
Pratar jag om kommande framgång? Nej. Jag pratar om PMs världsbild som personlighetsstörd.
Citera
2018-04-23, 20:32
Medlem
Citat:
Alltså.. det bekymrar honom inte. Han har ett fullblodsego - han skiter blankt i att bli påkommen och kör sitt race. Det är just denna del av störningen som gör att de upprepar allt och viftar av sig som om det vore en fluga.
Är han psykopat så bryr han sig inte ett skvatt. Han har inget samvete. Han kommer fortsätta knulla, han kommer fortsätta manipulera, han kommer gå från ett projekt till ett annat. Han kommer bedyra omvärlden att han är oskyldigt dömd. Han bytte bort S mot D alldeles nyss utan bekymmer.
Pratar jag om kommande framgång? Nej. Jag pratar om PMs världsbild som personlighetsstörd.
Frågan är om han har kvar D nu när genomgång av den rättspsykiatriska utredningen är klar och där det framgår att han inte gillar kvinnor samt att han är någon som inte kan låta bli att ljuga
Citera
2018-04-23, 20:33
Medlem
PhDSalanders avatar
"... Och denna lucka som har orsakat Kim Walls död... ??"

Leif Silbersky uttalande i Brottscentralen. Om han är så lite insatt i fallet, och får uttala sig så undrar jag inte alls över vad han tror, helt befängt

"Det som väger tyngst är att rättsläkaren inte har kunnat fastställa dödsorsaken med säkerhet och att denne även menar att kolmonoxidförgiftning inte är uteslutet. Jag talar utifrån svensk rättspraxis men dansk är likartad.

https://www.expressen.se/kvallsposten/silbersky-tror-att-peter-madsen-frias-fran-mord/

Nej,Silbersky, i danmark råder andra rättspraxis. Bl annat detta att det behöver inte bevisas dödsorsak som vi här i Sverige är så tvångsmässiga kring. Det som gäller i Dansk rätt är att det ska ses till vad som synes mest rimligt sett till en helhet, och där har alltså nedan expert fattat galoppen, det behövs inte någon dödsorsak 100% här, utan du har det mest troliga och där kommer kvävning genom halsavskärningen in som tyngst vägande sannolik dödsorsak enligt rättsmedicin.

Denna expert å sin sida har åtminstone fattat en del av det centrala, Madsens förklaringsbörda, som inte håller för fem öre.

Brottscentralens andra juridiska expert, advokat Johan Eriksson är av motsatt uppfattning.
– Jag tror att han kommer att fällas för mordet på Kim Wall. Det finns en rad besvärande omständigheter, för det första har han varit ensam med målsägande ombord på ubåten. Och man har påträffat henne styckad utanför ubåten. Även om det kanske inte är helt hållbart juridiskt, tror jag att det skapar en slags förklaringsbörda för honom som kan övertyga domstolen om att det kan finnas någon annan förklaring än att han är ansvarig för hennes död.
”Svårförklarliga med Madsens beskrivning”
Johan Eriksson menar att Madsens förklaringar har blivit motbevisade i rätten.
– Åklagaren behöver inte bevisa exakt hur hon dött, utan att hon dött av annans handaverkande, inte av en olycka. Och det låter som att de förklaringar som han lämnat verkar vara motbevisade. Det verkar också som att hon har skador på kroppen som uppstått när hon är i livet, dessa framstår som svårförklarliga med Madsens beskrivning av en oly
cka.

Och Alltså, varför skulle han stycka hennes kropp om hon dött av en olycka?
Enligt Betina är det pga att han var kolmonoxidförgiftad och betedde sig irrelevant. Hur trovärdigt?
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-23 kl. 20:47.
Citera
2018-04-23, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Frågan är om han har kvar D nu när genomgång av den rättspsykiatriska utredningen är klar och där det framgår att han inte gillar kvinnor samt att han är någon som inte kan låta bli att ljuga
Så hjärntvättad som denna varit - trots att han styckat Kim, trots RPU som visar att han saknar empati så sitter hon och gör hjärtan i rätten - så tror jag inget får henne att vackla om hon får bli hans fru som hon suktat efter. Hon ger intervju efteråt om att han har en speciell plats i hennes hjärta som aldrig kan besudlas.
Hans sexualitet lär hon strunta blankt i, hon verkar lika flippad på den fronten och ser det säkert som en krydda i tillvaron. Vem vet om hon fått leka man med Strap-on miljoner ggr?
Citera
2018-04-23, 20:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vilket/vilka tvivel menar du att hon lyckades att så?

Ifråga om filmerna: såddes tvivel att Madsens filminnehåll och nedladdningar innehållande tortyr, äkta mord och pålning av kvinnor på ett sådant sätt att de inte ska kopplas till Kim Walls död?

Ifråga om sticken i underliv buk och bäcken, som otvivelaktigt enligt rättsmedicin är påförda vid (under, strax efter), dödens inträde eftersom bäckenet är fyllt av blod; såddes tvivel ikring att dessa skador har uppstått av sig själv, av Madsens punktering för att släppa ut likgaserna, eller uppstått av att ha legat i vattnet?

Hur argumenterade Betina ang det faktum att Madsen måste ha varit i kontakt med Kims kropp under
dödstillfället, eftersom sticken med kniv och skruvmejsel är påförda då.
Nej, Betina undvek att ta upp detta.

Tiden hon hade till sitt förfogande användes till största delen till att försöka sänka åklagaren rent yrkesmässigt , då hon uppehöll sig vid att saken inte drivits objektivt, att bevis har konstruerats i efterhand, att var och varannan vanlig människa ser på tortyr och mordklipp osv osv.

Avslutningsvis en brasklapp att de anhöriga inte bör få ett öre i skadestånd.
Tvivel? Tyvärr, det blev som vanligt en vulgär och oseriös plädering byggd på en patologisk lögnares utsagor.

Men varså god , ge exempel på tvivel som uppkom .

Jag börjar förstå varför Madsen så gärna ville ha Betina och Betina så gätna vill ha hand om Madsen. Dom är lika sjuka i huvudet båda två. Man verkligen ser på henne att hon inte tycker det han gjort är varken konstigt eller fel. Dom borde låsas in tillsammans
Citera
2018-04-23, 20:42
Medlem
Citat:
Så hjärntvättad som denna varit - trots att han styckat Kim, trots RPU som visar att han saknar empati - så sitter hon och gör hjärtan i rätten - så tror jag inget får henne att vackla om hon får bli hans fru som hon suktat efter. Hon ger intervju efteråt om att han har en speciell plats i hennes hjärta som aldrig kan besudlas.
Hans sexualitet lär hon strunta blankt i, hon verkar lika flippad på den fronten och ser det säkert som en krydda i tillvaron. Vem vet om hon fått leka man med Strap-on miljoner ggr?
Ja, hon kanske är fullt nöjd med en man som inte bara gillar män utan som med stor sannolikhet avskyr kvinnor
Citera
2018-04-23, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, hon kanske är fullt nöjd med en man som inte bara gillar män utan som med stor sannolikhet avskyr kvinnor
Tänk jag tror det. För kan man avguda nån som styckat en ung kvinna och vilja gifta sig omedelbart bums - så tror jag hon skiter blankt i den delen och beter sig på identiskt samma sätt som alla andra sjuka killer groupies:

Åh, han är inte farlig för mig. Han är hur gosig som helst.
Det där kvinnohatet gäller inte mig.
Senast redigerad av develi 2018-04-23 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in