Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Men gode gud, föddes du igår eller? Hur naiv får man bli? Geffen har redan den färdiga plattan på sitt kontor. Och givetvis inte bara skivbolaget.

En sak jag inte riktigt hänger med på gällande detta är att han sagt att de pratade om vilka gästartister de skulle ha med nyligen samtidigt som han säger att det fanns en färdig platta. För om plattan inte är färdigproducerad känns det, enligt mig, inte lika självklart att släppa den. Men jag kan ha missförstått.
Citera
2018-04-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Var han där helt själv ? Eller fanns det kompisar eller dylikt i närheten när det tragiska hände ?

Han var där med flera vänner. Han var inte själv.
Citera
2018-04-23, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Många som är tvärsäkra här.

Först vill jag avliva en myt. Man måste inte vara alkis för att få inflammation i bukspottkörteln. Jag har en närstående som drabbats av detta. Han får så fruktansvärt ont att han blir förvirrad. Han slutade att dricka men fick återkommande inflammationer ändå. Däremot ville han inte berätta om sin sjukdom så han brukar låtsas att dricka inför folk som inte känner honom. Kanske Tim gjorde likadant. Bara för att han har ett glas i näven betyder det inte att det är sprit i.

Det här med att vilja operera bort gallan är något läkarna gärna tar till när de inte vet vad pankreatiten beror på. Min kompis fick det förslaget men vägrade. Han lever och mår bra idag, fem år sedan sista resan.

När det gäller smärta har jag själv legat i ett hotellrum på andra sidan jorden och petat i mig mediciner jag fått av någon läkare som knappt förstår engelska. För att sedan uppsöka en ny läkare när dessa inte hjälper. Ett under att jag lever idag med tanke på hur snurrig och smärtpåverkad jag var.

Sedan när det gäller Tims inlägg på FB så verkar han ha varit en hyvens kille som testade att knarka litegrann. Som sedan frågade varför det fick honom att må dåligt. I dokumentären ser jag en kille som sätter ner foten och säger stopp, jag orkar inte längre. Som lade ner, kanske inte fort nog men det är ju ändå två år sen.

Det jag också reagerar över är att vissa säger att han alltid varit rik, så är det väl ändå inte? Hans föräldrar är kändisar men det är ju inte samma sak som bottenlöst rik.

Jag får också lite ADHD-vibbar när jag ser hans hyperfokusering när han jobbar. Det är inte hälsosamt, han var nog dålig på att lyssna på kroppens signaler.

Kort sagt så verkar det som han var en bra grabb. Jag gissar på att det var någon lagligt utskriven medicin som kroppen inte orkade med.

Opioder ( blandat med annat) + alkohol.

Eller en akut alkoholförgiftning ( Amy Winehouse)
Michael Jackson dog av en överdos av sömnmedel..
Citera
2018-04-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Vet du vad som också är tragiskt? Att det sitter personer på det här jävla forumet som bara sitter och spekulerar i en människas död, utan att tänka på dennes anhöriga! Om ni känner att ni måste veta vad som har hänt så vänta då på det officiella uttalandet från polisen och sluta att smutskasta en avliden person!

Polisen har sagt att dem inte kommer att gå ut med dödsorsak.
Citera
2018-04-23, 20:26
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Men det är väldigt roande att läsa deras teorier. När Noppe tog sitt liv var teorierna vilda. Mina favoriter var rysk u-båt med vidhängande grodman samt kungens livdrabanter. Hysteriskt kul, skrattar fortfarande när jag tänker på det 😂

Jo, jag antar att det också är ett sätt att se på det. Samtidigt är det ju rätt tragiska människor och man kanske inte skall driva med dom för mycket. Det blir ju lyteskomik till slut.
Citera
2018-04-23, 20:29
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Men det är väldigt roande att läsa deras teorier. När Noppe tog sitt liv var teorierna vilda. Mina favoriter var rysk u-båt med vidhängande grodman samt kungens livdrabanter. Hysteriskt kul, skrattar fortfarande när jag tänker på det 😂

Man ska dock inte glömma att det ibland händer sjuka grejer. När Wallenberg skulle kidnappas så hade ryssarna planerat att gömma honom i ett undervattens bergsutrymme centralt vid slussen tack vare en undervattensmoped.
Citera
2018-04-23, 20:30
Medlem
Catastrophias avatar
Volontärresor.se går nu ut på facebook och försöker sälja armband med i hypen av Aviciis död.
Fruktansvärt osmakligt...
Visst att det går till en god sak som Avicii själv stöttade men hur illa känns inte det
Citera
2018-04-23, 20:32
Medlem
Så många vänner eller "entourage" omkring sig , men frågan är hur många som såg vad som höll på att hända och hjälpte de honom. Eller var han bortom räddning kanske.... han ville kanske inte bli räddad.

SVT play dokumentären visar en väldigt sliten kille, som långt ifrån mår bra. Så synd att det ska sluta så här för många artister. Det visar att det är inte många människor som klarar den pressen som uppstår.
Citera
2018-04-23, 20:34
Medlem
Detta är så tragiskt. Enligt Tiesto så funderade Tim att börja turnera igen. Med sitt nya album som är klart och som han inte hann släppa i livet.

"Han säger även i intervjun att Tim Bergling kunde känna sig osäker och att han hade problem med scenskräck.

Tiesto träffade sin vän senast för några månader sedan, och säger att han fick intrycket av att Tim hade återhämtat sig och att han hade stora planer på gång."

"– Han hade flera nya låtar på gång och funderade på att börja turnera igen, säger han i en intervju i radiokanalen Sirius XM."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XwB7xB/tiesto-om-avicii-han-funderade-pa-att-borja-turnera-igen
Senast redigerad av Smexliq 2018-04-23 kl. 20:39.
Citera
2018-04-23, 20:37
Medlem
Om ni frågar mig så var skitstöveln Ash den största anledningen till att han gick bort. Ett svin som bara ville mjölka Tims talang och som totalt sket i Tims önskemål och hälsa om man ser till dokumentären
Citera
Medlem
Vet vi varför han dog? jag spånar lite om den här Omanvistelsen var någon form av avskedsresa. Omgiven av vänner i ett soligt ställe där han kunde pröjsa allt och bara ha det gött.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Opioder ( blandat med annat) + alkohol.

Eller en akut alkoholförgiftning ( Amy Winehouse)
Michael Jackson dog av en överdos av sömnmedel..
MJ dog av en injektion av benzodiazepin, vilket är lugnande.

Man injicerar inte sömnmedel. Veterinärer gör det för att avliva djur, men det ger ingen som helst ruseffekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in