Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-30, 19:39
Medlem
Om han nu har ett hus i Sverige eller varför inte 10 andra hus världen över så är det inte konstigt att vilja hyra ut huset.. Att annonsen ligger ute betyder inte att huset är eller var uthyrt utan snarare att han letar efter en hyresgäst som kan bo där och förmodligen för en längre tid.. Tror nog att man 'stageat' osv inför bilderna men kanske inte 'flyttat ut'. Vad jag förstår ligger studion på nedervåningen och den användes i mars och april enligt Tims 'stories' men även det kan ju vara gamla filmer som lagts upp.. Att hyra ut kan ju betyda att han ville börja på ett nytt kapitel, vad det nu innebär..
Citera
2018-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Vad lustigt, just det där med Tereza har jag funderat på idag, hur troligt var det att hon sprang dit och tog hans lakan etc. Det är som att hon målar upp en filmisk scen. Varför hon skulle hitta på vet jag inte, men jag tror inte på det.
Ja, du säger det själv... och visst kan vi ta oss en funderare... hur verkligheten förhåller sig. Vi kan tyvärr inte veta... om ingen mer berättar... hur verkligheten förhåller sig...

Att styla inför uthyrning, även fotografering, är totalt normalt. Inget konstigt. Det finns personal som kan tömma på kort varsel. Att ha en bostad till uthyrning betyder inte att den blivit uthyrd. Kanske har uthyrningen också en slags tidsfrist, så ev. tillhörigheter kan tömmas. Någon modig(och troligen kreditvärdig) kan ju fråga uthyrningsföretaget vad som gäller?
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-07-30 kl. 21:25.
Citera
2018-07-30, 21:08
Medlem
Är det någon som vet var hans studio fanns? Fick för mig att den låg på bottenvåningen men taket stämmer inte överens med bilderna..
Citera
2018-07-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogseremiten
[/url]

Men om huset var uthyrt sedan feb, varför gick Tereza (enl henne) dit till hans hus samma dag som fick vetskap om hans bortgång?
https://www.fm104.ie/the-buzz/avicii-s-girlfriend-shares-heartbreaking-open-lett/

Jag får en känsla av att huset inte var uthyrt hela tiden. Kanske vissa perioder from februari, men som någon annan skrev här så var han ju i studion i huset i mars. Jag tror att vid hans död så kanske det var outhyrt och därav åkte hon dit. Om man läser annonsen så kan man hyra huset ”per natt”, vilket i min värld inte behöver vara en längre uthyrning..
Citera
2018-07-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
Är det någon som vet var hans studio fanns? Fick för mig att den låg på bottenvåningen men taket stämmer inte överens med bilderna..
https://www.instagram.com/p/BdDYjwMFTIv/?taken-by=avicii Det ser ut som studion ligger på ett undre plan (inte högst upp) på den här bilden.
Citera
2018-07-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit

Om man tittar på videor från hans studiosessions ser det ut att vara på ”marknivå” och inte på nedervåningen. På Instagram har han lagt ut en bild från fönstret 23 december 2017 där man kan få en liten uppfattning.

Här är en skärmdump från en av studiosessionerna på Modecoldbrew’s Instagram, terrassen är precis utanför med solstolar https://imgur.com/Khga5et
Citera
2018-07-30, 21:31
Medlem
Citat:
Vad lustigt, just det där med Tereza har jag funderat på idag, hur troligt var det att hon sprang dit och tog hans lakan etc. Det är som att hon målar upp en filmisk scen. Varför hon skulle hitta på vet jag inte, men jag tror inte på det.

Sen finns där det klippet som sägs ha spelats in någon dag efter hans bortgång, där troligtvis Carl Falk och Malin Gramer går in i hans hus. Varför det ifall det är uthyrt?
Citera
2018-07-30, 22:19
Medlem
Citat:
Jag har fått för mig att hon är ärlig i det hon berättat om deras relation, bara man läser noga vad hon faktiskt skrivit.
Ang huset trodde jag att det alltid stod till förfogande och att det fanns en kvinna där som tog hand om hemmet och hunden när det behövdes. Hunden kan väl knappast följt med på resorna världen runt? Det känns som att nånstans har det blivit fel i resonemanget: fel hus, fel tidpunkt för annons, fel tidpunkt för uthyrning eller nåt annat vi inte tänkt på, för det verkar inte hänga ihop med andra saker. T.ex. trodde jag att TB var i LA (det är väl där huset ligger?) och gjorde musik till alldeles innan han åkte till Oman. Skulle han inte bott i huset då?
Citera
2018-07-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Om man tittar på videor från hans studiosessions ser det ut att vara på ”marknivå” och inte på nedervåningen. På Instagram har han lagt ut en bild från fönstret 23 december 2017 där man kan få en liten uppfattning.

Här är en skärmdump från en av studiosessionerna på Modecoldbrew’s Instagram, terrassen är precis utanför med solstolar https://imgur.com/Khga5et
Men titta på 8/3 så ser du taket på studion.. Jämför med bilderna på annonsen, alla rum är med på bild men ingen av bilderna är på studion.. Därför blir jag lite fundersam hur och när bilderna är tagna..
Citera
2018-07-30, 22:59
Medlem
Här finns gamla ritningar på huset som det såg ut innan Tim köpte det. Studion är markerad som 1 i den raka huskroppen. Den är nedsläckt på de foton som finns på uthyrningstiden.

https://www.thepinnaclelist.com/property/1474-blue-jay-way-residence-los-angeles-ca/30-floor-plan-1474-blue-jay-way-los-angeles-ca/
Citera
2018-07-30, 23:16
Medlem
Att huset var för uthyrning betyder ju inte att det hyrdes ut. Som någon sa så kanske väntade man på ”rätt” hyresgäst med. Joe Janiak och Jocke Berg var i hans hus i ett par veckor enligt artikel i mars strax innan Tim åkte till Oman då de var bjudna dit där de skrev låtar o musik..
Citera
2018-07-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedvig-x
Här finns gamla ritningar på huset som det såg ut innan Tim köpte det. Studion är markerad som 1 i den raka huskroppen. Den är nedsläckt på de foton som finns på uthyrningstiden.

https://www.thepinnaclelist.com/property/1474-blue-jay-way-residence-los-angeles-ca/30-floor-plan-1474-blue-jay-way-los-angeles-ca/
På bilderna från uthyrningsannonsen är det rummet med biljardbordet tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in