Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler85
Alkohol, droger och sjukdom kan man ju utesluta om man ska tro polisens uttalande.
Mindre än ett dygn efter att han hittats går polisen ut med att dem inte misstänker brott samt att dem vet dödsorsaken.

För att veta säkert att det handlar om alkohol, droger eller sjukdom så krävs ju en obduktion vilket kan ta veckor.

De har redan obducerat honom. Två gånger till och med.
Citera
2018-04-23, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Har kollat del tre av dokumentären på Youtube men såg inte det där ni pratar om någonstans?
Det är denna som alla pratar om: https://www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories
Citera
2018-04-23, 18:12
Medlem
Var inte världens största fan av hans musik, jag upptäckte faktiskt otroligt nog att låten levels hade gjorts av honom först nu efter att all media började rapportera om honom, men hursomhelst otroligt sorgligt att gå bort vid 28 års ålder, det är ju ingenting och vad jag har hört så ska han ha varit en ödmjuk människa som absolut förtjänade ett längre, roligare liv. Han verkade vara en människa som hade svårt för att säga nej, kanske satt aviichi på den snälla, givmilda, typiska svensk artigheten som ibland kan utnyttjas av andra väldigt lätt. Vad jag har uppfattat det som så var hans manager skum, min fråga är då varför inte aviichi gjorde sig av med honom sen tidigare? Om han visste ändå att han tänkte bara på pengar och inte honom
Citera
2018-04-23, 18:15
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
De har redan obducerat honom. Två gånger till och med.

Exakt. Och just den detaljen får dig att känna dig trygg i att din verklighetsbild är tillrättalagd och korrekt så att du slipper fundera över ”konstigheter”.
Asså på riktigt.
En frisk hjärna tänker tvärtom med den typen av information, speciellt då vi ännu inte nåtts av detaljer om hans död.
Men titta du vidare på lets dance och det är ju den ju 23e idag så god tid att börja planera månadens avbetalningar på lånen.
Herregud
Citera
2018-04-23, 18:16
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacklack
Var inte världens största fan av hans musik, jag upptäckte faktiskt otroligt nog att låten levels hade gjorts av honom först nu efter att all media började rapportera om honom, men hursomhelst otroligt sorgligt att gå bort vid 28 års ålder, det är ju ingenting och vad jag har hört så ska han ha varit en ödmjuk människa som absolut förtjänade ett längre, roligare liv. Han verkade vara en människa som hade svårt för att säga nej, kanske satt aviichi på den snälla, givmilda, typiska svensk artigheten som ibland kan utnyttjas av andra väldigt lätt. Vad jag har uppfattat det som så var hans manager skum, min fråga är då varför inte aviichi gjorde sig av med honom sen tidigare? Om han visste ändå att han tänkte bara på pengar och inte honom

Det kan nog ingen förutom de som läst kontakten svara på. Jag skulle kunna anta att Ash tog fram ett riktigt jävla skit kontrakt till Tim första gången och att det var någon hållhake i det. Om det höll hela karriären eller om det skrevs om vet man ju inte men som Ash verkar vara så skulle ju han säkert kunna utnyttja En berusad och medicinerad Tim och få honom att skriva på något kontrakt som är shady.

Ash har ju en juridik examen eller liknande som han tog efter att han tyckte att SPRAY hustlade honom på en idé som han själv berättade för deras ledning utan att skriva tysthetsavtal.
Senast redigerad av Zebraut 2018-04-23 kl. 18:19. Anledning: Fetade frågan
Citera
2018-04-23, 18:18
Medlem
Avicii har en egen radio kanal som heter avacii FM på avast. Sista inlägget 25 mars i år. Han pratat i första inlägget om att han varit i Peru och tagit auwasca ..( stavfel för jag kan inte knark&#128514
Citera
2018-04-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler85
Vart han föräldrarna gått ut med det? Mig veterligen har dem inte uttalat sig alls.

Föräldrarna har berättat det för vänner från Östermalm som är nära familjevänner. Vilket jag sagt nu ca. 5 gånger i denna tråd.
Citera
2018-04-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så han söp ihjäl sig helt enkelt. Sköna polare som lät honom kröka om han nu tog sig ett återfall.

Allt jag egentligen vet om Avicii till 100% är dödsorsaken.

Men det har sagts ganska så flitigt att han aldrig riktigt var nykter, och festade in i det sista. Så skulle kanske inte kalla det återfall om det stämmer. Sedan så vet vi inte ens om polarna var närvarande när han drack. Det krävs inte mycket alkohol för att bukspottskörteln skall lägga av när den var så pass 'trasig' som hans var.
Citera
2018-04-23, 18:24
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Det kan nog ingen förutom de som läst kontakten svara på. Jag skulle kunna anta att Ash tog fram ett riktigt jävla skit kontrakt till Tim första gången och att det var någon hållhake i det. Om det höll hela karriären eller om det skrevs om vet man ju inte men som Ash verkar vara så skulle ju han säkert kunna utnyttja En berusad och medicinerad Tim och få honom att skriva på något kontrakt som är shady.

Ash har ju en juridik examen eller liknande som han tog efter att han tyckte att SPRAY hustlade honom på en idé som han själv berättade för deras ledning utan att skriva tysthetsavtal.

Jocke Berg (Kent) blev Tims mentor.
Jocke fimpade även Kent i samma veva för att visa sitt allvar, även om det hade varit på tapeten länge.
Den nya musiken hade Ash inget att göra med, den var Tims 100% egen.
Hur det blir nu med den nya plattan och vem som sitter på de största intänkterna, ja där har vi den som beställde mordet på Tim.
Citera
2018-04-23, 18:28
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenTheMan
Något som är obehagligt är att Tim troligtvis var mer värd död än levande för Ash m.fl.

Tänker att gamla skivorna han gjort m.m troligtvis kommer spelas betydligt mer nu, kontra om han fortsatt producera ny musik på egen hand osv.

Värdet på Tim är troligtvis högre även för nya skivbolaget nu när han gått bort.

Med det sagt säger jag inte att någon av dem har något med hans bortgång att göra, men.. man vet ju fan aldrig i den här sjuka världen...

Visst är det så och det är ju på det sättet kommersialismen fungerar pga de samhällen vi lever i. Alla stora stjärnor som dör blir större efter döden, inte bara ekonomiskt.

Försäljningen av hans låtar steg 6000% första dygnet efter döden bara i USA om jag tolkar detta rätt:
Avicii's Song Sales Increase 6,000% in U.S. Following Death

https://www.billboard.com/articles/columns/chart-beat/8363315/avicii-song-sales-increase-death-united-states
Citera
2018-04-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
DET HÄR.

Sluta nu spekulera i hans sviktande hälsa och annat trams om alkohol droger och bukspottkörtel.
Det enda som polisen nu rimligen kan komma med är att han hittades i en snara, dvs ”självmord”.
Oavsett vilken ”officiell” version vi kommer bli matade med så minns att polisen i Oman skjutit upp offentliggörandet inte bara en gång.
Det osar blöt och rutten hund om detta lång väg, och ingen tycks bry sig. DET är tragiskt.
Naturligtvis blev Tim bragd om livet.
Vet du vad som också är tragiskt? Att det sitter personer på det här jävla forumet som bara sitter och spekulerar i en människas död, utan att tänka på dennes anhöriga! Om ni känner att ni måste veta vad som har hänt så vänta då på det officiella uttalandet från polisen och sluta att smutskasta en avliden person!
Citera
2018-04-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Att en 28åring troligtvis tog sitt liv pga allt skit han genom gått.

Ja, fy fan. Eget privatplan, privatchaufförer som skjutsar en dit man ska, pengar i överflöd, jetsetliv som gjort att man kunnat sett större delar av världen, behövt bo i grandiosa lyxvillor för över 100 miljoner, folk som dagligen kommer fram och ger komplimanger, behöva spela inför tusentals människor som ropar ens namn och vrålar sina kärleksförklaringar till en, kunna chilla på en lyxyacht istället för att knega 9-5 som ens gamla polare hemma i Sverige och vara omringad av heta fotomodeller som står på kö för att ligga med en och få massa alkohol.

Håller med, låter som en jävla pärs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in