Undrar om någon i lag Syd ångrar utröstningen av Alexandra.
Tror att hon hade vunnit tävlingen åt Syd om hon fått vara kvar.
Den bruden är ju den mest vältränade.
Och som utmanare så borde hon rimligen ha mer reserver kvar än ursprungsgänget.
Även om Rick o Taktik-Janne motsäger teorin om reserver.
Såg du inte att repet åkte ner nästan i backen när Pascal var ensam kvar? Det fanns ingen kvar som jämnade ut vikten i övriga rep. Säger ju sig självt att det inte går att hänga när man nästan nuddar marken.
Det säger sig själv att det går att hänga kvar så länge man inte nuddar marken. Slopa ursäkter för Pascal .. mr mindset pallade inte helt enkelt.
Det säger sig själv att det går att hänga kvar så länge man inte nuddar marken. Slopa ursäkter för Pascal .. mr mindset pallade inte helt enkelt.
Lätt för dig att säga som aldrig utsatt kroppen från något mer ansträngande än lite agility med hundkräket.
Ingen ursäkt för Pascal. Tvärtom. Ogillar honom starkt. Men faktum är att ingen hade pallat hänga särskilt länge med förutsättningarna han hade i slutet.
Lätt för dig att säga som aldrig utsatt kroppen från något mer ansträngande än lite agility med hundkräket.
Ingen ursäkt för Pascal. Tvärtom. Ogillar honom starkt. Men faktum är att ingen hade pallat hänga särskilt länge med förutsättningarna han hade i slutet.
Blir det,,,, jag vill nog hävda att en spänd lina ger färre möjligheter för att byta ställning och förskjuta belastningen än en slak lina.
Jag har bara avsky för Pascal men här har du fel. Ju slakare lina desto svårare blir det och när Pascal hänger där sist med en lina så töjd att han nästan nuddar marken så är alla valmöjligheter till positionsförändring borta. Prova själv så får du se..
Den här tävlingen illustrerade skillnaden mellan de båda lagen på ett nästan övertydligt sätt. När någon i lag nord var på väg att släppa så förvarnade de lagmedlemmarna om detta, vilket framstår som rätt normalt folkvett. Ingen i syd gjorde motsvarande, vad jag kunde höra.
Jag har bara avsky för Pascal men här har du fel. Ju slakare lina desto svårare blir det och när Pascal hänger där sist med en lina så töjd att han nästan nuddar marken så är alla valmöjligheter till positionsförändring borta. Prova själv så får du se..
I det läget är valmöjligheterna borta - ja. Och då orkade han inte hänga kvar.
Däremot hade han kunnat hänga kvar om han hade den mentala och fysiska styrka han hävdar. Istället blev han slagen av både tjejerna och killar i Nord.