2018-04-23, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Problemet är att när man väl har börjat ta emot ett bidrag från staten så vill man inte bli av med det. Efter ett tag kommer Svegot räkna med och planera för att bidraget kommer komma in på kontot varje månad (eller hur ofta utbetalningen nu är). Då kommer man bli väldigt mån om att inte förlora det, och gradvis anpassa budskapet om så krävs. Står valet mellan att skriva lite mindre om judefrågan och förlora hela bidraget, då kanske man gör den uppoffringen för bidragets skull, och så fortsätter det tills ens budskap ligger inom ramarna för vad staten accepterar.

Det har tillochmed själva sagt PRECIS samma sak.
De sa att DFS inte skall söka bidrag från staten, då det ekominska kommer att påverka det man sysslar med vare sig man vill eller ej.

Vad gör man då? Drar igång SveGot, och där skall det tydligen gå bra.

Det är precis som du (och Dan) säger.

Riskerar man att bli av men en betydande del av sina intäkter om man inte rättar in sig i ledet, så är risken stor att man gör det.
Speciellt i detta fall då det handlar om möjligheten att betala ut sig egen lön...vilket är det enda dessa skumraskprojekt åsyftar.
Citera
2018-04-23, 07:05
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Man är alltså en fejknationalist för att man inte stöder ytterligare ett av Dans mygelprojekt?

Man är fejknationalist om man har registrerat sig på flashback i med det enda syftet att låtsas vara nationalist och whina om hur dåliga olika alternativa medieprojekt är.
Citera
2018-04-23, 07:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Sedan las allt bara ner och Dan behöll pengarna, precis som Motgift.

Hur mycket pengar handlade det om?

Vilket fifflare som behåller pengarna efter man lagt ner projektet. Har man lite värdighet i sig så skickar man tillbaka alla pengar.
Citera
2018-04-23, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Problemet är att när man väl har börjat ta emot ett bidrag från staten så vill man inte bli av med det. Efter ett tag kommer Svegot räkna med och planera för att bidraget kommer komma in på kontot varje månad (eller hur ofta utbetalningen nu är). Då kommer man bli väldigt mån om att inte förlora det, och gradvis anpassa budskapet om så krävs. Står valet mellan att skriva lite mindre om judefrågan och förlora hela bidraget, då kanske man gör den uppoffringen för bidragets skull, och så fortsätter det tills ens budskap ligger inom ramarna för vad staten accepterar.

Håller med om detta, att det är lätt hänt att man blir korrupt för man vill behålla det ekonomiska stödet. Finns dock fall där någon verkar inom statsapparaten men som inte tillåter sig bli korrupt. Ett ljus i mörkret i USA är ju Ron Paul till exempel.

Sen är det ju komiskt om Svegot räknar med att alltid få presstöd, samtidigt som man talar varmt om att rösta på AfS, som vill slopa det. Att erhålla presstöd nu, och fortsätta köra sin grej och inte vattna ut sitt budskap, det har jag inga problem med som sagt.

Det återstår att se hur det blir, men börjar Svegot slipa ner kanterna på sitt budskap för att det ska passa gemene dumsvensk, och gå i SDs fotspår, ja då kan man konstatera att dessa gubbar och tanter inte står på frontlinjen när det kommer till nationalism.

Förresten, jag är inte så insatt i Svegots skriverier (är som sagt inte medlem), men de tar alltså upp judefrågan? Vad är det för problematik som lyfts och vad föreslår man för lösningar i så fall?
Citera
2018-04-23, 14:02
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det ser ut att gå bra för Svegot dom ser ut att på kort tid nått plats ~1400 i Sverige på Alexa, vilket borde göra er alla kverulanter och fejknationalister arga.
Vad är Alexa?
Citera
2018-04-23, 16:42
Medlem
TheOverfiends avatar
Citat:
Det ser ut att gå bra för Svegot dom ser ut att på kort tid nått plats ~1400 i Sverige på Alexa, vilket borde göra er alla kverulanter och fejknationalister arga.

Har nu läst dina inlägg där du går i bräschen, haha, vad duktig du är som låter dom lyfta lön från dig? Är du medlem i Det fria Sverige också? I så fall lyfter de dubbla löner från dig, en sann nationalist med andra ord eller hur? Mitt råd till dig: Du måste lämna Svegotologerna innan det är för sent för dig.

Andra kanske är upptagna med att försöka "väcka folk," vilket man ej gör via betalväggar, för då kan man lika gärna sitta och prata in i en vägg (till ryggdunkarna som ger 100kr i månaden, vilket blir en jädra massa pengar) som absolut inte behöver höra om det som sägs i poddarna. Du kan lika gärna slänga pengarna du ger till Svegotologerna i sjön, det gör lika mycket nytta. En bekant till mig sålde "skitsaker" som kostade 5kr och 10kr styck, idag är han en miljonär. Målet är så uppenbart, pengar, pengar, pengar och åter pengar.

En gång i tiden var det icke så, i alla fall inte med I&C, men de är ju två kappvändare som ljuger konstant: "Vi ska aldrig bli som Motgift, med deras betalningssätt, för det är inte så man väcker folket", "DfS är ett sidoprojekt och I&C samt Motgift är helt separat (några veckor senare slår de sina påsar ihop och lanserar Svergot)" och INTE NOG MED DET! Nu ska de kanske söka pressstöd dessutom, vilket dom också sa att de aldrig skulle göra. Nej, jag går inte på deras skitsnack längre. Korruptionen har varit ett faktum i snart 2 månader. Att jag och andra är besvikna på dessa individer som man för inte så längesedan höll högt är en underdrift. De gör fan mer skada än nytta för den nationalistiska rörelsen när de skor sig på desperata och oroliga människor, vem fan får förtroende för sånt!? Du tydligen?

Tacka fan för poddar som t.ex "Me Ne Frego" och "Vita Pillret" som för kampen vidare! Apropå MNF hör vad de har att säga om DfS: https://www.youtube.com/watch?v=xPibpx4OP0A
Senast redigerad av TheOverfiend 2018-04-23 kl. 17:42.
Citera
2018-04-23, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheOverfiend
Apropå MNF hör vad de har att säga om DfS: https://www.youtube.com/watch?v=xPibpx4OP0A

Jonas om svenskarnas hus: "Om de köper en lokal i typ Torsby eller nåt, inte fan åker du dit och dricker kaffe eller tränar på gym".

Klockrent citat. Helt ärligt förstår jag inte grejen med svenskarnas hus. Är målet att man ska kunna dricka kaffe och träna på gym utan att behöva beblanda sig med massa blattar eller vad? Lär ju krävas en jävla massa svenskarnas hus i så fall.
Citera
2018-04-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jonas om svenskarnas hus: "Om de köper en lokal i typ Torsby eller nåt, inte fan åker du dit och dricker kaffe eller tränar på gym".

Klockrent citat. Helt ärligt förstår jag inte grejen med svenskarnas hus. Är målet att man ska kunna dricka kaffe och träna på gym utan att behöva beblanda sig med massa blattar eller vad? Lär ju krävas en jävla massa svenskarnas hus i så fall.

Jag kan förklara vad grejen är: Dan och Magnus ska flytta tillbaka till Sverige, i huset kommer de ha utrymme för deras studio och butik för allt krimskrams som säljs. Sedan är det säkert öppet några timmar i veckan för allmänheten som kan gå dit och gymma eller dricka kaffe.

Helt ärligt är det ingen dålig idé att köpa tillbaka Sverige bit för bit. Men varför ska det gå omvägen över en nybildad förening? Uppmana folk istället att köpa sina hus och hålla sig skuldfria. Motståndsrörelsen har gjort precis det i Dalarna, men där går man inte nån omväg via en förening ingen vet vad de egentligen gör.
Citera
2018-04-23, 19:31
Medlem
Tobaksmannens avatar
Citat:
Man är fejknationalist om man har registrerat sig på flashback i med det enda syftet att låtsas vara nationalist och whina om hur dåliga olika alternativa medieprojekt är.

Ok

Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Vad är Alexa?

En sida som rankar mest besökta sidor efter land.
Citera
2018-04-23, 21:19
Medlem
TheOverfiends avatar
Citat:

Ja! JDG slog en fullträff och ett STORT hål på DfS och "Svenskarnas hus" med sin logiska analys.
Citera
2018-04-23, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag kan förklara vad grejen är: Dan och Magnus ska flytta tillbaka till Sverige, i huset kommer de ha utrymme för deras studio och butik för allt krimskrams som säljs. Sedan är det säkert öppet några timmar i veckan för allmänheten som kan gå dit och gymma eller dricka kaffe.

Helt ärligt är det ingen dålig idé att köpa tillbaka Sverige bit för bit. Men varför ska det gå omvägen över en nybildad förening? Uppmana folk istället att köpa sina hus och hålla sig skuldfria. Motståndsrörelsen har gjort precis det i Dalarna, men där går man inte nån omväg via en förening ingen vet vad de egentligen gör.

Att köpa hus/bostadsrätt utan att ta lån är det inte många som kan idag. Så att försöka spara ihop till det när man betalar både sosseskatt och blatteskatt är inte lätt. Ska man därutöver donera pengar för att köpa tillbaka Sverige bit för bit så tror jag inte det är många som är så bra bemedlade att de vill betala för allt detta.

Dessutom äger ju både staten och kommunerna redan en jäkla massa byggnader, kanske ska ta över makten istället så man kan disponera dessa för goda ändamål.
Senast redigerad av countolaf 2018-04-23 kl. 22:27.
Citera
2018-04-24, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar

Motståndsrörelsen är ju betydligt ärligare på det viset. Har ex. för mig att Emil Hagberg sa att alla nationalister var välkomna att träna i hans gym.

Citat:
Att köpa hus/bostadsrätt utan att ta lån är det inte många som kan idag. Så att försöka spara ihop till det när man betalar både sosseskatt och blatteskatt är inte lätt. Ska man därutöver donera pengar för att köpa tillbaka Sverige bit för bit så tror jag inte det är många som är så bra bemedlade att de vill betala för allt detta.

Dessutom äger ju både staten och kommunerna redan en jäkla massa byggnader, kanske ska ta över makten istället så man kan disponera dessa för goda ändamål.

Ett hus ute i Dalarnas obygd kostar inte många kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in