Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 17:40
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Jag sitter och spottar på hans musik och slasket han producerade som för mig liknas vid själlöst och högst vidrigt

Du har inte så mycket till övers för musik över huvud taget gissar jag? Alternativt en inskränkt idiot som håller sig till ”sin” genre, må de va trance eller hårdrock eller whatever.
Hur som helst så har du inte den blekaste aning om vad du mumlar om.
Ja, det mesta som kommer ur radion är smörja.
Det Tim producerade hör dock Inte till den kategorin.
Tim var ett musikaliskt geni i klass med de allra största genom historien, alla genres inräknade,
och som du vill jämföra med själlös radio-pop. Antagligen för att du i din inskränkta hjärna ”aldrig skulle lyssna på den typen av musik”.
Dessutom har du mage att spy ut dina miserabla tankar till andras beskådan.
Jag är ordlös.
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-04-23 kl. 17:43.
Citera
2018-04-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Hjärtslitande. En varmhjärtad människa som folk pressar till döden och därefter folk som pissar på hans talang/musik.
Rubbade individer. Karma säger jag bara.

Påminner om South Park episoden där folk försöker driva kända artister som Brittney Spears till döden med oändlig press som en ''sacrifice'' till gudarna.
Citera
2018-04-23, 17:44
Medlem
deyys avatar
Nu försöker även "Ash" profitera ännu mer i form av likes på sin Facebook.

https://minfil.org/U5P0i0e7b4/fitta.jpg

Jävla SVIN, ser jag honom på stan så blir det garanterat tuppfäktning.
Citera
2018-04-23, 17:48
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Nu försöker även "Ash" profitera ännu mer i form av likes på sin Facebook.

https://minfil.org/U5P0i0e7b4/fitta.jpg

Jävla SVIN, ser jag honom på stan så blir det garanterat tuppfäktning.

Det jag reagerade mest på är att han hade mage till att posta en hel jävla roman på instagram som han inaktiverade kommentarsfältet till. Han vet om att folk fullkomligen hade kört över honom och att det hade sett jävligt illa ut för honom.

Det finns några rader om hur han så gärna hade velat vara där för honom, att han hade kunnat hjälpa honom från stressen, sjukdomarna, burit honom på ryggen bla bla. Varför såg du inte efter honom från första början då? En jävla horunge är vad han är.
Senast redigerad av C0w 2018-04-23 kl. 17:50.
Citera
2018-04-23, 17:49
Medlem
Något som är obehagligt är att Tim troligtvis var mer värd död än levande för Ash m.fl.

Tänker att gamla skivorna han gjort m.m troligtvis kommer spelas betydligt mer nu, kontra om han fortsatt producera ny musik på egen hand osv.

Värdet på Tim är troligtvis högre även för nya skivbolaget nu när han gått bort.

Med det sagt säger jag inte att någon av dem har något med hans bortgång att göra, men.. man vet ju fan aldrig i den här sjuka världen...
Citera
2018-04-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Har kollat del tre av dokumentären på Youtube men såg inte det där ni pratar om någonstans?

Det som ligger på Youtube är ingen dokumentären, även om det står det. Det som du sett är antagligen den som egentligen heter "Avicii on tour" och handlar om turnen han gjorde för att samla in pengar till välgörenhet.

Dokumentären ligger på svtPlay och heter "Avicii The True Story"
Citera
2018-04-23, 17:52
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Som sagt. Allt föräldrarna säger är att han festade natten innan och att hans bukspottskörtel la av.
Jag kan bara spekulera händelseförloppet. Det lär dock komma ut hur hårt han festade samt när han hittades snart.

Så han söp ihjäl sig helt enkelt. Sköna polare som lät honom kröka om han nu tog sig ett återfall.
Citera
2018-04-23, 17:57
Medlem
Alkohol, droger och sjukdom kan man ju utesluta om man ska tro polisens uttalande.
Mindre än ett dygn efter att han hittats går polisen ut med att dem inte misstänker brott samt att dem vet dödsorsaken.

För att veta säkert att det handlar om alkohol, droger eller sjukdom så krävs ju en obduktion vilket kan ta veckor.
Citera
2018-04-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Som sagt. Allt föräldrarna säger är att han festade natten innan och att hans bukspottskörtel la av.
Jag kan bara spekulera händelseförloppet. Det lär dock komma ut hur hårt han festade samt när han hittades snart.

Vart han föräldrarna gått ut med det? Mig veterligen har dem inte uttalat sig alls.
Citera
2018-04-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så han söp ihjäl sig helt enkelt. Sköna polare som lät honom kröka om han nu tog sig ett återfall.

Har nog varit mer än ett återfall. Han påstod att han blivit nykterist efter sin inflammation i bukspottkörteln men i dokumentären om honom ser man ju att han fortsätter dricka och även enligt vittnesmål av andra. Han verkar inte ha varit så rädd om sig själv helt enkelt. Har man kronisk inflammation i bukspottkörteln ska man inte dricka alls eftersom då kan bukspottkörteln lägga av helt till slut.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler85
Alkohol, droger och sjukdom kan man ju utesluta om man ska tro polisens uttalande.
Mindre än ett dygn efter att han hittats går polisen ut med att dem inte misstänker brott samt att dem vet dödsorsaken.

För att veta säkert att det handlar om alkohol, droger eller sjukdom så krävs ju en obduktion vilket kan ta veckor.

DET HÄR.

Sluta nu spekulera i hans sviktande hälsa och annat trams om alkohol droger och bukspottkörtel.
Det enda som polisen nu rimligen kan komma med är att han hittades i en snara, dvs ”självmord”.
Oavsett vilken ”officiell” version vi kommer bli matade med så minns att polisen i Oman skjutit upp offentliggörandet inte bara en gång.
Det osar blöt och rutten hund om detta lång väg, och ingen tycks bry sig. DET är tragiskt.
Naturligtvis blev Tim bragd om livet.
Citera
Medlem
Butterss, mår du bra själv?
Vad får du ut av att skriva så som du gör i en tråd som inte berör dig eftersom du lyssnar på ”äkta” house?

Det som berör många angående Tim är hans passion att producera musik som var/är bra och som slog med stor genomslagskraft.

Att se en person som i princip mot sin vilja blev en guldkalv som mjölkades sönder av alla i sin närhet. Hans polare som ville leva ett entourage-liv i LA (iglarna), Ash som såg potenial men som antagligen balla ur när de börja gå mot sitt slut.

Att en 28åring troligtvis tog sitt liv pga allt skit han genom gått.

Det berör, jag var inget fan (gillar hårdrock och tycker din musiktyp house bara e för svamptuggare men nu skiter jag i den åsikten). Men Avicii gjorde musik som även jag lyssna på samt min fru som är indie.

Ingen människa ska behöva offra sitt liv i så pass ung ålder oavsett om han heter Tim eller Kalle Anka.

Hans polare njöt av livet (han behövde väl också dom för att inte vara helt ensam), Ash njöt av inkomsten medans Tim plågades.

Av egen erfarenhet så vet jag att man kan bli blind när någon lider av psykisk ohälsa (att man blir ”medberoende”) därför tror jag inte hans polare agera.

Men dina poster i tråden är bara off topic och bidrar bara till dålig stämning, vad de nu egentligen beror på vet jag inte?
Avundsjuka? Ilska? Eller bara rent trollande för att njuta av dina sadistiska texter?

Tim var ung, slets in i en karusell, blev åksjuk med priset av sitt liv. Ett liv han inte ville ha.

Han ville nog ha ett hem som alla andra, någon att älska och skaffa barn med och producera musik som han älska att göra.

Give him a break
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in