Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
😳 Oj! Varför lägger han ut den hashtaggen??! Jättemärkligt, han måste garanterat förstå att det leder till spekulationer. Lucas var ju en barndomsvän, tänker att han tillhör de mest lojala(?) och borde inte vilja elda på teorier i den riktningen..? Jag syftar på de bilder som kommer upp när man följer länken. Men han kanske inte tänkte på det eller ens kollat länken?
Funderar ändå om något ha hänt under de sista dagarna som satt TB under stark press eller psykisk stress som har med trafficing att göra? Kan inte släppa ryktet om tumult runt ett barnbröllop under resan i Oman. Jag trodde han fick blåtiran(som inte är en blåtira) i samband med tumultet. Lucas:
https://omni.se/aviciis-forre-manager-om-sorgen-du-var-min-familj/a/9mVdk5
There are two possibilities, either he wants to give a hint so short after the funeral, and then we can hope that one day s.b. will tell a bit more, or it is simply a coincidence, that he just wanted to remember their work.
Citera
2018-07-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
There are two possibilities, either he wants to give a hint so short after the funeral, and then we can hope that one day s.b. will tell a bit more, or it is simply a coincidence, that he just wanted to remember their work.

Agree
Citera
2018-07-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Skvaller från en sajt som haft rätt om mycket tidigare:

”Apparently this foreign born former A+ list performer who was retired was out one night and saw this guy all over a very young teen. Our former performer didn't know it was a child bride situation. He interfered in the pawing and abuse. The next night our performer was dead.”

http://www.crazydaysandnights.net/2018/04/blind-item-2_23.html?m=1

Här är skvallret (ovan) jag haft svårt att släppa. Med tanke på situationen i landet kan ju någon med insikt om vad som försiggår på egen hand fantiserat ihop ett scenario med en sk ”barnbrud” som TB bevittnat i Oman.
Situationen i Oman:
https://www.google.se/amp/s/www.thenewsminute.com/article/hyderabad-child-bride-married-omani-sheikh-refuses-come-home-say-police-68908%3Famp
Citera
2018-07-24, 14:54
Medlem
Citat:
Här är skvallret (ovan) jag haft svårt att släppa. Med tanke på situationen i landet kan ju någon med insikt om vad som försiggår på egen hand fantiserat ihop ett scenario med en sk ”barnbrud” som TB bevittnat i Oman.
Situationen i Oman:
https://www.google.se/amp/s/www.thenewsminute.com/article/hyderabad-child-bride-married-omani-sheikh-refuses-come-home-say-police-68908%3Famp
Regardless of whether what hppened in Oman has anything to do with it or not, I think Tim was a very intelligent person, who up to a certain degree knew about such problems in Oman.
You can find many articles which show, that in Oman you can find 'double standards', which means that there are laws, which sound very modern, but on the other hand, there is real life, traditions f.ex. which are contradictory to the laws.

So I would not be surprised if this was a problem for Tim, as he was a very honest person.
Citera
2018-07-24, 17:07
Medlem
Citat:
😳 Oj! Varför lägger han ut den hashtaggen??! Jättemärkligt, han måste garanterat förstå att det leder till spekulationer. Lucas var ju en barndomsvän, tänker att han tillhör de mest lojala(?) och borde inte vilja elda på teorier i den riktningen..? Jag syftar på de bilder som kommer upp när man följer länken. Men han kanske inte tänkte på det eller ens kollat länken?
Funderar ändå om något ha hänt under de sista dagarna som satt TB under stark press eller psykisk stress som har med trafficing att göra? Kan inte släppa ryktet om tumult runt ett barnbröllop under resan i Oman. Jag trodde han fick blåtiran(som inte är en blåtira) i samband med tumultet. Lucas:
https://omni.se/aviciis-forre-manager-om-sorgen-du-var-min-familj/a/9mVdk5
I don't think the hashtag is a mistake, he posted it to Levan and it's almost 6 weeks old, his friends have seen it. If it had been a mistake it would have been deleted meanwhile.
As far as I see Lucas was part of their 'inner circle' when they where kids, but now he has a family of his own and did not belong to Tim's current entourage.

You say he belongs to the most loyal. Perhaps this is true, loyal to Tim, but as he didn't belong to his entourage in the end, there is perhaps no need for him to be loyal to others. This is of course speculation and he did not say anything open.
But if you look at, the post it's almost like a story. Lucas is one of 'the bad', the picture is the one before he selects two of the children and takes them with him. If you then click at the #forabetterday you see these headlines about Tim, which say that he had to die because of his fight against pedophiles.

When it's really a coincidence, it's a very strange one.
Citera
2018-07-24, 22:43
Medlem
Vad hände med den fröken som påstods ha ett barn som var Tims? Är alla dom teorierna färdiganalyserade? Eller vad kom man fram till?
Citera
2018-07-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sollidatt
Vad hände med den fröken som påstods ha ett barn som var Tims? Är alla dom teorierna färdiganalyserade? Eller vad kom man fram till?
Hen deklarerade på sitt Instagram att Avicii ej var förälder.
Citera
2018-07-25, 10:07
Medlem
Citat:
Situationen i Oman:

Det går ju inte att få ihop det här med historien om meditation och suicid. Situationen i Oman är förstås skit vad gäller mänskliga rättigheter men det tror inte jag har med TBs död att göra. Kanske lite aningslöst att åka dit och hänga med släktingar till sultanen om man är emot människohandel och övergrepp mot barn.
Citera
2018-07-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det går ju inte att få ihop det här med historien om meditation och suicid. Situationen i Oman är förstås skit vad gäller mänskliga rättigheter men det tror inte jag har med TBs död att göra. Kanske lite aningslöst att åka dit och hänga med släktingar till sultanen om man är emot människohandel och övergrepp mot barn.
You are right, it's difficult or impossible to get it together.
But the story with the meditation and the two suicide attemps also is not confirmed.
So, without real new facts, everybody finally has to decide for himself, what he/she believes in at the moment. If we get to know more this decision can change of course.
Senast redigerad av Carolina1993 2018-07-25 kl. 10:43.
Citera
2018-07-25, 13:19
Medlem
Ska man vara krass så finns det ingenting som är bekräftat mer än det som polisen i Oman sagt.. Att dom fick ett larm om en skadad/död person på sultanens gods.
Personen dödförklarades, inga tecken på brott o att två obduktioner gjorts.
En på fredagen o en på lördagen.
Thats all!
Citera
2018-07-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Ska man vara krass så finns det ingenting som är bekräftat mer än det som polisen i Oman sagt.. Att dom fick ett larm om en skadad/död person på sultanens gods.
Thats all!

Nja, jag tycker nog att man får räkna med föräldrarnas två uttalanden till det som måste vara tillförlitlig information.
Citera
2018-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Thats all!
Tänker du att Tim lever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in