Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 16:07
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Jag kan verkligen relatera till det du skriver här – det är mystiskt hur man kan bli så berörd av TB utan att ha känt honom. Men det är väl som med alla stora konstnärer, de fångar något allmängiltigt som de lyckas förmedla, som Bach typ!

.

Jag lyssnade inte ens på honom men har ändå känt mig vemodig sedan beskedet. Blev inte bättre av att jag såg dokumentären. Hade det varit en mupp som Justin Bieber eller någon mello-kändis hade jag inte kunnat bry mig mindre.

Vill helst bli av med den här "Avicii-sorgen" jag går och bär på. Vaknade med en sorgsen känsla i kroppen i morse, det är ju fan helt sjukt. För en vecka sedan brydde jag mig inte ett skit om honom.

Kan bara föreställa mig hur de som var hans riktiga fans känner sig.
Citera
2018-04-23, 16:10
Bannlyst
När Avicii mådde som sämst pressades han att spela..29 mars 2014 opererades gallblåsan bort..då hade allt gått för långt..1 år tidigare ville läkarna plocka bort den..men Arash ville han skulle gå på smärtstillande..

När Avicii mådde som sämst..pressades han som mest..och han drog in 238 miljoner kr under 2014..

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18632290.ab
Citera
2018-04-23, 16:12
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Det är detta som är problemet just nu. Sympati har ingenting med talang och känsla att göra. Plötsligt så tycker folk att hans musik är jättebra och att han kan liknas vid bach & mozart?! för att folk är sympatiska???

Det är nog inte bara FB publiken dom jämför Tim med Bach & Mozart det gör även världskända musiker. Tim var kanske för många en vanlig DJ men det var inte det som stod ut utan det var hans skapande av musiken hur han skapade musiken som var unik i sitt slag. Vissa kan komponera musik med hjälp av olika verktyg och vissa har den redan innan i huvudet som Tim.

Låter som avundsjuka... låt killen vila i frid.
Citera
2018-04-23, 16:13
Medlem
Har känt en sån stor sorg och stor saknad att veta att han inte finns längre helt sjukt att Tim är död... skulle kunna göra vad som helst för att få tillbaka honom till jorden.
Jag träffade Tim vid ett tillfälle innan han blev känd som Avicii och var lite hemligt kär i honom och nu är han död
Citera
2018-04-23, 16:14
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag lyssnade inte ens på honom men har ändå känt mig vemodig sedan beskedet. Blev inte bättre av att jag såg dokumentären. Hade det varit en mupp som Justin Bieber eller någon mello-kändis hade jag inte kunnat bry mig mindre.

Vill helst bli av med den här "Avicii-sorgen" jag går och bär på. Vaknade med en sorgsen känsla i kroppen i morse, det är ju fan helt sjukt. För en vecka sedan brydde jag mig inte ett skit om honom.

Nu är ju även en stor del av det sorgliga just att det kanske inte hade blivit som det blev om inte personerna i hans omgivning pressat honom till vissa saker som han kände att han inte klarade av.

Hade Tim fått bestämma över Tim hade det kanske sett väldigt annorlunda ut. Det är det sorgligaste i det hela. Hade han levt sitt liv som han verkligen velat leva, och dött någon gång på köpet, så hade jag inte sett det sorgliga. Tid är inget annat än en illusion. Det är sorgligare att leva 80 år i enlighet med vad andra vill och att i och med det aldrig riktigt ha levt, än vad det är att ha levt på riktigt & så som man verkligen ville leva, och dö som ung.
Citera
2018-04-23, 16:15
Bannlyst
Mars 2013: akut pankreatit

Mars 2014: opererat bort gallblåsa samt blindtarm

Inkomst 2013 : 170 miljoner kr

Inkomst: 238 miljoner kr

Som sagt: När han mådde som sämst..när han behövde hjälp..han behövde vila..så pressades han som värst..

Siffrorna talar sitt tydliga språk..

https://www.expressen.se/dinapengar/avicii-drog-in-en-halv-miljard-under-tre-ar/
Citera
2018-04-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Du får inte jämföra honom med genier som m jackson o bach.dessa va genier avicii va en fluga.
aldrig att du får häda dessa 2 namn med avicii

gapskratt känner samma sak faktiskt.
Klart Avicii gjorde några bra låtar, men dessa låter kommer inte stå "the test of time". MJ och Bach är odödliga. Avicii skrev här på forumet att han hata Basshunter, ändå blev han miljonär på sin variant av Basshunter "fjortistechno".
Citera
2018-04-23, 16:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
[quote=Bezos48|63860986]Mars 2013: akut pankreatit

Som sagt: När han mådde som sämst..när han behövde hjälp..han behövde vila..så pressades han som värst..

https://www.expressen.se/dinapengar/avicii-drog-in-en-halv-miljard-under-tre-ar/[/Q
Kanske OT men han borde rimligen ha dragit in minst en miljard under sin karriär. Någon som har en aning hur rik han var?
Citera
2018-04-23, 16:21
Bannlyst
[quote=Onkel-Ben-ny|63861030]
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Mars 2013: akut pankreatit

https://www.expressen.se/dinapengar/avicii-drog-in-en-halv-miljard-under-tre-ar/[/Q
Kanske OT men han borde rimligen ha dragit in minst en miljard under sin karriär. Någon som har en aning hur rik han var?

722 miljoner i förmögenhet
Citera
2018-04-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
fuck avicii och allt vad han står för, horribel sell-out musik som svärtat och smutsat ner techno och house för vad det verkligen är!!!! Ingen glädjes mer än mig dessa veckor, ursäkta finskan, men PERKELE vad nice och vilket tomrum som lämnats efter, som kan fyllas med ordentlig house & Techno!! Halleluja

Jag tror att detta enligt de flesta skulle räknas som att "pissa på någon", din jävla loser.
Citera
2018-04-23, 16:27
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Det sägs att han hade planerat att släppa albumet 4/5/18 men tycker att det är bra märkligt att det finns spekulationer om ett datum då det inte har funnits någon promotion inför Avîci (02). Eller har jag missat något i det sociala media bruset?

Han hade ingen markandsföring till (01) heller utan släppte den bara.
Citera
2018-04-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Jadu, för en som följt honom sedan bloggarna & forum-tiden, som kommenterat hans grejer etc etc så var det en sjuk jävla tomhet. Senast på torsdagen förra veckan satt jag i XC90 2018 på Stockholms gator på väg mot ett affärsmöte och dunkade Make My Heart (Avicii Replacer Mix) på högsta volym & repeat. Så hände detta på fredagen, helt ofattbart. Man fällde några tårar båda lör & sön. Börjar sakta gå över men det suger fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in