2018-04-23, 13:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Det är ett otroligt fokus på kvinnliga deltagarnas utseenden. Som om kvinnans utseende är avgörande för om relationen kommer att hålla eller bärande för serien. Är det inte mer intressant att diskutera personligheterna i serien? Det finns ju rätt mycket material för det.

Tänker inte ens svara på din larviga fråga.
Det är fokus på alla deltagares yttre, vilket man märkt om man inte är selektivt blind. John har minsann fått sin släng av sleven.

Maddes övervikt är inte det som sänker henne utan den hemska personligheten. Men med 15 kg mindre att bära på så ökar andelen som kan tänka sig att stå ut med henne. Han borde också gå ner 15 kg och styla om sig rejält. Finns ingen anledning att frivilligt se ut som en judisk kamrer.

Problemet med matchningen Sara och John är att han kommer se ungefär likadan ut framöver medan hon peakar nu. Tror det är därför John tvekar och att det därför kommer rinna ut i sanden.

Marsvinsbögen kommer få det jobbigt i framtiden. Han saknar substans och ingen kommer orka ha med honom att göra i längden. Trist, men morsan verkar ha förstört honom helt och hållet.
Citera
2018-04-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Sara och John
Två lugna personer med i grunden god förberedelse för respektfull kommunikation. Inga höjda röster eller plötsliga utspel. I serien förefaller Sara ha bestämt sig för att satsa, men John har en rädsla och tveksamhet inför allt han kan förlora i form av personlig frihet, som jag tror är anledningen till att de omformulerat ramarna för relationen sedan kamerorna försvann. De har ett avslappnat distansförhållande och jag tror de kommit överens om att inte se sig själva som gifta tillsvidare. 50/50 om de kommer att satsa framöver, men gör de det tror jag de har goda chanser till ett gott samarbete.
Förstår inte varför man gör något sånt här om man inte är mogen att vara par och det vid en ålder av 30 år? Man måste ju tänka igenom det ordentligt innan slår till direkt, det är ju inte bara en dejt. Hoppas dock att han mognar fort så att han inte mister denna underbara tjej!
Citera
2018-04-23, 14:03
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Precis, rådande förutsättningar är det faktum att Madde är överviktig.

Du får gärna lägga fram någon annan teori om varför Martin inte var attraherad av Madde, men för närvarande tror jag att konsensus i tråden menar att det här är den mest rimliga förklaringen. Hela den bilden av en överviktig kvinna som fortsätter vräka i sig choklad, kokosbollar, pizza, sushi och allt vad det nu var är inte direkt superattraktivt.

Är enig om att hon ser bra ut i ansiktet. Att det uteslutande skulle vara klasskillnaden som gjode Martin oattraherad känns mindre rimligt, även om det nog förklarar en del att det inte funkade.

Har aldrig påstått att Madde inte är överviktig. Men för att vara tydlig, ja hon är överviktig. Men jag ser inget problem i det och jag lägger ingen värdering i det till skillnad från många andra här.

Till saken hör att Martin själv är lika överviktig. Så vilket hyckleri från hans sida ifall han inte tänder på någon med samma kroppshydda. Och trist att han i sådana fall inte varit ärlig om det inför experterna.

Jag tror deras starka personligheter och olika ambitioner krockade och att detta är anledningen till varför det gick åt skogen. Det blir aldrig lyckat att para ihop två omogna vuxenbäbisar. Man hade behövt ha en förälder där för att styra upp när sandlåde bråken spårade. De var intima inledningsvis så helt otaggad var han ju inte, ellet hur?

Om en (tjock) man inte kan attraheras av en kvinna för att hon äter onyttig mat mellan varven så borde han söka seriös hjälp.
Senast redigerad av Lalande 2018-04-23 kl. 14:17.
Citera
2018-04-23, 14:16
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Har aldrig påstått att Madde inte är överviktig. Men för att vara tydlig, ja hon är överviktig. Men jag ser inget problem i det och jag lägger ingen värdering i det till skillnad från många andra här.

Till saken hör att Martin själv är lika överviktig. Så vilket hyckleri från hans sida ifall han inte tänder på någon med samma kroppshydda. Och trist att han i sådana fall inte varit ärlig om det inför experterna.

Jag tror deras starka personligheter och olika ambitioner krockade och att detta är anledningen till varför det gick åt skogen.
De var intima inledningsvis så helt otaggad var han ju inte, ellet hur?

Om en (tjock) man inte kan attraheras av en kvinna för att hon äter onyttig mat mellan varven så borde han söka seriös hjälp.

Mycket välformulerat svar som jag till stor del är helt enig i! Fetmarkerad text är huvudet på spiken.
Citera
2018-04-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag har hört att de fortfarande är gifta men att de inte bor tillsammans.

Har de någonsin gjort det?
Citera
2018-04-23, 14:45
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det är fokus på alla deltagares yttre, vilket man märkt om man inte är selektivt blind. John har minsann fått sin släng av sleven.

Maddes övervikt är inte det som sänker henne utan den hemska personligheten. Men med 15 kg mindre att bära på så ökar andelen som kan tänka sig att stå ut med henne. Han borde också gå ner 15 kg och styla om sig rejält. Finns ingen anledning att frivilligt se ut som en judisk kamrer.

Problemet med matchningen Sara och John är att han kommer se ungefär likadan ut framöver medan hon peakar nu. Tror det är därför John tvekar och att det därför kommer rinna ut i sanden.

Marsvinsbögen kommer få det jobbigt i framtiden. Han saknar substans och ingen kommer orka ha med honom att göra i längden. Trist, men morsan verkar ha förstört honom helt och hållet.

Ryser av obehag när jag läser det du skriver. Vet inte vad du har emot judar men bara skippa dom där otrevligheterna.

Som sagt, problemet i matchningen mellan Sara och John ligger INTE I HENNES UTSEENDE, om det överhuvudtaget finns problem i deras matchning så handlar det snarare om han som har svårt att binda upp sig med någon. Han vill äta kakan och ha den kvar, gifta sig i TV men samtidigt inte ha en seriös relation. Men dom kanske har det jättebra? Vad vet vi?
Senast redigerad av Lalande 2018-04-23 kl. 14:51.
Citera
2018-04-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Madde, allvarligt. Kraftigt överviktig, ADHD-social/supersnackig, sån personlighetstyp kan man som man greja några månader om dom har en kropp som får klockorna att stanna. Såg nu i uppföljningsprogrammet att hon lagt på sig ännu mer vikt, risiga tatueringar och ärr i hela ansiktet, det sistnmnda är väl födslorelaterat och ej hennes fel, men ändå.

Martin nästan 10 år äldre, klassisk konservativ man som är noga med apperance och manners. Otroligt usel matchning.
.

Ha ha

Ja, återigen bortser experterna från sådana självklarheter.

Det är lätt att förstå vilken kvinna Martin vill ha och Madde stämmer inte i något grundläggande avseende. Fel utseende, fel livsstil och fel vanor.

Sedan har du helt rätt i att kvinnor av ADHD-typ är en mardröm att leva med.
Citera
2018-04-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ryser av obehag när jag läser det du skriver. Vet inte vad du har emot judar men bara skippa dom där otrevligheterna.

Som sagt, problemet i matchningen mellan Sara och John ligger INTE I HENNES UTSEENDE, om det överhuvudtaget finns problem i deras matchning så handlar det snarare om han som har svårt att binda upp sig med någon. Han vill äta kakan och ha den kvar, gifta sig i TV men samtidigt inte ha en seriös relation. Men dom kanske har det jättebra? Vad vet vi?

Utseendet må inte vara ett problem men ett hinder och det som hindrar John från att satsa. Hade hon varit vacker hade John gått all in. Det är jag säker på. Nu vandrar han vidare och funderar på om han kan få något bättre. Det hade han inte gjort om hon vore riktigt vacker.

Män är oerhört utseendefixerade vid val av äktenskapspartner. John är inget undantag. Det märks på honom för rent personlighetsmässigt är hon rätt för honom.
Citera
2018-04-23, 15:04
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Utseendet må inte vara ett problem men ett hinder och det som hindrar John från att satsa. Hade hon varit vacker hade John gått all in. Det är jag säker på. Nu vandrar han vidare och funderar på om han kan få något bättre. Det hade han inte gjort om hon vore riktigt vacker.

Män är oerhört utseendefixerade vid val av äktenskapspartner. John är inget undantag. Det märks på honom för rent personlighetsmässigt är hon rätt för honom.

Vet inte vad du har för insider info när du påstår att utseendet är faktorn som får John att inte vilja satsa? Är det möjligtvis så att du blandar in dina egna åsikter om hennes kropp? Du tror att du och John har exakt samma preferenser?

Han har öht inte antytt att han inte är attraherad av henne, snarare tvärtom. Om du har kollat på avsnitten med ljud påslaget så borde du hört hur ofta han utropar att hon vacker.
Citera
2018-04-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Har de någonsin gjort det?

John flyttade väl in hos Sara under programmet.
Citera
2018-04-23, 18:07
Medlem
Verkar inte som att John och Sara är tillsammans fortfarande. https://www.facebook.com/john.wallen.927
Citera
2018-04-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Programmet kommer inte läggas ner, de söker redan nu deltagare till nästa säsong. Tycker att årets experter var mycket bättre än tidigare.

Med tanke på att bröllopet är i augusti så lär det vara hög tid att söka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in