Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
"Madsen har en känslomässig flackhet"
Nyheterna i TV4 från 2018-04-05: Niklas Långström, professor i psykiatri och expert på vad som formar människor som Peter Madsen utges för att vara.
Videoklipp:
https://www.youtube.com/watch?v=hL2EaRJ76kY
Tusen tack! Niklas Långström förklarar det jättebra.
Om jag förstod det rätt, så menar NL att en medfödd sårbarhet dvs intresse för sexualitet och våld sammanblandat.
Sårbarhet som i grund och botten beror på ärftliga,biologiska faktorer och "finlir" tex en atypisk uppväxt,mm.
Och om stressförutsättningarna (det misslyckade privat finanserade raketuppskjutet)förekommer hos en person med dessa sårbarhetsfaktorerna från början, kan det leda till att man sviktar och kommer in i en cirkel och börjar planera att faktiskt tillfredställa den här typen av fantasier.
Man behöver alltså inte gjort något tidigare. Utan klarat sig med sina sexfantasier och grova sexlekar.
Inget våldtäcktsförsök,inget plågande av kattungar osv. Enligt NL.
Om man tänker på alla trauman (stressförutsättningar)som PM haft under senare år,-huvudskadan som påverkade humöret och impulskontrollen, -splittringen med partnern von Bengtsson,-den förlorade rättegången-skuldsatt för livet,-den misslyckade raketuppskjutningen.
Det är stressförutsättningar alla,varav den sista blev droppen som fick det att tippa över.
Tidigare har PM kanske kunnat hålla "sin inre värld" i schack med klubben Manifest,grovt sex och sina sexvideos.
Verkar mycket logiskt tycker jag iallafall.
Om det var hans debutmord så förklarar det klanteriet också.
EDIT: Att det är något som hänt med PM trodde jag tidigt. För det finns inget bakåt som går att gräva upp i PMs historia. En postare, en kunnig som själv skriver om historisk kriminalfall trodde även det.
Så det här som NL förklarar tyckte jag var bästa förklaringen hitintills.