Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 12:24
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

BÄTTRE? LYSSNARVÄNLIGT? Klart länkarna inte låter som hans musik, inte ens i närheten, för han producerade i grunden själlös musik. Det är ju sången och vokalerna i levels som är grunden till hela jävla låten som är direkt samplad från Etta James https://www.youtube.com/watch?v=_4RZSt4A3jU

Blir själv extremt triggad utav er okunniga som ändå ska hävda att skiten var bra och att detta är en stor jävla sorg. Blasfemi.

Ja, det är ju han som drog in över en miljard kronor på sin musik, inte Etta james original eller någon annan mix. Du faller platt hela tiden och du hävdar saker alla redan vet, tror du att du sitter på en oavslöjad hemlighet när du säger att folk samplar i sina mixes? Pinsam.
Senast redigerad av Spelmissbruket 2018-04-23 kl. 12:34.
Citera
2018-04-23, 12:24
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag är inget fan av hans musik heller, det gör inte att jag sitter och pissar på honom...
Han var en av dem som gjorde house mainstream, om man inte gillar mainstream house, så fine.
Alla dina stora "idoler" inom elektronisk musik har iaf visat respekt, något du verkar har väldigt svårt för.
Vad har du gjort för elektronisk musik?

Det du sitter och gör är att klanka ned på folk som utvecklar musik.
Du måste vara pissförbannad på alla rockgrupper som inte låter som Beatles, roligt liv.

Vi gick bakåt i tiden och kom längre ifrån det fria och det vackra i vad musik innebär. Det kan omöjligt bara vara jag som tycker såhär.

Lägger vikt på mina drömmar, mål och intentioner, har inte levt färdigt än så jag kan inte mitt bedöma mitt bidrag till världen ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Och varför ansågs han som en av de största DJs? Kan du berätta det din mupp?

Pengar.
Citera
2018-04-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Såg i en dokumentär på SVT att pappan berättade att Tim var blyg när han var liten och rädd för det främmande. Han blev buren av personalen på dagiset under luciafirandet medan de andra barnen lekte. En gång ville han inte gå på cirkus för att "jag känner inte den clownen". Han var också allvarlig och försiktig. I hans trådar på FB så talar han om sin ängslighet. Han gillade heller inte att kallprat och verkade bli trött av sociala sammanhang. På nästan inga bilder av honom så ler han.

Att han mot den bakgrunden spelade inför massor av folk och skulle vara en offentlig person som skulle vara social i massor av olika främmande sammanhang känns väldigt märkligt. Han måste ha mått fruktansvärt dåligt. Spriten bedövade säkert men ångesten bara steg.

Killen skulle nog inte ha turnerat alls med facit i hand. Visserligen hade han då inte varit lika känd men å andra sidan hade han levt idag.

Jag själv är en introvert person och hade inte mått bra av att kastas runt i nya sociala sammanhang hela tiden och försöka vara en glad och intressant person.

Mitt i prick. Bra och enkelt sammanfattat.
Citera
2018-04-23, 12:29
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Vi gick bakåt i tiden och kom längre ifrån det fria och det vackra i vad musik innebär. Det kan omöjligt bara vara jag som tycker såhär.

Lägger vikt på mina drömmar, mål och intentioner, har inte levt färdigt än så jag kan inte mitt bedöma mitt bidrag till världen ännu.

Pengar.

Så han ansågs att han var en av de största för pengarna han tjänade? Är du dum i huvudet?

Han skänkte miljoner till utsatta bland annat. Han brydde sig inte om pengar. Alla samarbeten, alla hits hans sätt att göra musik på och hur jävla mycket han jobbade, det var det som fick han att bli en av de största.
Citera
Medlem
Citat:
Kalla mig idiot, men eftersom du uppenbarligen förväxlar själen i vad musik är och pengar så är det faktiskt du som är idioten. Du tycker väl förmodligen också att Justin Bieber är grym, "varför? För att han drar in så jävla mycket pengar".. pfff
Intjänade stålar är ju ett mått på framgång, på lyckad karriär. På att han är bättre än de flesta på det de gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför började han supa så hårt i unga år månne? Varför kände just han att det var påfrestande att vara i rampljuset och hela den biten?

Och konsekvensen av att han började dricka och hela det osunda levernet som sedan utlöste inflammationen i bukspottskörteln är ju den direkta länken till att han började med smärtstillande i form av starka opiater bl a.

Och vid denna medicinering upplevde han ökad ångest vilket då inte blir en helt otänkbart att det var anledningen till att det även tillkom ångestdämpande.

Och alla som vet något om starka opiater vet att man kan få svårt att sova, man hamnar i en form av dvala, många som går styggt på det noddar bara, de sitter och småsover.

För det sägs att han ska ha haft sömnproblem, det kan vara utlöst av det ovan eller av en kombination av alltihop. Värk, mycket medicin, osv,

Men det som utlöste detta enligt han själv är ju hans känslomässiga påfrestning som det innebar och för att dämpa det så gjorde han det han såg att andra DJs gjorde, drack alkohol. Så nog har hans sköra person att göra med att han fick den första problematiken, för vad ska annars ha utlöst bukspottsinflammationen, som är början på slutet.

Dokumentären svarar på dina frågor egentligen.
Han var inte direkt någon som söp, men han använde alkohol för att hämma sin panikångest, stress och nervositet, det blev en ond spiral. (Alkohol är den sämsta ångestdämpande medicinen, det funkar för stunden, men det blir bara värre och värre, man lurar sig själv, exempelvis det att Tim sade sig inte kunna gå upp på scen utan några järn i kroppen, en rejäl varningssignal)
Han märkte att han klarade av att gå på scen tack vare alkoholen, de jobbiga känslorna dämpades så att säga.

Sömnproblem kan vara ett resultat av stress, han kan ha använt sig av alkohol även för att ens kunna sova.

Talar från egen erfarenhet med stress, alkohol och sömnproblem.
Inte stått på scen i den omfattningen självklart, men kan relatera i vissa delar.
Citera
2018-04-23, 12:33
Medlem
Citat:

Självklart, du behöver inte gilla musiken han gjorde, men samtidigt behöver du inte vara så respektlös som du faktiskt var i ditt tidigare inlägg.
Han jobbade stenhårt för vad han älskade att göra, producera. Bara det tycker jag man kan respektera honom för. Och alla miljoner som älskar hans musik, som har många fina minnen till hans musik, är deras känslor mindre värda för att du och andra tycker som ni gör?
Respekt. Sen kan man som sagt kritisera musiken om man vill, men man behöver inte pissa på någons lik för det.
Citera
2018-04-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Dokumentären svarar på dina frågor egentligen.
Han var inte direkt någon som söp, men han använde alkohol för att hämma sin panikångest, stress och nervositet, det blev en ond spiral. (Alkohol är den sämsta ångestdämpande medicinen, det funkar för stunden, men det blir bara värre och värre, man lurar sig själv, exempelvis det att Tim sade sig inte kunna gå upp på scen utan några järn i kroppen, en rejäl varningssignal)
Han märkte att han klarade av att gå på scen tack vare alkoholen, de jobbiga känslorna dämpades så att säga.

Sömnproblem kan vara ett resultat av stress, han kan ha använt sig av alkohol även för att ens kunna sova.

Talar från egen erfarenhet med stress, alkohol och sömnproblem.
Inte stått på scen i den omfattningen självklart, men kan relatera i vissa delar.
Så han var ingen som söp? Varför var han nykter i två år om han inte hade alkoholproblem?

Lägg ner nu för fan.
Citera
2018-04-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Det var en annan här på Flashback (spaderdam88) tidigare i tråden som hävdade att han/hon också var nära med familjen och sa att Avicii tog ofrivillig överdos, så vad ska man tro på egentligen när den ene säger si och den andra säger så. Så det är väl klart att folk fortsätter spekulera, inte konstigt.

Jag hoppas innerligt att du förstår att bukspottskörteln kan lägga av i samband med en ofrivillig överdos utav droger eller alkohol?
Citera
2018-04-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Så han var ingen som söp? Varför var han nykter i två år om han inte hade alkoholproblem?

Lägg ner nu för fan.

Shit vad du blir defensiv.. Han var ingen som söp innan turnerandet, han självmedicinerade och drack en massa pga av turnerandet... Lugna dig nu...
Kolla dokumentären som sagt.
Citera
2018-04-23, 12:37
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Såg i en dokumentär på SVT att pappan berättade att Tim var blyg när han var liten och rädd för det främmande. Han blev buren av personalen på dagiset under luciafirandet medan de andra barnen lekte. En gång ville han inte gå på cirkus för att "jag känner inte den clownen". Han var också allvarlig och försiktig. I hans trådar på FB så talar han om sin ängslighet. Han gillade heller inte att kallprat och verkade bli trött av sociala sammanhang. På nästan inga bilder av honom så ler han.

Att han mot den bakgrunden spelade inför massor av folk och skulle vara en offentlig person som skulle vara social i massor av olika främmande sammanhang känns väldigt märkligt. Han måste ha mått fruktansvärt dåligt. Spriten bedövade säkert men ångesten bara steg.

Killen skulle nog inte ha turnerat alls med facit i hand. Visserligen hade han då inte varit lika känd men å andra sidan hade han levt idag.

Jag själv är en introvert person och hade inte mått bra av att kastas runt i nya sociala sammanhang hela tiden och försöka vara en glad och intressant person.

Precis. Jag är en liknande person som Avicii och även om jag skulle ha en musikalisk talang skulle jag aldrig utsätta mig för publik eller kändisskap för jag vet att jag skulle må förjävligt av det. Känns lite som om att han fick det han förtjänade för att vara hård.
Citera
2018-04-23, 12:37
Bannlyst
[quote=Rust-Lee|63858714]Du blandar ihop det med blyghet.

Man kan bli blyg, men introvert (en person som laddar energi av ensamhet) föds man med.

Som sagt en extrovert person kan också vara blyg.[/QUOT

Nej..
50 % genetiska effekter
5 % familjeffekter
45-50 % miljöeffekter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in