Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Kanske inte överdos då det skulle ha väntats på en obduktion. Känns mer som ett självmord, tyvärr.. Lutar ju mest mot självmord då det är väldigt ytligt och kortfattat

Å andra sidan kan det vara både ock.
Citera
2018-04-21, 17:22
Medlem
Med tanke på vad som nyss framkommit eller som kommit till min kännedom är att jag känner mig ännu säkrare på att stryka självmord. Han hade gjort ny musik, han la upp bilder denna månad på de han numera samarbetade med. Han var igång. Visst, han var fortfarande sjuk, men att ha kommit igång med nya grabbar och vilja visa folk detta, för att sen dra till Oman och avsluta sitt liv?

Nä, inte speciellt logiskt eller troligt.
Citera
2018-04-21, 17:23
Bannlyst
När han till slut insåg att han måste ta över taktpinnen över sitt egna liv..bemöttes det av motstånd av Ash..vilket äckel..

https://www.expressen.se/noje/tim-bergling-gick-fran-okand-till-att-bli-superstjarnan-avicii/
Citera
2018-04-21, 17:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongsong
Att folk inte respektera en stor person som gott bort..
Är de ingen admin är inne som rensar bort nasse skiten
Instämmer.

En ung människa har dött (troligen självmord eller överdos) och tråden borde handla om vem han var istället för en massa strunt.
Citera
2018-04-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Med tanke på vad som nyss framkommit eller som kommit till min kännedom är att jag känner mig ännu säkrare på att stryka självmord. Han hade gjort ny musik, han la upp bilder denna månad på de han numera samarbetade med. Han var igång. Visst, han var fortfarande sjuk, men att ha kommit igång med nya grabbar och vilja visa folk detta, för att sen dra till Oman och avsluta sitt liv?

Självmord är å andra sidan inte alltid logiskt. Vad som skett, kanske inte exakt, lär dock komma fram.
Citera
2018-04-21, 17:25
Medlem
mrtowlies avatar
Det kan ju faktiskt röra sig om en olycka, tex att han halkade i badkaret..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Å andra sidan kan det vara både ock.
En praktisk omöjlighet att det ska kunna vara både och. Det ena är frivilligt och det andra ofrivilligt.

Ungefär som att säga att man blev mördad under strypsex.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Om han t ex har en bipoläritet i botten så är just aktiva episoder de som är hör högrisk när man ser till självmord.
Då har de energin -- vilket djupt deprimerade ofta inte har.
Citera
2018-04-21, 17:27
Medlem
Citat:
En praktisk omöjlighet att det ska kunna vara både och. Det ena är frivilligt och det andra ofrivilligt.

Ungefär som att säga att man blev mördad under strypsex.

Man kan OD:a medvetet.
Citera
2018-04-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han t ex har en bipoläritet i botten så är just aktiva episoder de som är hör högrisk när man ser till självmord.
Då har de energin -- vilket djupt deprimerade ofta inte har.
Och om han inte är/var bipolär? För det är ju rena spekulationer från din sida
Citera
2018-04-21, 17:29
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Hur kan man skilja på OD och självmord genom knark i detta tidiga skede?

Det sade jag aldrig att man kunde, bara att man inte sagt något. Hade han blivit överkörd hade man sagt det, hade han blivit mördad av ett galet fan hade man sagt det, hade han dött i cancer eller annan sjukdom så hade man sagt det också. När man inte säger något så tyder det starkt på självmord eller överdos. Det kan förstås också vara mord och detta hemlighålls av utredningstekniska själ, men de båda andra alternativen är troligare.
Citera
2018-04-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Man kan OD:a medvetet.
Då är det självmord din jävla smartskalle.

Eller visa mig ett fall där nån fått rubriceringen OD och självmord. OD är det folk drabbas av när de tar för mycket ofrivilligt. De ska ta sin dos men som visade bli en överdos. Som många överlever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in