2018-04-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag förnekar inte att han hade ångest, men när man ser dokumentären känns det som han ställer in åtagande för att han inte gillar det längre. Han säger ju rakt ut, "i dont like this anymore". Således ska allt ställas in så den lilla primadonnan kan åka till lyxvillan i LA och runka i studion i stället. Hundratals människor blir utan lön utan förvarning, 10-tusentals fans besvikna. Han sitter och skrattar åt att en hel festival förmodligen ställs in då han var headline.

Han producerade musik och det var alltid primärt för honom. Därför kunde han även grotta ned sig i 12-16 timmar vid datorn. Han ville inte DJ:a, men att DJ:a är en biprodukt inom branschen som är nödvändig för att promota sin egen musik och det finns även en hel del pengar i det hela. Han tyckte säkerligen det var roligt att DJ:a till en början, men när man gör något som inte är ens primära passion i så stor utsträckning som han gjorde är det inte särskilt konstigt att "han inte tyckte om det längre".

Familjen är i alla fall på plats i Oman: http://timesofoman.com/article/132704/Oman/Late-EDM-star-Aviciis-family-arrives-in-Oman
Citera
2018-04-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Han kan iallafall krypa till korset i vetskap om han hans musik var skit. Har alltid hatat med passion Aviciis sliskiga slingor - alla musiker vet om och håller med om att han som producent var enbart skräp och extremt horribelt, närmast talanglöst. Detta är ingen skandal över huvud taget. Att han lyckades med Levels var enbart extrem tur och tajmat i tiden, han kom på TVÅ melodier, levels & bromance allt som han surfade på sin köpta våg.

här är "LEVELS" och låten är för fan rippad - originalet "Audiowhores - sometimes" är huvudskaparen som han rakt rippade och stal. Originalet är för helvete bättre!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=gohpLR4HZWM lyssnar ni så förstår ni exakt vad jag menar

Likadant som Timbuktu stal slingan till låten som han kallar sin egen "det löser sig" https://www.youtube.com/watch?v=ywTZKVc8Kmc

exempel på riktig house:
https://www.youtube.com/watch?v=zMY8WPsSSUk
https://www.youtube.com/watch?v=8tKKNV5sXUs

Tims jävla piss skräp:
https://www.youtube.com/watch?v=6H1jwHZzkSk
https://www.youtube.com/watch?v=_acL7KFJpsU

fuck avicii och allt vad han står för, horribel sell-out musik som svärtat och smutsat ner techno och house för vad det verkligen är!!!! Ingen glädjes mer än mig dessa veckor, ursäkta finskan, men PERKELE vad nice och vilket tomrum som lämnats efter, som kan fyllas med ordentlig house & Techno!! Halleluja

Sometimes med Audiowhores släpptes ett år efter Levels
Citera
2018-04-23, 11:40
Medlem
peteladbrokes avatar
läst en del om extraversion/introversion/blandningen av dessa personlighetsdrag. anledningen är förstås att jag själv är introvert så det sjunger om det.

men det är inget någon märker.

jag får helt enkelt bara ladda på utav bara fasen _varje_ gång jag måste umgås med andra. som en gammal volvo 740 vid omkörning. efteråt är jag alltid lika dränerad på energi.

bäst trivs jag själv. skulle kunna ägna 100 procent av min vakna tid själv alternativt med människor på behörigt avstånd. synd att det inte går...

alkohol är en lösning om än rätt kass sådan eftersom man bara skjuter på "problemet". men det tillför energi, så man orkar gasa upp den gamla skrotbilen.

en gissning är att tim trivdes rätt bra själv framför sina datorer och synthar. men pengarna var ju tvungna att rulla in...

/snöflingan
Citera
2018-04-23, 11:43
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Nej verkligen inte "Äsch!", vi som lever för house och techno-musik förstår skillnaden mellan klass och mainstream.

Att du säger "äsch" bevisar bara din ovetskap och ditt ointresse för musik och skapelse.

Du är en sjukt tragisk person. Låtarna du länkar låter inte ens som hans låtar, det är så stor skillnad att det bara är sången i Levels som är densamma som i dessa. Det är väl hur jävla vanligt som helst att man använder både det ena och det andra utan att ens kalla det sitt eget, och gör det till något ännu bättre och lyssnarvänligt?

Ja, hans musik blev mainstream, men och? Har någon sagt nåt annat? Är du här för att hävda dig själv och vilken jävla "cool" housekille du är? Du gillade inte hans mixar och låtar, buhu, vad försöker du säga?

PS. Jag är inget större fan av hans musik heller, jag lyssnar inte mycket på den här genren alls, men jag blir galet triggad av hur många mongon den här tråden drar åt sig alltså. Jävlar.
Citera
2018-04-23, 11:48
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke
läst en del om extraversion/introversion/blandningen av dessa personlighetsdrag. anledningen är förstås att jag själv är introvert så det sjunger om det.

men det är inget någon märker.

jag får helt enkelt bara ladda på utav bara fasen _varje_ gång jag måste umgås med andra. som en gammal volvo 740 vid omkörning. efteråt är jag alltid lika dränerad på energi.

bäst trivs jag själv. skulle kunna ägna 100 procent av min vakna tid själv alternativt med människor på behörigt avstånd. synd att det inte går...

alkohol är en lösning om än rätt kass sådan eftersom man bara skjuter på "problemet". men det tillför energi, så man orkar gasa upp den gamla skrotbilen.

en gissning är att tim trivdes rätt bra själv framför sina datorer och synthar. men pengarna var ju tvungna att rulla in...

/snöflingan

Känner 100% likadant

Andra människor är periodvis som energi-vampyrer.
Är heeelt emotionellt färdig hela helger ibland.
Citera
2018-04-23, 11:48
Medlem
Citat:
Han kan iallafall krypa till korset i vetskap om han hans musik var skit.

Tack för din navelskådande nerd-rage om vad som är mest "true" inom house. Jag vet att det är mycket begärt men om du någon dag kommer till insikt att folk kan ha olika musiksmak så kanske du inser att rätt tillfälle att få damp på en artist, är ej då denna tragiskt gått bort i förtid.
Citera
2018-04-23, 11:50
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merde
Fast vem tycker om att kallprata med en massa random människor, dagarna i ända? Folk drar ju i honom till höger och vänster för bilder och annat, det hade väl fått vem som helst att vilja skärma av sig.. Men han själv verkar ha trott att hans introverta personlighet gjorde det extra svårt för honom att stå på scen och leva det livet han levde, och gav det som en anledning till varför han kände att han behövde dricka. Men utifrån vad som visades i dokumentären hade han ju enorm press på sig själv och ingen som såg efter honom, och det var snarare därför han drack. Jag är inte introvert men hade fan gått in i väggen efter en vecka om jag hade behövt leva hans liv..

Det där med kallprat gäller inte bara med randoms, utan även vänner, kollegor och tom familj. Det är där ett gäng med dina närmsta vänner och/eller kollegor kommer in. Du vänjer dig med dem och deras närvaro och kan efter ett tag slappna av. Du behöver inte vara den som initierar konversationer eller vara den som håller igång dem eller ens ha ett stort närvaro öht. Det är bra mycket skönare och bekvämare för en introvert person än att man är 2 personer (vän eller random, spelar ingen roll, båda är jobbiga) för att man då måste ta mycket mer plats med allt vad det innebär, och det är framförallt mycket bekvämare än att själv stå vänd mot tusentals personer och samtidigt måste prestera på topp. Och det blir bara tuffare och tuffare med tiden då psyket tar mer och mer stryk. Avicii bet tyvärr ihop alldeles för länge innan han sa ifrån.

Att lösa sina problem med att stå på scenen mha alkohol är väl inte det smartaste sättet att göra det på, nej, men det är inte så himla konstigt att han gjorde det då det hjälper att släppa på spärrarna så att man inte är så stel och vågar släppa loss lite. Där hade nog t.ex. en psykolog behövts. Han kanske tom testade, vem vet...

Tror fan att jag också hade gått in i väggen. Vi fans ser bara topparna, inte allt som finns emellan. Har tittat på och läst en jävla massa program, intervjuer, vloggar och sånt med de allra största DJs idag och i stort sett alla berättar hur sjukt energikrävande branschen är. Det kan bli flera shower i olika länder under ett endaste dygn (och det förväntas såklart att alla spelningar är minst lika bra, de ska sprida lika mycket energi, de ska vara lika glada osv osv) de reser från kontinent till kontinent (sjukt mycket jetlag, blir jävligt jobbigt med tider att passa), många sömnlösa nätter, en jävla massa möten med olika promoters, höjdare inom skivbolag, festivaler, sponsorer, man ska iväg på intervjuer och aktiviteter och fan vet vad mer. Där är det som du säger, man måste ha någon som bryr sig om en och ser efter ens eget bästa annars blir det väldigt lätt att man blir överkörd och det går åt helvete.
Citera
2018-04-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Nja, inom psykologin pratar man om en sårbarhetsmodell.
Människor som är introverta eller lider av någon form av socialfobisk störning har enligt all vetenskap större benägenhet att dras mot säkerhetsbeteenden.

Det vanligaste säkerhetsbeteendet är utan tvekan att undvika det som är jobbigt. Fester, sociala sammanhang eller att tala inför en grupp osv.
Tim hade ju inte direkt möjligheten att undvika det som var jobbigt. Otroligt lätt att ta till någon form av berusningsmedel för att orka med.

Jag kände inte Tim. Jag har ingen aning om vad han gick igenom. Jag har bara sätt dokumentären.
För mig var det en ung kille som uppenbarligen mådde extremt dåligt och det saknades tydligt stöd från hans närmaste omgivning.

Jag har inte analyserat hans beteende, det kan jag inte. Jag utgår heller inte ifrån vad han säger i dokumentären, han verkar inte ha varit i stånd att analysera sig själv. Du pratar om fester och mindre sociala sammanhang men den här snubben har ju gjort saker som hade fått de flesta att bryta ihop av nervositet. Han pressades till bristningsgränsen för att sedan bli deprimerad. Hans introverta personlighet, om den ens existerade, hade en väldigt liten del i skulden för hans bortgång.

Men det faktum att han trodde på det tyder på att andra har sagt det till honom, antagligen i ett försök att få honom att fortsätta turnera. Typ "Du måste bara få ordning på din introverta personlighet och bli mindre introvert så kan du leva turnélivet, som en normal person hade klarat av utan problem".
Senast redigerad av merde 2018-04-23 kl. 12:03.
Citera
2018-04-23, 12:01
Medlem
HIFACEs avatar
Citat:
Han kan iallafall krypa till korset i vetskap om han hans musik var skit. Har alltid hatat med passion Aviciis sliskiga slingor - alla musiker vet om och håller med om att han som producent var enbart skräp och extremt horribelt, närmast talanglöst. Detta är ingen skandal över huvud taget. Att han lyckades med Levels var enbart extrem tur och tajmat i tiden, han kom på TVÅ melodier, levels & bromance allt som han surfade på sin köpta våg.

här är "LEVELS" och låten är för fan rippad - "Audiowhores - sometimes" är snarlik och tusen gången bättre och här är vokalerna samplade från
https://www.youtube.com/watch?v=_4RZSt4A3jU
https://www.youtube.com/watch?v=gohpLR4HZWM lyssnar ni så förstår ni exakt vad jag menar

Likadant som Timbuktu stal slingan till låten som han kallar sin egen "det löser sig" https://www.youtube.com/watch?v=ywTZKVc8Kmc

exempel på riktig house:
https://www.youtube.com/watch?v=zMY8WPsSSUk
https://www.youtube.com/watch?v=8tKKNV5sXUs

Tims jävla piss skräp:
https://www.youtube.com/watch?v=6H1jwHZzkSk
https://www.youtube.com/watch?v=_acL7KFJpsU

fuck avicii och allt vad han står för, horribel sell-out musik som svärtat och smutsat ner techno och house för vad det verkligen är!!!! Ingen glädjes mer än mig dessa veckor, ursäkta finskan, men PERKELE vad nice och vilket tomrum som lämnats efter, som kan fyllas med ordentlig house & Techno!! Halleluja
Hans remixer från 09-11 var bra samt lite av det egna materialet han prodde fram till 2012-13 någonstans, du kan ju inte jämföra Lo-Fi som Ross med 2000-talets bigroom och prog house trend, är två ganska skiljda subgenrer, där man kan uppskatta bägge. Är ett stort fan av Ross from friends men också av den housen som proddades runt 2010. Håller dock med om att det mesta Avicii gjorde efter 2013 var mainstream pop ämnat åt en helt annat publik än den han hade initialt.
Citera
2018-04-23, 12:02
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke

/snöflingan

Passar också in rätt bra i beskrivningen på en introvert person och förstår Tim vånda totalt.

Däremot fetmarkerade är väll lite väl magstarkt, han badade i pengar från royalties från musiken han gjorde och hjälpen han bidrog andra artister med mixningen.
Att fördubbla den summan spelade verkligen ingen roll för Tim, han hade mer än han behövde.

Var helt och hållet bolaget som krävde konserterna då de genererade in mer pengar i vinst om han var en publik person som syntes överallt, och de ville fortsätta köra hårt när varumärket var hett, Tim var inte stark nog att dra linjen utan pressades till bristningsgränsen.

Tror definitivt han hade levt och producerat hög kvalite på musik i många många år till om det inte var för produktionsbolaget som körde sönder han, fruktansvärt tragiskt.
Citera
2018-04-23, 12:03
Medlem
Jenshalls avatar
En idiot till manager och två gamlingar till föräldrar varav ena i skådespelarträsket. Troligen knappast närvarande utan med fokus på egna karriärer och helt utan förmåga att fånga upp hur sonen mådde. Till det alla idioter som springer och skriker och påstår sig vara kompisar och tar selfies. Ingen riktig flickvän utan korta golddigger förhållanden.

Inte undra på det gått snett för den stackarn. Så tragisk.
Citera
2018-04-23, 12:03
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIFACE
Hans remixer från 09-11 var bra samt lite av det egna materialet han prodde fram till 2012-13 någonstans, du kan ju inte jämföra Lo-Fi som Ross med 2000-talets bigroom och prog house trend, är två ganska skiljda subgenrer, där man kan uppskatta bägge. Är ett stort fan av Ross from friends men också av den housen som proddades runt 2010. Håller dock med om att det mesta Avicii gjorde efter 2013 var mainstream pop ämnat åt en helt annat publik än den han hade initialt.

En överdrift ifrån min sida, jag håller delvis med. Uppskattar och respekterar din åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Actt
Butterss din jävla sopa....

Jag försade mig och förväxlade releasedatum, min poäng var att skiten och grundpelaren i hela levels är samplat. Vi pratar om en melodi på 14 noter och kallar det "revolutionerande" vilket bullshit.
Senast redigerad av Butterss 2018-04-23 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in