Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 22:14
Medlem
pinger99s avatar
Har något officiell dödsorsak meddelats?
Inget brott = avsiktligt självmord eller överdos av smärtstillande.
Citera
2018-04-22, 22:16
Medlem
Läser många som pratar om alkoholrelaterad död, va inte han nykterist numera?
Citera
2018-04-22, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag reagerade också på detta då jag började läsa tråden från början.. Mycket märkligheter omkring den här mannen och lika konstigt att han gav bort så mycket pengar till olika välgörenheter. Det fattar man dessutom vart dom pengarna försvann en stor del av. Jag får inget grepp om killen och det kanske var därför filmen var så sorglig. Man kände att något inte stod rätt till. Sen kan man faktiskt undra var dom anhöriga höll hus när han mådde så dåligt konstant? Eller försökte dom stötta honom? På filmen såg man inte röken av dom men i och för sig kanske det vore svårt att hänga med i hans rasande tempo.

Nu har i alla fall jag ännu sämre bild av såna här affärsmän runt en artist som är ung och omogen. Riktiga rövare som tyckte han skulle fortsätta jobba fast han låg i sängen på sjukhuset och var helt slut. Ska bli intressant att se om det kommer fram oegentligheter och att han kanske rent av var pank när han dog? Ingenting skulle förvåna. Han var en skör person som gjuten för att utnyttja hänsynslöst. Den uppfattningen fick i alla fall jag efter att ha sett hela filmen.

Tack för ett bra inlägg. Vi är nog många som känner så. Därmed inte sagt att det är managerns fel att Avicii dog två år senare, men jag vill tro att det åtminstone klart bidrog till att han blev sämre.

Även om han skulle varit pank (vilket jag inte tror) så lär dödsboet dra in rejält med royaltys framöver. Bara i helgen har han maxat Spotify. Alla de sju översta låtarna på TOP 50 är Avicii.
Citera
2018-04-22, 22:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Har något officiell dödsorsak meddelats?
Inget brott = avsiktligt självmord eller överdos av smärtstillande.

Ingen aning, ännu. Är väl bara att konstatera att om man blandar alkohol och smärtstillande så lever man farligt.

Min första tanke var självmord när jag läste att Avicii var död. Något dygn senare är bilden lite mer nyanserad och jag tänker att det var en ofrivillig överdos. Alltså, både alkohol och smärtstillande preparat utvecklar man en tolerans emot och en vacker dag går man över gränsen för vad kroppen klarar av.
Citera
2018-04-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ingen aning, ännu. Är väl bara att konstatera att om man blandar alkohol och smärtstillande så lever man farligt.

Min första tanke var självmord när jag läste att Avicii var död. Något dygn senare är bilden lite mer nyanserad och jag tänker att det var en ofrivillig överdos. Alltså, både alkohol och smärtstillande preparat utvecklar man en tolerans emot och en vacker dag går man över gränsen för vad kroppen klarar av.

Delar den bilden. En överdos av något slag. Ofrivilligt; ett misstag.
Citera
2018-04-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
spaderdam88 som ska vara nära familjen, sa att han var nykterist men att han börjat dricka sen i vintras.
Citera
2018-04-22, 22:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Vems varldskarta? DJ ar ingen Nobel prisvinnare. Respekt for en som vander plattor?

Allas karta. Du blir inte breaking news i händelse av din död på CNN om du inte varit någon. Tim blev det och just av detta lilla faktum kanske du kan inse att han var en stor en som gjorde bra för Sverige och därmed är förtjänt av lite respekt.
Citera
2018-04-22, 22:24
Medlem
Spliffmeisters avatar
GARANTERAT Smärtisar och nån ångestdämpare plus ett par groggar efter att han varit nykter en längre tid så missbedömde han.
Citera
2018-04-22, 22:25
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987

Nej
Citera
2018-04-22, 22:26
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han såg inte direkt deprimerad ut på de senaste bilderna utan snarare glad. Mer sannolikt är väl i så fall att han fortsatte att dricka och att det slutligen tog hans liv även om han var ung.

Någon med självmordstankar kan bli väldigt lättad och glad om beslutet tagits att begå självmord när ångesten rider kroppen som värst nästa gång.
Citera
2018-04-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt skrev du så här i ett tidigare inlägg.

"Avicii är betydligt mer nyskapande än det vi lyssnade på 70 talet. Helt klart."

(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling), död 2018-04-20

Jag vet massvis med band och artister som var oerhört nyskapande på 70-talet på ett sätt som inte alls går att jämföra med hur det sett ut de senaste åren.

Avicci själv var duktig men inte nyskapande i den meningen att han skapat grunden/banat väg för en helt ny musikgenre, det måste du väl ändå förstå?

Jodå. Som vi lyssnade på dvs vår generation. Alltså 60 talister.
Som till större delen bestod av rock och popmusik. Kraftverk var då bara en liten liten del av allt lyssnande. Har för mej att ”trans europe express” och ”the robot” släpptes först 1977.
Innan dess var det knappt någon som ens hört talas om dessa.

Sedan på 80 talet fullständigt exploderade musikvärlden av mer eller mindre bra syntmusik.
Vi kan alltså med fog säga att 70 talet inte var syntens eller den elektroniska musiken årtionde.
Trots att låten popcorn släpptes redan 1969 https://youtu.be/OSRCemf2JHc
Och blev en stor hit först 1972 med ett annat gäng

Jag menade och står fast vid att dagens Avicii var mer nybildande än den rock och popmusik som vi lyssnade på 70 talet. Inklusive den där usla och förbannade punkrocken som senare kom.
En art som inte var utvecklande utan mer berodde på att folk inte kunde.
Senast redigerad av zebop 2018-04-22 kl. 22:53.
Citera
2018-04-22, 22:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Allas karta. Du blir inte breaking news i händelse av din död på CNN om du inte varit någon. Tim blev det och just av detta lilla faktum kanske du kan inse att han var en stor en som gjorde bra för Sverige och därmed är förtjänt av lite respekt.
Precis, det är både imponerande och rörande att världspressen engagerar sig, att Madonna twittrar "goodbye sweet Tim" etcetera. Respekt till en ovanlig och begåvad svensk ung kille. Att det ska vara så viktigt att dissa honom just nu fattar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in