2018-04-22, 21:53
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Väldigt intressant och samtidigt obehagligt att läsa tidiga inlägg i denna tråden och följa utvecklingen fram tills nutid.

Flera användare spekulerade i om Avicii kommer dö snart redan 2016. Undra hur det är med hans hälsa. Påpeka att han ser helt "död" ut m.m.

Sjukt att människor i hans närhet tillät det gå så långt när totalt främmande människor på ett forum redan för två år sedan kunde förutspå hans kommande död genom ett fåtal intervjuer och bilder på Tim, så jävla uppenbart var det.

Precis så! Ingen verkar ju fatta hur dåligt killen mådde. Alla runt honom bara pushade honom. Dokumentären var hemsk att se. Hans vänner och manager behandlade honom inte som en människa utan som om han var en maskin. Efter bukspottkörtelinflammationen magrade han av väldigt och på senaste bilderna ser han totalt utmärglad ut. Jag är säker på att han avled av medicinska skäl. Inte självmord. Frågan är när man får veta??
Citera
2018-04-22, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
En manager skall lotsa dig fram..med tanke på artistens bästa..inte på vad som är bäst för managern..Managern Arash lotsade Tim till döden..och visar att han är en psykopatisk nolla..och har inget i branschen att göra.
Exakt.
Citera
2018-04-22, 21:58
Medlem
SkepticalHippos avatar
Massor med inlägg borttagna för trams och chatliknande konversationer.

Om man vill chatta så finns det en plats: (FB) Den stora chattråden
Där, och endast där, är det tillåtet att snacka om lite vadhelst man känner för.

Varningar har utdelats och kommer att fortsätta ges ut till de som inte fattar vad uttryck som "on topic" och "relevant" innebär.

/Moderator
Citera
2018-04-22, 22:01
Medlem
Att skylla på att Ash är skyldig till Tim's död är inte korrekt i verkligheten. Visst han kanske inte uppfattades som en empatiskt person i dokumentären men samtidigt valde Tim att leva som han gjorde, han hade kunnat skippa skriva kontrakt och leva ett annat liv. T.ex. om jag arbetar på ett ställe där chefen pressar mig att jobba i ett tempo jag inte orkar med så kan jag sluta när jag vill men om jag istället fortsätter och jobbar tills jag får en hjärtinfarkt så kan jag inte skylla på chefen. I slutändan var det mitt val att jobba för den chefen. Personligt ansvar, att ta hand om sig själv är viktigt. Samtidigt är det viktigt att man har folk runt om sig som bryr sig om varandra, det håller jag med om.
Citera
2018-04-22, 22:02
Medlem
Nu ar det nog. Aven ex-flickvanner tackar honom. Killen var ju alkis o narkoman.
Citera
2018-04-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Verkar vara en riktig råtta den där iraniern.
Iranier är råttor. De råkar bara tro att de skiljer sig från menafolk men perser, araber, afghaner och övriga från Mellanöstern och Nordafrika är exakt samma skit. Lärdomen här är: umgås aldrig med en iranier och fr a:förlita dig aldrig på en!
Citera
2018-04-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Nu ar det nog. Aven ex-flickvanner tackar honom. Killen var ju alkis o narkoman.
Vad exakt grundar du det på?? Kände du honom? Visa lite respekt för i helvete!!!
Citera
2018-04-22, 22:08
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Väldigt intressant och samtidigt obehagligt att läsa tidiga inlägg i denna tråden och följa utvecklingen fram tills nutid.

Flera användare spekulerade i om Avicii kommer dö snart redan 2016. Undra hur det är med hans hälsa. Påpeka att han ser helt "död" ut m.m.

Sjukt att människor i hans närhet tillät det gå så långt när totalt främmande människor på ett forum redan för två år sedan kunde förutspå hans kommande död genom ett fåtal intervjuer och bilder på Tim, så jävla uppenbart var det.
Jag reagerade också på detta då jag började läsa tråden från början.. Mycket märkligheter omkring den här mannen och lika konstigt att han gav bort så mycket pengar till olika välgörenheter. Det fattar man dessutom vart dom pengarna försvann en stor del av. Jag får inget grepp om killen och det kanske var därför filmen var så sorglig. Man kände att något inte stod rätt till. Sen kan man faktiskt undra var dom anhöriga höll hus när han mådde så dåligt konstant? Eller försökte dom stötta honom? På filmen såg man inte röken av dom men i och för sig kanske det vore svårt att hänga med i hans rasande tempo.

Nu har i alla fall jag ännu sämre bild av såna här affärsmän runt en artist som är ung och omogen. Riktiga rövare som tyckte han skulle fortsätta jobba fast han låg i sängen på sjukhuset och var helt slut. Ska bli intressant att se om det kommer fram oegentligheter och att han kanske rent av var pank när han dog? Ingenting skulle förvåna. Han var en skör person som gjuten för att utnyttja hänsynslöst. Den uppfattningen fick i alla fall jag efter att ha sett hela filmen.
Citera
2018-04-22, 22:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn

Jo han var allt detta. Men han satte Sverige på världskartan genom att vara ett geni till att skriva musik (inte min musik men ändå). Så visa lite respekt för Sveriges skull. Han gjorde bra för Sverige och för det ska man visa respekt.
Citera
2018-04-22, 22:10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allinug26
Allvar....hur F.. e du funtad? En människa ung älskad kille av sina föräldrar syskon vänner fans osv.. du har mage att sitta och uttrycka dig om utseende på ett fruktansvärd omoget elakt sätt. Ta en titt i spegeln å inse att vi ser alla olika vackra ut. Tänk hädanefter på hur du sårar och kränker folk, vi e alla människor med olika gener och anlag. Han var en världsartist och älskad av många mer än du kan föreställa dig!
Vila i frid Tim <3

Det här inlägget letar du upp sex år senare då Tim precis har avlidit? Hade du lite för lite att uppröras över ikväll? Det är klart att det var ett rätt otrevligt inlägg, men att se det i dagens ljus är inte riktigt rättvist. Du skulle se vad folk skriver om andra kändisars utseende. I tråden om Anna Book hade det där kunnat vara med i Topp 10 över snälla inlägg. Sedan behöverman ju inte vara snygg för att vara framgångsrik.

Jag tycker det är väldigt synd att en ung människa har dött och särskilt någon som bidrog till att världen fick musik. Jag är inte särskilt hemma på modern musik och är annara mest inne på rock och metal, men till och med jag har råkat lyssna på några låtar han snodde ihop. Jag vet flera som aldrig trott att de skulle ta i den musikstilen med tång som faktiskt gillade något av det han gjorde. Han hade verkligen en ovanlig talang där, melodierna han satte ihop tilltalade många över de annars rätt hårda gränserna inom musik.

Jag har inte sett dokumentären, men får ändå intrycket av att managern får oförtjänt skit. En jämförelse: Ens chef är ju sällan den som säger åt en att dra ner på takten och inte tjäna så mycket pengar för att man kanske bränner ut sig. Det är en uppgift som man själv, ens anhöriga och läkare har. Dessutom, som vissa har påpekat, är dokumentären några år gammal och Tim har sedan dess slutat turnera. Att påstå att managern "dödade" honom verkar hekt enkelt överdramatiskt.
Citera
2018-04-22, 22:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Försvarar du hans beteende i dokumentären? Tycker du att han framstår som reko?

Tillsammans är väl lite väl att ta i eller? Ash kan väl inte ens ta ett C-dur på piano?
Försvarar honom såtillvida att de hade en affärsdeal och Ash gjorde saker för Tim som Tim inte var kapabel att göra på egen hand eller ens hade lust till. Tim stod för musiken, det konstnärliga - och managern för business-sidan av det hela.

Att påpeka att Ash inte kunde ta en ton eller ett ackord är ju som att anklaga en pilot för att inte kunna konstruera ett flygplan trots att han flyger det.
Citera
2018-04-22, 22:14
Medlem
Det som visar vem Tim var som person är kvällen han blev nekad inträde till nattklubb i Sthlm.
Vakten kände inte igen han och han nämnde inte ens vem han var för att få komma in utan ägaren till klubben uppmärksammade och tog in han. Annars hade han gått.

Där har vi Tim. En kille som älskade musik. Älskade att skapa men inte var speciellt intresserad av kändislivet.
Att sätta en sån person tillsammans med Ash och gänget är dömt att misslyckas.
Tim vill göra musik. Han vill sitta med FL och skapa, lägga upp på forum och bli ännu bättre!
Han säger i dokumentären att han aldrig jagat just den här framgången men Ash såg en pengako och mjölkade från dag 1.

Det ä jävligt lätt att sitta vid sidan av och kräva. Kräva dessa spelningar man bokat in. Kräva det ena och det andra när någon annan gör jobbet och tar den fysiska smällen.

Den stora frågan är:
Var Ash med på samtliga 300 spelningar det året? Gjorde han exakt samma resa utom giget? Ellr satt han hemma och kollade bankkontot och bokade fler spelningar?

Tim, du skulle med facit i hand aldrig svarat på Ash meddelande.

Kom tillbaka !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in