2017-12-20, 17:39
Medlem
Vad anser ni som genomgått en laserbehandling för hårborttagning. Är det värt det? Vad betalade ni sammanlagt och för vilka områden?

Jag ska på konsultation inom kort. Tänkte börja med ryggen och sen gå vidare med hela överkroppen.
Citera
2017-12-20, 19:52
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Vad anser ni som genomgått en laserbehandling för hårborttagning. Är det värt det? Vad betalade ni sammanlagt och för vilka områden?

Jag ska på konsultation inom kort. Tänkte börja med ryggen och sen gå vidare med hela överkroppen.

håret växer tillbaka igen
finns inget permanent behandling än så länge
Citera
2017-12-22, 18:48
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Använder samma rakhyvel till skägg som till huvud, är detta ett big no-no eller helt OK? Står dessutom "Fusion Proglide" på min rakhyvel men köpte blad som heter "Fusion Powerglide", spelar det någon roll?
Citera
2017-12-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Använder samma rakhyvel till skägg som till huvud, är detta ett big no-no eller helt OK? Står dessutom "Fusion Proglide" på min rakhyvel men köpte blad som heter "Fusion Powerglide", spelar det någon roll?

Du sprider aknebakterier från ansiktet till huvudet. Inte så smart.
Citera
2017-12-30, 19:25
Enklare att raka av mycket skägg med en barberarkniv?

Just nu har jag lite skägg, kanske 1-2 cm. Ska raka mig helt imorgon inför nyårsfest. Det går ju med vanliga rakhyvlar typ Gillette Fusion som jag har hemma. Men det har varit flera gånger jag låtit bli att raka mig så att det har växt längre. Så jag tänkte höra om man bör kosta på sig en barberarkniv? Det borde väl vara lättare att raka av sig lite längre skägg med en sån? Vad kostar en sån? Hur många rakningar tål den o vad ska man mer tänka på?
Citera
2018-01-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Du sprider aknebakterier från ansiktet till huvudet. Inte så smart.

Jag rekommenderar maskindisk på rakhyveln, 65 grader ska du se att alla (nästan) bakterier dör.
Citera
2018-01-19, 22:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Enklare att raka av mycket skägg med en barberarkniv?

Just nu har jag lite skägg, kanske 1-2 cm. Ska raka mig helt imorgon inför nyårsfest. Det går ju med vanliga rakhyvlar typ Gillette Fusion som jag har hemma. Men det har varit flera gånger jag låtit bli att raka mig så att det har växt längre. Så jag tänkte höra om man bör kosta på sig en barberarkniv? Det borde väl vara lättare att raka av sig lite längre skägg med en sån? Vad kostar en sån? Hur många rakningar tål den o vad ska man mer tänka på?

Här har du ett helt gäng att välja mellan:

https://www.trendhim.se/rakning/rakk...xoCkVoQAvD_BwE
Citera
2018-04-22, 16:31
Medlem
Hur går det till om man vaxar bikinilinjen på salong? Inte brasilianskt alltså utan bikini som brukar finnas som tillval till ben för tjejer... Är det trosor av och gynstol eller?
Citera
2018-04-22, 21:16
Medlem
Ta bort hår mellan skinkorna, tycker det känns lite äckligt med hår där. Vilket sätt är bäst?
Citera
2018-08-06, 01:46
Medlem
Är det någon som kört sin IPL apparat runt och på sitt paket? Är det ok att köra där nere? Tänker att om underarmarna är ok så bör det vara ok? Huden är väl likvärdigt känslig?
Citera
2018-08-06, 12:42
Medlem
brianmolkos avatar
Vad är skillnaden på Veet för kvinnor och Veet för män ?
Parfymeringen och förpackningen ? (För killar kanske drar sig för köpa rosa förpackningar förutom ev jordgubbssmak på något)?
Eller är män versionen starkare, pga mer grövre hår oftast på män...
skulle fungera med För kvinnor version kanske då det inte är så grova hårstrån
om man tar dem innan de vuxit ut
Citera
2018-12-01, 13:51
Medlem
MonsterRipps avatar
Någon som har tips på hårborttagning på skadade (mestadels ärrade) områden på armarna? Brukar normalt sett raka, men med såren så är det lätt att man slinter och skär sig. Brukar använda en blandning av apotekets mjukgörande rakningsgel och balsam, men det blir väldigt dyrt i längden Har även prövat Veet, dock på andra armen som är sårfri, men det bränner som satan efter några minuter. Vaxning vågar jag inte ens tänka på. Någon som eventuellt har några förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in