2018-04-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ingen i Ödeshög hör till samhällets topp. Kommunen är ökänd för rekrytering av kriminella element från andra län/kommuner, bland annat på grund av god tillgång på billiga bostäder i vilka du får en lägenhet trots betalningsanmärkning. Vet inte om Gruber har några hus kvar där nu, men förr slet socialtjänsten i kommunen sitt hår över att han släpade nytt nya familjer som skulle gå på försörjningsstöd och ha särskilda insatser i skolan för sina ADHD-barn.

Det är riktigt som du säger att det var gruber som importerade udda element till ödeshög.
Värst var det sista tiden då han satte det värsta han hade i Ödeshög för att få kommunen att lösa ut honom från hans fastigheter, han lyckades och har inget kvar i Ödeshög! Men mycket udda folk hänger sig kvar ändå.
Men i övrigt är inte Ödeshög värre/bättre än någon annan kommun i detta land.
Citera
2018-04-22, 18:51
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ingen i Ödeshög hör till samhällets topp. Kommunen är ökänd för rekrytering av kriminella element från andra län/kommuner, bland annat på grund av god tillgång på billiga bostäder i vilka du får en lägenhet trots betalningsanmärkning. Vet inte om Gruber har några hus kvar där nu, men förr slet socialtjänsten i kommunen sitt hår över att han släpade nytt nya familjer som skulle gå på försörjningsstöd och ha särskilda insatser i skolan för sina ADHD-barn.

Det är nästan 10 år sedan nu.
Med några inspärrade och några avlidna så är det inte speciellt många kvar i A-laget. Zigenarproblemen verkar också ha försvunnit med Gruber vad jag har hört. Ett antal kulturberikare finns naturligtvis precis som över allt nu för tiden, men nej Ödeshög är nog inte mycket värre än andra små orter runt om i landet (det jag kan jämföra med efter att ha lämnat min ungdoms södra Östergötland).
Citera
2018-04-22, 20:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Det är nästan 10 år sedan nu.
Med några inspärrade och några avlidna så är det inte speciellt många kvar i A-laget. Zigenarproblemen verkar också ha försvunnit med Gruber vad jag har hört. Ett antal kulturberikare finns naturligtvis precis som över allt nu för tiden, men nej Ödeshög är nog inte mycket värre än andra små orter runt om i landet (det jag kan jämföra med efter att ha lämnat min ungdoms södra Östergötland).

Jo, det var ju länge sedan jag fick någon statusrapport, och läget har ju säkert förändrats. Men vad är det som gjort att hon som blev biten i ansiktet bestämde sig för att flytta till Ödeshög? Hon verkar ju ha mellanlandat utanför Motala också.
Hon lär ju knappast ha fått jobb där.
Citera
2018-04-22, 23:50
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Jo, det var ju länge sedan jag fick någon statusrapport, och läget har ju säkert förändrats. Men vad är det som gjort att hon som blev biten i ansiktet bestämde sig för att flytta till Ödeshög? Hon verkar ju ha mellanlandat utanför Motala också.
Hon lär ju knappast ha fått jobb där.

Nja, nu börjar det väl gå lite väl utanför topic? Finns redan en tråd om henne.
Citera
2018-04-23, 11:58
Medlem
Rykte i ödeshög.

Bo skall ha gett sig på man nummer 2(vaggarn) i ett fyllebråk.
Gm kliver då in för att hjälpa vaggarn. Allt går åt helvete för Gm då han är kraftigt påtänd, Samt att Bo skall ha fällt en elak kommentar om Gm flickvän Dani.
( Som förövrigt är samma person som fick halva ansiktet upp käkat)

Slutar med att Gm hoppar in skallen på Bo,
Och allt är ett faktum!
Nu gör väll detta inte något speciellt eftersom ingen av personerna som medverka detta är speciellt mkt att ha,

Lite kuriosa,
Gm har,
Endast ett förhållande med Dani. Han är inte far till barnet som Dani har. Fadern till barnet är en vettig person, (Dock kan man ju undra vilken vettig typ som skaffar barn med Dani) Men är man sugen så är man.
Dani gjorde ju också ett ärligt försök att avsluta livet med hjälp av överdos medans dottern var med henne. Dani Låg i koma i dryga veckan! Men Dottern skall hon dock ha kvar.

Va fan gör socialen igentligen!

Det mesta handlar om patrask som mest besudlar och inte bidrar med något alls!
Citera
2018-04-23, 14:24
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilberg
Rykte i ödeshög.

Bo skall ha gett sig på man nummer 2(vaggarn) i ett fyllebråk.
Gm kliver då in för att hjälpa vaggarn. Allt går åt helvete för Gm då han är kraftigt påtänd, Samt att Bo skall ha fällt en elak kommentar om Gm flickvän Dani.
( Som förövrigt är samma person som fick halva ansiktet upp käkat)

Slutar med att Gm hoppar in skallen på Bo,
Och allt är ett faktum!
Nu gör väll detta inte något speciellt eftersom ingen av personerna som medverka detta är speciellt mkt att ha,

Lite kuriosa,
Gm har,
Endast ett förhållande med Dani. Han är inte far till barnet som Dani har. Fadern till barnet är en vettig person, (Dock kan man ju undra vilken vettig typ som skaffar barn med Dani) Men är man sugen så är man.
Dani gjorde ju också ett ärligt försök att avsluta livet med hjälp av överdos medans dottern var med henne. Dani Låg i koma i dryga veckan! Men Dottern skall hon dock ha kvar.

Va fan gör socialen igentligen!

Det mesta handlar om patrask som mest besudlar och inte bidrar med något alls!

Så han hoppade alltså på huvudet tills BO dog? Hur kommer det sig att han hade blodiga händer? Det ger ett sken av att tillhygge har använts?

Gissar även på att G*stav är arbetslös (?) och den mesta av tiden tillbringas med punderi. Och om det är så som du skriver så kommer han högst få grov misshandel och vållande till annans död och är ute igen om 2 år. Sen kommer han antagligen fortsätta att vara arbetslös och syssla med punderi på heltid tills någon fäller en kommentar igen om hans flickvän och vips så börjar allt om. Undrar om denne ”loco” känner sig lika gangster i häktet?

Angående Dani och hennes försök till självmord, var verkligen dottern med?
Citera
2018-04-25, 11:53
Medlem
Vaniljbullen666s avatar
Citat:
GMs pappa var en notorisk mobbare som misshandlade andra barn reda i småskolan, och det fortsatte han med uppe i åldrarna, innan han tog bilen och körde ihjäl sig. Bra gener i den där familjen.

Bullshit!!! GMs pappa var en mycket omtyckt, trevlig och skötsam kille. BTW så tog han inte bilen och körde ihjäl sig. Men det borde ju du veta om du nu kände honom. Han hoppade från västra väggar på Omberg :/
Citera
2018-04-25, 12:03
Medlem
Vaniljbullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan74
Jag var ytligt bekant med GM's far i ungdommens dagar.

GM's far tog tragiskt sitt liv efter separationen med GM's mor antagligen pga. Ekonomiska bekymmer när GM var väldigt liten, fadern var en kille som var trevlig och skötsam. GM's mor skulle jag inte direkt rubricera som förståndshandikappad men definitivt hemmahörande i den nedre procentilen avs. Intelligens (edit. dock även hon trevlig och skötsam)
Kollade lite med släktingar i bynn, och GM var visst ett riktigt jobbigt arsle.

GMs Mor fick en stroke i väldigt unga år. Därav att du kanske har uppfattat henne som om hon skulle vara lågintelligent, vilket hon inte är. Tragiskt att GM blev som han blev med så skötsamma och trevliga päron Vet att han har haft problem under hela sin uppväxt och blev diagnostiserad med ADHD när han var bara några år gammal. Gick i specialklass på högstadiet. Mycket mycket tragiskt detta.
Citera
2018-04-25, 13:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljbullen666
Bullshit!!! GMs pappa var en mycket omtyckt, trevlig och skötsam kille. BTW så tog han inte bilen och körde ihjäl sig. Men det borde ju du veta om du nu kände honom. Han hoppade från västra väggar på Omberg :/

Fråga dom personer han slog gul och blå. Jag kände honom ganska väl när jag var liten. Vi var ett helt gäng som inte vågade gå ut själva för att han kunde stå och vänta bakom en knut. Men det var nog inte lätt för honom heller. Tror vi gick i tvåan då han typ var lämnad ensam hemma. Hans farsa lämnade en hundring på köksbordet så fick ungen klara sig själv.

Hur han var efter gymnasiet vet jag inte, men ända upp i den åldern brukade han ge sig på mig oprovocerat om jag stötte på honom ute.

Vet att många tyckte att han var en hyvens kille, men det var ju folk som han inte spöade eller hotade.

Är inte ett dugg förvånad över det som hänt.
Citera
2018-04-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Heter någon av dom Frip*e?
Gustavsson?, en riktig stjärna
Citera
2018-04-25, 18:11
Medlem
Vaniljbullen666s avatar
Citat:
Fråga dom personer han slog gul och blå. Jag kände honom ganska väl när jag var liten. Vi var ett helt gäng som inte vågade gå ut själva för att han kunde stå och vänta bakom en knut. Men det var nog inte lätt för honom heller. Tror vi gick i tvåan då han typ var lämnad ensam hemma. Hans farsa lämnade en hundring på köksbordet så fick ungen klara sig själv.

Hur han var efter gymnasiet vet jag inte, men ända upp i den åldern brukade han ge sig på mig oprovocerat om jag stötte på honom ute.

Vet att många tyckte att han var en hyvens kille, men det var ju folk som han inte spöade eller hotade.

Är inte ett dugg förvånad över det som hänt.

Nu kände ju inte jag honom när han va en liten andragluttare. Men om inte jag minns helt fel så är väl han uppvuxen med sin mor ute på landet. Så att lämna en unge med pengar på bordet som inte kan ta sig någonstans att handla låter ju lite märkligt. Aja han är saknad än idag i alla fall.
Citera
2018-04-25, 21:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljbullen666
Nu kände ju inte jag honom när han va en liten andragluttare. Men om inte jag minns helt fel så är väl han uppvuxen med sin mor ute på landet. Så att lämna en unge med pengar på bordet som inte kan ta sig någonstans att handla låter ju lite märkligt. Aja han är saknad än idag i alla fall.

Hans farsa hade lägenhet på vintergatan i Mjölby när jag var liten, och där bodde dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in