2018-04-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Har vi soljus och dagsljus?
Gaser som genererar elektromagnetfält när dom är "omvandlade", Hydrogen, Helium, Methane, Water Vapor, Carbon Monoxide, och neon är bara ett fåtal gaser som är lättare än luft.

Plasma genererar elektromagnetfältet, som genererar Plasma vilket genererar elektromagnetfältet...

Olika färger vi ser i himlen är omvandlade gaser(plasma), träffa dom med den rätta energin och dom börjar lysa.
Dagsljus når längre än solljuset.

Kan detta vara en förklaring till ljus under moln? I å med att gaserna redan är där och väntar på att bli aktiverade av rätt energi?

Dagsljus är som en filt, inkopplad och det genererar energy(ljus, värme, elektricitet, magnetism, etc..), inte så tjockt och täcker en stor yta.
Kan denna plasmafält orsaka våra tidvatten, skapa vårt dagsljus, generera vinden, reglera klimatet och elektrifikera våra skyar?

Bättre demonstrationer än jag sett på globe-earth modellen av en 5minuters video.

Demonstration->mattematik->papperskorgen

https://www.youtube.com/watch?v=PFtB9Ja2mxU

Eftersom du inte kan stava samt använder ord på engelska så tror jag att du är en bot.
Om du ser solen på dagen så är det den som skapar ljuset? Men om det är molnigt på dagen så är det inte solen utan ett jättelysrör som kopplas in? Är det så du resonerar?
Citera
2018-04-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Eftersom du inte kan stava samt använder ord på engelska så tror jag att du är en bot.
Om du ser solen på dagen så är det den som skapar ljuset? Men om det är molnigt på dagen så är det inte solen utan ett jättelysrör som kopplas in? Är det så du resonerar?
Båda skapar ljus om jag fattade videon rätt.
Olika ljus.
Citera
2018-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Så du tror att alla har en liten personlig sol som surrar runt deras huvud som en humla? Och ingen kan se någon annans sol? Oooookay...

Det är på en platt jord solens skenbara rörelse är omöjlig. Vi kan alla se solen sjunka ner under horisonten och belysa moln underifrån. Det är ingen personlig upplevelse. Alla kan se det.
Ja, ni globjordare gillar inte vad ni ser. Man kan idag observera solen göra en cirkel på 232 grader på en radie av 10k-15km, alla kan se det. För att bortförklara detta bevis som är mitt framför ögonen uppfinner globjorden den skenbara solens rörelse.

"You can tell it's real because it looks so fake."
Citera
2018-04-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Har vi soljus och dagsljus?
Gaser som genererar elektromagnetfält när dom är "omvandlade", Hydrogen, Helium, Methane, Water Vapor, Carbon Monoxide, och neon är bara ett fåtal gaser som är lättare än luft.

Plasma genererar elektromagnetfältet, som genererar Plasma vilket genererar elektromagnetfältet...

Olika färger vi ser i himlen är omvandlade gaser(plasma), träffa dom med den rätta energin och dom börjar lysa.
Dagsljus når längre än solljuset.

Kan detta vara en förklaring till ljus under moln? I å med att gaserna redan är där och väntar på att bli aktiverade av rätt energi?

Dagsljus är som en filt, inkopplad och det genererar energy(ljus, värme, elektricitet, magnetism, etc..), inte så tjockt och täcker en stor yta.
Kan denna plasmafält orsaka våra tidvatten, skapa vårt dagsljus, generera vinden, reglera klimatet och elektrifikera våra skyar?

Bättre demonstrationer än jag sett på globe-earth modellen av en 5minuters video.

Demonstration->mattematik->papperskorgen

https://www.youtube.com/watch?v=PFtB9Ja2mxU
Skön video. Han visar också i början sitt elektromagnetiska fält som man skulle kunna tänka sig att solen är och när den drar förbi lyser gaserna upp och dagsljus uppstår.
Citera
2018-04-22, 19:59
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag har en undran. Varför ljuger så många plattajorden-troende och säger att dom kan se saker flera mil bort över vatten som inte borde synas på ett klot? Jag har sett massor av filmer mm där folk påstår sig se fyrar mm på 4 mils avstånd. Men det verkar inte stämma. Jag har kollat detta många gånger och man ser inte den undre delen på fyrar och vad man än tittar på. 2 - 3 mil bort och man ser bara övre delen av saker som är 40 -50 meter höga.
Citera
2018-04-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Skön video. Han visar också i början sitt elektromagnetiska fält som man skulle kunna tänka sig att solen är och när den drar förbi lyser gaserna upp och dagsljus uppstår.
Också det blåa ljuset högst upp av detta.
Citera
2018-04-22, 20:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Varför är jorden platt då på loggan? Varför använder dom ingen klot i så fall på loggan, det är ju ingen svårt att göra. Nej exakt det är dold budskap man vill förmedla. Typ titta här o tänk efter vad som pågår inför era ögon.
Därför att ett klot inte går att trycka på en platt logga om du vill få med hela jorden. Är inte svårare än så. Vill man trycka en världskarta på t ex en platt papper så måste man använda sig av en projektion.
Citera
2018-04-22, 20:09
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ja, ni globjordare gillar inte vad ni ser. Man kan idag observera solen göra en cirkel på 232 grader på en radie av 10k-15km, alla kan se det. För att bortförklara detta bevis som är mitt framför ögonen uppfinner globjorden den skenbara solens rörelse.

"You can tell it's real because it looks so fake."

Och hur skulle denna cirkel med en radie på 15 km fungera på en platt jord? Vad ser de i Kapstaden som är 10000 km bort? Får de ingen sol där? Solen är inte som högst på himlen kl 12 som här i Sverige?
Du säger dummare och dummare saker hela tiden. Det borde inte vara möjligt men du blir dummare med tiden.
Citera
2018-04-22, 20:30
Medlem
Stjärnor

Stjärnorna speglar sig på nord och sydhimlen.

I denna video visar en person hur han med hjälp av Stellarium kan speglar stjärnbilder i norra och södra himlavalvet.
Plattjorden får ofta frågan "förklara Södra Korset", här har vi en förklaring. De ljusstarkare stjärnorna reflekterar sig på det södra himlavalvet.

5 min in i videon. Ljudet är kass tyvärr.
https://www.youtube.com/watch?v=MIBE_tnBo8E
Citera
2018-04-22, 20:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Solen - omöjlig på den runda jorden.
Det är omöjligt att göra denna observation på en rund jord med en omkrets på 40000km och solen miljontals km bort.

Nej så det självklart inte, våra observationer stämmer till punkt och pricka med att jorden är en sfär.

Citat:
Solen gör med andra ord en cirkel runt mig på kanske tiotals km.

Nopp så är det inte eftersom att vi kan observera samma solbana tiotals kilometer ifrån dig.
Vi har liksom inte en hel massa små solar som snurrar runt på himlen...

Citat:
[b]Jag tror att solen är en personlig upplevelse som lyser genom ett medium av något slag ovanpå detta medium gör den en cirkulär bana.

Jaha det tror du. Kul att veta. Eller inte.
Citera
2018-04-22, 20:37
Medlem
Citat:
Stjärnor

Stjärnorna speglar sig på nord och sydhimlen.

I denna video visar en person hur han med hjälp av Stellarium kan speglar stjärnbilder i norra och södra himlavalvet.
Plattjorden får ofta frågan "förklara Södra Korset", här har vi en förklaring. De ljusstarkare stjärnorna reflekterar sig på det södra himlavalvet.

5 min in i videon. Ljudet är kass tyvärr.
https://www.youtube.com/watch?v=MIBE_tnBo8E
Sett denna video? Handlar om stjärnorna också, har för mig han säger att det inte är spegel på sydhimlen utan perspektivet.

https://www.youtube.com/watch?v=t30-YbayyXE&t=908s
Citera
2018-04-22, 20:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, ni globjordare gillar inte vad ni ser. Man kan idag observera solen göra en cirkel på 232 grader på en radie av 10k-15km, alla kan se det.

Nopp, det är nog du och några få andra som ser i syne.
Jag ser en sol som är långt bort.

Citat:
För att bortförklara detta bevis som är mitt framför ögonen uppfinner globjorden den skenbara solens rörelse.

Bevis? Bortförklara? Skenbar sol?
Varför skulle någon behöva "bortförklara" dina knasiga och felaktiga tokerier? Du sätter dig själv på lite för höga hästar om du tror att någon egentligen bryr sig om dina felaktiga påståenden och svammel.
Senast redigerad av madtop 2018-04-22 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in