2018-04-22, 17:20
Avslutad
Jag vill bidra till historikerna som i framtiden läser denna tråd.
Personligen tycker jag det här är fetstort. https://youtu.be/6E9c7R01OKc

Citat:
Ursprungligen postat av Robin-118
varför tror du att jag är bitter? klart det är synd som fan att grabben gick bort! men måste man gilla hans musik bara för att man är svensk? jag lyssnar inte på sån musik och jag är inte intresserad av folk som står i folkmassor och viftar med händerna och tar droger.
Du spenderar ohälsosamt mycket tid på att diskutera saker som ger dig obehag. Just sayin’...
Senast redigerad av EffinEjit 2018-04-22 kl. 17:25.
Citera
2018-04-22, 17:23
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
varför tror du att jag är bitter? klart det är synd som fan att grabben gick bort! men måste man gilla hans musik bara för att man är svensk? jag lyssnar inte på sån musik och jag är inte intresserad av folk som står i folkmassor och viftar med händerna och tar droger.

Nu handlade diskussionen inte om dig, utan vår generation och samtid.
Citera
2018-04-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Men för att svara på trådskaparens rubrik så tror jag han har en viss betydelse, jag sitter inte och tror att alla i min generation lyssnade på honom medan de rökte eller knullade som någon uttryckte det, men tror att de flesta av oss åtminstone dansat till hans musik eller hört det på någon fest.
Är du säker på att de ens visste att det var hans alster de dansade till? Och när det gäller EDM ska man nog vara ganska insatt för att höra vem som klippt ihop just den där låten på sin laptop.
Citera
2018-04-22, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Jag vill bidra till historikerna som i framtiden läser denna tråd.
Personligen tycker jag det här är fetstort. https://youtu.be/6E9c7R01OKc

Du spenderar ohälsosamt mycket tid på att diskutera saker som ger dig obehag. Just sayin’...
får jag inte vara med och diskutera eller vad menar du?
Citera
2018-04-22, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Nu handlade diskussionen inte om dig, utan vår generation och samtid.
det fattar jag väl men han ställde ju frågan
Citera
2018-04-22, 17:38
Medlem
Om inte annat så ledde hans bortgång till såna här trådar där griniga gamla gubbar kan skrika sig hesa över att musik inte varit riktig musik sen dom var unga.
Citera
2018-04-22, 17:49
Avslutad
Citat:
får jag inte vara med och diskutera eller vad menar du?
Diskutera? Jag tycker du mest gnäller om ditten och datten. Vill du kommentera Tims tekniska färdigheter kan du väl med fördel ta dem i hans tråd där han söker feedback?
Citera
2018-04-22, 17:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Allt görs på en dator idag, din mupp.

Skillnad på när man spelar in riktigt musik till att sitta och spela musik på datorn, fjortis.
Citera
2018-04-22, 17:53
Bannlyst
Citat:
Diskutera? Jag tycker du mest gnäller om ditten och datten. Vill du kommentera Tims tekniska färdigheter kan du väl med fördel ta dem i hans tråd där han söker feedback?
så bara för man kritiserar något så gnäller man? enligt er så måste man ju avguda avicii för att ens få kommentera verkar det som
Citera
2018-04-22, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skillnad på när man spelar in riktigt musik till att sitta och spela musik på datorn, fjortis.
Berätta mer, pendejo. Man ställer en mick framför tre mariachis och ’sen ba köööör man’?
Börja inte gagga om du inte vet.
Citera
2018-04-22, 18:20
Medlem
Blir fan mörkrädd av alla idioter som skriver i detta inlägg. Såhär ligger det till:

Om ni inte kan se musikalitet eller talang i någon annan, bara för att ni själva inte gillar det ni hör/ser, så är det ni som inte är tillräckligt utvecklade som människor. Alla människor som blir stora, blir det för sin talang kring ämnet. Man blir inte bara världsartist och drar 50.000 åskådare till sina spelningar för att man "tryckte på några knappar i ett dataprogram". Herregud... Jag tror inte ni säger samma sak om ett fotbollsproffs, "bara att springa på planen och sparka lite boll".

Alla som har skapat musik ihop med Avicii, som te.x. den legendariska gitarristen Nile Rodger, säger att Tim var otroligt begåvad, och någon jämför han till och med med Bach. Och det som gör denna nyhet ännu sorgligare, för mig iaf, är att Tim verkade vara en så otroligt bra människa. Ödmjuk, full av energi, skänkte massor pengar till välgörenhet, var introvert, etc, och lyckades pumpa ut 25 världshits under åtta år och ha 850 spelningar.

Så till er som säger att han inte går att jämföra med musiker som inte använder en dator för att skapa musik: kolla på Aviciis dokumentär, där kommer ni fatta att han är med i hela skapandeprocessen, även de akustiska bitarna. Om ni tror att ni gör de "riktiga musikerna" en tjänst genom att skriva att man måste spela på fysiska instrument för att vara en musiker, så kan jag lova er att dom bara tycker ni förstör för musikvärlden med eran inskränkthet, dom skulle vara besvikna på er som fans.
Citera
2018-04-22, 18:27
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Om inte annat så ledde hans bortgång till såna här trådar där griniga gamla gubbar kan skrika sig hesa över att musik inte varit riktig musik sen dom var unga.

Den har ju inte det. Musikens (populär) objektiva kvalitet har sjunkit konstant sedan Sinatra.
Jazz var ju för helvete farfars pop.
Klassiskt var farfarsfarfarsfarfarsfarfarsfarfars (eller nåt) pop.

Ska du jämföra Mozart med Avicii härnäst?

Skärpning skitungar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in