2018-04-22, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
För att du "känner" för det?
Ja, men det är just det som är problemet. Det är bara massa känslor hos SJWs som hetsar upp sig och vill gå i lynchmobb för ingenting.
Ja du ifrågasätter varför jag bryr mig, och underförstått alla andra som är kritiska mot Ash i tråden också. Du har en märkligt bakvänd logik som är väldigt onyanserad. Antingen så är man SJW eller så ska man tycka att Ash är en hejdundrande bra och trevlig kille?

Nu är det så att jag inte tycker det, baserat på vad jag sett på intervjuer, i dokumentären samt vad han själv skrivit efter Tims död. Jag tycker att han verkar vara ett skenheligt, cyniskt rövhål. Och då skriver jag det här. Sen om du har problem med det så får du väl gå i terapi eller nåt.

Sen kan du ju svara på varför du är så mån om att skriva så gott om Ash? Vad har han gjort som är så beundransvärt?
Citera
2018-04-22, 16:00
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ja, precis! Skit i att respektera all form av privatliv nu. Det här är 2010-talet trots allt.

Visst, det kan ju vara känsligt för dem just nu ifall deras familjemedlem tagit en överdos eller lämnat ett avskedsbrev eller vad det nu kan vara, men det är fortfarande av absoluta vikt att massa randoms i världen får fullständig klarhet i detta. Därför är det absolut bästa att ha ett stort mediauppbåd som väntar på Arlanda och som kan trycka upp mikrofoner i fejset på en mor som förlorat sitt barn och syskon som förlorat en bror därför att annars kommer vi att få gå runt med ovisshet.

Folk är fan idioter idag.

Tycker som dig, inte så viktigt hur han dog i nuläget. När det har gått en tid kommer det säkert fram för att ge upplysning om psykisk ohälsa och missbruk
Citera
2018-04-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ja, precis! Skit i att respektera all form av privatliv nu. Det här är 2010-talet trots allt.

Visst, det kan ju vara känsligt för dem just nu ifall deras familjemedlem tagit en överdos eller lämnat ett avskedsbrev eller vad det nu kan vara, men det är fortfarande av absoluta vikt att massa randoms i världen får fullständig klarhet i detta. Därför är det absolut bästa att ha ett stort mediauppbåd som väntar på Arlanda och som kan trycka upp mikrofoner i fejset på en mor som förlorat sitt barn och syskon som förlorat en bror därför att annars kommer vi att få gå runt med ovisshet.

Folk är fan idioter idag.

Vill bara understryka att jag menar inte landat fysiskt utan psykiskt. Vet inte om du har en gnutta ironi i ditt inlägg. Om en stor stjärna som man har lyssnat och sett ett par gånger live så vill man oftast få ett besked om vad som hände. Spelar ingen roll om det blir idag, om en vecka eller om några månader. Det viktiga är att familjen måste känna att dom är redo.
Citera
2018-04-22, 16:04
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Detta är det svåra med musik. De som mår sämst skriver ofta den bästa musiken. I ett band kan man smälta in och stötta varandra men som dj har man ALLAS blickar på sig.

Jo, tjena att Olle Jönsson kan ”smälta in”.
Citera
2018-04-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Ash körde däremot över Tim/Avicii när han ville sluta turnera. I dokumentären så säger Ash att Tim inte har någon aning om pengars värde eftersom han då inte skulle sluta. Men han ville ju sluta eftersom att turnera och uppträda gav honom ångest och stress.

Mycket pengar på spel och kontrakt var skrivna.
Ash uppdrag var pengar och promotion, och det gjorde han bra.
Tim B var kluven till det hela, han ville framträda fast det kostade på alldeles för mycket.
Det blir som att historien skriver sig själv. Tragedin nu fullbordad.

För de som inte har rätt personlighet är det värsta som kan hända att de blir 'kändisar' eller att de blir förmögna. Självdestruktiviteten får fria tyglar

Bra uppslag till en musikal eller opera. Fast den kanske redan har skrivits?
Ovanligt bra dokumentär, som visade myntets båda sidor.
Citera
2018-04-22, 16:06
Medlem
superfreak94s avatar
"You're worth more dead than alive" Kommer dennas managern kunna tjäna på detta?
Citera
2018-04-22, 16:08
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
"You're worth more dead than alive" Kommer dennas managern kunna tjäna på detta?

För hundratusende gången i tråden. Avicii BRÖT MED MANAGERN Ash i slutet av 2016.
Citera
2018-04-22, 16:09
Medlem
Två obduktioner genomförda enligt AB
Citera
2018-04-22, 16:11
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Jo, tjena att Olle Jönsson kan ”smälta in”.

För det var ju olle jönsson jag specifikt syftade på
Citera
2018-04-22, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Detta är det svåra med musik. De som mår sämst skriver ofta den bästa musiken. I ett band kan man smälta in och stötta varandra men som dj har man ALLAS blickar på sig.

Bra skrivet. Jag citerar Kierkegaard:
Citat:
Vad är en diktare? En olycklig människa som gömmer djupa kval i sitt hjärta, men vars läppar är formade så, att suckarna och stönen ljuder som skön musik. Och människorna säger: Sjung igen! Det vill säga, måtte nya lidanden martera din själ, och måtte dina läppar vara formade som de är, för skriken är olidliga men musiken den stimulerar.
Citera
2018-04-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
För hundratusende gången i tråden. Avicii BRÖT MED MANAGERN Ash i slutet av 2016.

Antar att managern får royaltes ifrån låtarna som producerades under managerns tid.

Så för den gamle managern är avicii mer värd död än levande, då alla döda artister får extremt mycket uppmärksamhet när dom dör.
Glömer aldrig helvetes månaderna när jacksson dog.
Citera
2018-04-22, 16:17
Medlem
Punchglasss avatar
Har sett dokumentären och är djupt tagen. Vilken tragedi. En ung människa med en enorm talang men samtidigt helt klart psykisk ohälsa som bara eskalerade.
Jag slogs av en sak, var fanns hans familj? Han var inte så gammal, ofta söker man sig till familj och nära och kära när livet håller på att falla samman. Som mamma själv - vilken oerhörd oro det måste funnits. Hur var förhållandet med föräldrar, bröder, syster? Jag fick en fruktansvärd känsla över att han var så ensam.... Det kan ju också ha varit självvalt, det vet vi inte - men ändå - lider med familjen. Så fruktansvärt meddelande att få. Ingen förälder ska behöva överleva sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in