2018-04-22, 15:39
Medlem
Familjen har väll antagligen lagt locket på och inte vill att dödsorsaken ska ofentliggöras. Kanske missriktat för det leder ju bara till en massa spekulationer men man får förstå dem också. De befinner sig väll antagligen i chock
Citera
2018-04-22, 15:40
Medlem
CommonSenses avatar
Inte min musiksmak alls men sorgligt att bli så ung och ha hela livet framför sig. Alla inom denna branch har nog mycke press visaa klarar av vissa inte, tim va nog en av dom som inte klarade av pressen. Är man en ensamvarg och helt plötsligt står på scen med flera tusen gör nog mer skada än nytta.
Citera
2018-04-22, 15:40
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför dröjer dödsorsaken så länge? Det måste vara något särskilt som gör att man inte går ut med det. Är de osäkra på om det var oavsiktlig eller avsiktlig överdosering?
Det kan vara så att familjen helt enkelt inte vill gå ut med det.
Citera
2018-04-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
För att jag känner för det. Varför bryr du dig känslomässigt om Ash? Du är en av få härinne som försvarar honom. Pojkvän?

För att du "känner" för det?
Ja, men det är just det som är problemet. Det är bara massa känslor hos SJWs som hetsar upp sig och vill gå i lynchmobb för ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Dokumentären visar att Arash sätter sig upp mot läkarnas bedömning när det gäller Aviciis tid efter sjukhusbesöket. Läkarna säger att Avicii skall vila efter att han fått akut pankreatit. Arash tycker att Avicii skall köra på smärtstillande tabletter. Arash hänvisar till PENGAR! Dokumentären visar klart och tydligt att Arash bryr sig mer om pengarna..och kan gå till och med så långt att Avicii skall skita i läkarnas råd. Detta är hemskt att bevittna. Han har inget i denna bransch att göra. Hoppas han utvandrar för gott.

Jaså? Tror att du gör om historien en del. Själv såg jag inte Ash säga någonting emot läkarnas rekommendationer alls och bara köra på smärtstillande. Istället ser man Tim/Avicii själv diskutera med läkarna huruvida han skulle fortsätta göra giggen eller vila upp sig. Han säger dessutom när hans blindtarm och gallblåsa sprack hur den enda lösningen han fick av läkarna var att ta en medicin eller kämpa sig igenom det.

Den här får han faktiskt ta på sig själv som vuxen man.
Citera
2018-04-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Familjen har väll antagligen lagt locket på och inte vill att dödsorsaken ska ofentliggöras. Kanske missriktat för det leder ju bara till en massa spekulationer men man får förstå dem också. De befinner sig väll antagligen i chock

Därför tycker jag att när familjen har landat, så borde dom berätta vad som hände. Eftersom det i detta skede finns en massa spekulationer.
Citera
2018-04-22, 15:49
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Det kan vara så att familjen helt enkelt inte vill gå ut med det.

Kan vara så. Men konstigt att ingen i hotellpersonalen, ambulanspersonal eller polisanställda har läckt till världens media ännu. Läckor finns ALLTID överallt. När journalister och tidningar från hela världen ringer oavbrutet dygnet runt för att få besked om dödsorsaken borde någon ha mutats till att läcka om inte annat. Det är skumt att det inte har skett ännu!
Citera
2018-04-22, 15:49
Medlem
Han har säkert tagit uppåt-tjack för palla dagen, sen tar han neråt-tjack för att ens kunna sova. Så har han överdoserat neråt-tjacket? Låter inte orimligt.
Citera
2018-04-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Jaså? Tror att du gör om historien en del. Själv såg jag inte Ash säga någonting emot läkarnas rekommendationer alls och bara köra på smärtstillande. Istället ser man Tim/Avicii själv diskutera med läkarna huruvida han skulle fortsätta göra giggen eller vila upp sig. Han säger dessutom när hans blindtarm och gallblåsa sprack hur den enda lösningen han fick av läkarna var att ta en medicin eller kämpa sig igenom det.

Den här får han faktiskt ta på sig själv som vuxen man.

Ash körde däremot över Tim/Avicii när han ville sluta turnera. I dokumentären så säger Ash att Tim inte har någon aning om pengars värde eftersom han då inte skulle sluta. Men han ville ju sluta eftersom att turnera och uppträda gav honom ångest och stress.
Citera
2018-04-22, 15:51
Medlem
Efter att ha sett dockumentären så har jag kommit fram till att Tim var typiskt Svensk, och hade antagligen störda kontrakt med management och bokningsbolaget som bara ville mjölka guldkalven samtidigt som de gav blanka fan o hur Tim mådde speciellt managern som verkar vara någon ryggladslös typ som saknar samvete.

Hade han varit omgiven av bra folk så hade de kunnat hålla antal gig på en rimlig nivå, och kunnat låtit Tim fokusera på sin hälsa.

För snälla människor har inget i musikindustrin och göra tyvärr, de blir vara konsumerade tills de är helt körda.
Citera
2018-04-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Därför tycker jag att när familjen har landat, så borde dom berätta vad som hände. Eftersom det i detta skede finns en massa spekulationer.

Ja, precis! Skit i att respektera all form av privatliv nu. Det här är 2010-talet trots allt.

Visst, det kan ju vara känsligt för dem just nu ifall deras familjemedlem tagit en överdos eller lämnat ett avskedsbrev eller vad det nu kan vara, men det är fortfarande av absoluta vikt att massa randoms i världen får fullständig klarhet i detta. Därför är det absolut bästa att ha ett stort mediauppbåd som väntar på Arlanda och som kan trycka upp mikrofoner i fejset på en mor som förlorat sitt barn och syskon som förlorat en bror därför att annars kommer vi att få gå runt med ovisshet.

Folk är fan idioter idag.
Citera
2018-04-22, 15:57
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Inte min musiksmak alls men sorgligt att bli så ung och ha hela livet framför sig. Alla inom denna branch har nog mycke press visaa klarar av vissa inte, tim va nog en av dom som inte klarade av pressen. Är man en ensamvarg och helt plötsligt står på scen med flera tusen gör nog mer skada än nytta.

Detta är det svåra med musik. De som mår sämst skriver ofta den bästa musiken. I ett band kan man smälta in och stötta varandra men som dj har man ALLAS blickar på sig.
Citera
2018-04-22, 15:57
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Efter att ha sett dockumentären så har jag kommit fram till att Tim var typiskt Svensk, och hade antagligen störda kontrakt med management och bokningsbolaget som bara ville mjölka guldkalven samtidigt som de gav blanka fan o hur Tim mådde speciellt managern som verkar vara någon ryggladslös typ som saknar samvete.

Hade han varit omgiven av bra folk så hade de kunnat hålla antal gig på en rimlig nivå, och kunnat låtit Tim fokusera på sin hälsa.

För snälla människor har inget i musikindustrin och göra tyvärr, de blir vara konsumerade tills de är helt körda.

Jag tänkte samma sak och blev rätt irriterad på honom när han svamlade om att Tim inte förstod det där med pengar eller vad det var och det gjorde han självklart, översittarkommentar bara. Men sedan (som redan nämndes tidigare i tråden, har inte läst alla inlägg ofc) så pressade han nog sig själv en hel del också. Två personligheter som kanske inte klickade helt och hållet och ville nå målen hela tiden.

Sedan tror jag hans dödsorsak helt enkelt är att kroppen la av, det har hänt förr att personer som jobbat och slitit hela tiden dött för att de inte lyssnat på kroppen, även om de valt att prioritera bort saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in