2018-04-22, 15:07
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jw-
Har hört från säkra källor att han knullade Madonna under Ultra.

Mycket intressant. Aldrig hört ryktet tidigare.
Citera
2018-04-22, 15:08
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Vilken hysteri det blev i media och bland alla människor, alla ska leka ”goda”. Till och med minnesstund på plattan där det såg ut att vara fullproppat med folk. Svenska folket går helt banas över denna ihjälsupande kändis. Man kanske skulle hylla de som faktiskt gjort något mer konkret för landet så som Ingvar Kamprad men han fick inte denna typ av uppmärksamhet.
Jag tyckte också att uppståndelsen var för stor, men sen såg jag dokumentären.

Det är ingen typisk artistdokumentär. Den handlar om en god och jordnära kille, psykisk ohälsa, prestationskrav, ångest, blodiglar och utbrändhet. Tveksamma utskrivningar av beroendeframkallande läkemedel trots patientens motsatta önskan.

Jag har en nära vars öde blev läskigt likt på många sätt. Väldigt mycket som är likt, ödet, läkarna, problemen, yrket, åldern, personligheten.

Jag tycker att de är grymt bra att detta uppmärksammas. Det kan inte uppmärksammas nog. Det är viktiga frågor som drabbar många.

Se på den, så tror jag också att du kommer att byta åsikt såsom jag gjorde.

Detta dödar folk, ofta på tok för unga. Det är väldigt bra att det uppmärksammas och frågan diskuteras.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-04-22 kl. 15:15.
Citera
2018-04-22, 15:09
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Så pass? Det sänker verkligen ett löjets skimmer över muppar som skriver ”aldrig hört talas om honom”... Man behöver inte vara ett fan, normal allmänbildning räcker.

1,5 miljard visningar av Wake Me Up på youtube är inte heller så illa pinkat.
Citera
2018-04-22, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Vad vet du egentligen om det eller vad de hade för relation? Vissa verkar ju mena på att det inte var lätt att komma nära inpå Tim osv. och frågan är varför du ska bry dig för?

För att jag känner för det. Varför bryr du dig känslomässigt om Ash? Du är en av få härinne som försvarar honom. Pojkvän?
Citera
2018-04-22, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Lustigt, då måste jag ha missat det för jag har nämligen sett exakt samma intervju. Exakt var i intervjun säger han att det är han som gjort allt?

Nej, tvärtom så berömmer han ju Tim/Avicii till skyarna flera gånger. Sen berättade han bara hur han jobbat för att skapa ett varumärke och ett brand i artisten och sålt in honom till mainstream vilket naturligtvis varit en stor del i att Avicii blev så stor så pass snabbt.

Du sitter ju bara som en annan upprörd SJW med massa känslor och har ingen nyanserad syn alls.

Det vet inte du huruvida han faktiskt har gjort. Visst gav ett citat ifrån i den där dokumentären inte ett jättesympatiskt intryck men å andra sidan var det inte mycket man fick se ifrån honom och det är lätt att dra sina slutsatser som inte stämmer särskilt bra överens med verkligheten. På Instagram och sociala medier visar folk alltid upp sina glada och härliga liv, men den lilla delen som de visar upp visar inte alltid hela sidan. Ifall den här Ash var ett sådant komplett rövhål så hade nog hans familj hjälpt Tim att bli kvitt honom tidigt och han hade kunnat göra sig av med honom själv också.

Vad vet du egentligen om det eller vad de hade för relation? Vissa verkar ju mena på att det inte var lätt att komma nära inpå Tim osv. och frågan är varför du ska bry dig för?
Har den här snubben varit så himla dum och elak som du vill få det till, så är nog Tims familj redan medvetna om det och lär låta Ash få höra det tillräckligt. De har nog bättre insyn i det hela än vad du har. Finns ingen anledning för massa SJW att samla ihop sig till någon internetmobb och gå bananas.

Dokumentären visar att Arash sätter sig upp mot läkarnas bedömning när det gäller Aviciis tid efter sjukhusbesöket. Läkarna säger att Avicii skall vila efter att han fått akut pankreatit. Arash tycker att Avicii skall köra på smärtstillande tabletter. Arash hänvisar till PENGAR! Dokumentären visar klart och tydligt att Arash bryr sig mer om pengarna..och kan gå till och med så långt att Avicii skall skita i läkarnas råd. Detta är hemskt att bevittna. Han har inget i denna bransch att göra. Hoppas han utvandrar för gott.
Citera
2018-04-22, 15:13
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekpine
Alla såg jävligt falska ut. Allt från hans manager -> management team, som ville att han såg över kostnaderna att inte spela -> hans vänner.

De enda som såg ut att genuint förstå honom var hans musikskapande kompanjoner. De berömde honom konstant och han såg verkligen glad ut att vara i den miljön.

Skulle även vilja lägga in ett gott ord för hans PT som verkar bry sig väldigt mycket till skillnad från de andra.
Citera
2018-04-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Var tvungen att logga in bara för att svara på det här inlägget. Jävligt bra skrivet och jag håller med helt. I dokumentären kan man se redan vid Australien-resan (när han läggs in på sjukan) att det börjar braka åt helvete. Någon nära borde dragit i nödbromsen. Ledigt några månader, PAUS, ÅTERHÄMTNING. Men nej, istället pushar man på, i med lite piller och kör klart dessa 200 spelningar vi har inbokade. Vadå, du mår inte bra? Men PENGARNA DÅ?

Helt jävla sinnessjukt att inte hans polare eller i någon i familjen sa ifrån. Han gillade helt uppenbart inte att framträda, speciellt inte så ofta som han gjorde. En handfull spelningar per år, hade inte det räckt?
Ett problem i sammanhanget är att vi inte får reda på det. Hade det varit någon akut problem med bukstpottskörteln då hade de vetat och berättat. Man vill inte att de blir massa spekulationer i onödan, speciellt inte med så här kända persioner
Citera
2018-04-22, 15:31
Medlem
Laidback Luke reagerade också på att ingen hade sagt stopp när han sett dokumentären.

https://youtu.be/F3hfC6F8yjE
Citera
2018-04-22, 15:32
Medlem
KIFs avatar
Läste att polisen utesluter brott efter obduktion.

Piller eller nåt då?
Citera
2018-04-22, 15:34
Medlem
NygammalValss avatar
Varför dröjer dödsorsaken så länge? Det måste vara något särskilt som gör att man inte går ut med det. Är de osäkra på om det var oavsiktlig eller avsiktlig överdosering?
Citera
2018-04-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Läste att polisen utesluter brott efter obduktion.

Piller eller nåt då?

Och varför berättar de inte varför de utesluter brott efter obduktion?
Citera
2018-04-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför dröjer dödsorsaken så länge? Det måste vara något särskilt som gör att man inte går ut med det. Är de osäkra på om det var oavsiktlig eller avsiktlig överdosering?
Eller mord. Man kritiserar inte människohandel utan att reta upp mycket mäktiga personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in