2018-04-22, 11:56
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
När det gäller narkotikan tror jag visst det är olagligt att ta hela burken på en dag fast man har recept.

Det är inte olagligt. Det är vården och respektive läkare som bär ansvar för att läkemedlet tas korrekt. Vid inkorrekt intag så är det dock skäl till att dra in receptet eller sätta en notering på det, dvs att receptet sköts av vårdpersonal.
Citera
2018-04-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Med inflammation i bukspottkörteln så får man inte supa något mer, eftersom varje droppa alkohol innebär risk för att man får inflammation igen, inflammationen är dödlig.

Fast vi vet ju ingenting om han har supit efter det
Citera
2018-04-22, 12:01
Medlem
Kellywomans avatar
Det allra mest rättvisa för fans och världen är att familjen går ut med dödsorsaken så det slipper spekuleras hejvilt.
Citera
2018-04-22, 12:03
Medlem
Avicii stod för nytänk. Med stor kreativitet och sitt unika sound förändrade han elektronisk dansmusik totalt vid sitt genombrott. Han var även den första efter Rednex-vågen på 90-talet att väva ihop EDM med country vilket banade väg för mängder av copycat-låtar i samma genrer. Kort sagt, Tim "Avicii" Bergling var ett musikaliskt geni, han var en konstnärssjäl. Då jag själv har förflutet som DJ förstår jag exakt den känsla Tim beskrev i sin dokumtär där han förklarade hur allt tillslutet kändes mekaniskt, att lusten att underhålla inte längre fanns där. Jag stod själv med exakt samma känsla. Efter nästan 20 år som professionell DJ fanns längre ingen lust eller längtan att möta publiken, enda som fanns kvar var tomheten och känslan av ett ensamt yrkesval. Att resa ensam, spendera nätter ensam på hotell är inte det mest sociala livsvalet. Trots detta gick en musikalisk multitalang ur tiden alldeles för tidigt. Träffade honom vid några tillfällen i mina yngre dagar då han ännu var ett barn. Detta eftersom hans äldre bror och jag hade gemensam vän. Hur som helst, världen och musikindustrin är i stor chock och sorg, så även jag. R.I.P Tim "Avicii" Bergling, må änglarna guida dig väl mot your kingdom of heaven. Till familjen vill jag framföra mitt allra varmaste deltagande.
Citera
2018-04-22, 12:03
Medlem
Azpers avatar
https://www.youtube.com/watch?v=6zxC...youtu.be&t=652

Där säger han ju själv hur det ligger till angående "pengakåta managern"

Sen om det är sanningen eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2018-04-22, 12:04
Medlem
Orobanches avatar
Alkohol i stora mängder när man är så ung är vansinne! När man är över 60 kan man unna sig mer, men absolut inte i 20-års åldern om man vill fira sin 60-års dag!

Nedan en artikel om Avicii och hans missbruk och att han fick en inflammerad bukspottskörtel, och det är livsfarligt i så unga år!

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...cle16486731.ab
Citera
2018-04-22, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Vet vi vilka som obducerade honom då?

De vet ju dessutom hur han hittades och vilka han var med.

De har väl knappast obducerat honom efter några timmar. Skulle vara otroligt om anhöriga tillät om omansk polis/ läkare hade tillträde till detta. Jag vill veta vilka de personer är som finns på sista bilden av Avicii. Dessa har massor av information
Citera
2018-04-22, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det allra mest rättvisa för fans och världen är att familjen går ut med dödsorsaken så det slipper spekuleras hejvilt.

En obduktion av svenska patologer bör ske.
Citera
2018-04-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ursäkta min franska, men du tror inte att Tims anhöriga har annat att stå i/ta hand om än att bry sig om "Aviciis fans" och/eller "världen"?
Citera
2018-04-22, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
https://www.youtube.com/watch?v=6zxC...youtu.be&t=652

Där säger han ju själv hur det ligger till angående "pengakåta managern"

Sen om det är sanningen eller inte låter jag vara osagt.

Ash plockar bort alla negativa kommentarer på Instagram.
Citera
2018-04-22, 12:13
Medlem
Kolla dokumentären på SVT om ni inte gjort det redan. Enligt mig finns svaren där. En så skör och förvirrad grabb pressad av ett pengastyrt team. Han skulle behövt någon som sa stopp. Varför skulle dom pressa ut så fruktansvärt mycket spelningar? Flera hundra om året. Dom tog glädjen ifrån honom och utnyttjade honom till antingen att kroppen la av av naturliga skäl eller att han helt enkelt inte orkade mer. Dokumentären känns nästan som ett avskedsbrev enl mig..
Citera
2018-04-22, 12:17
Medlem
Skrämmande hur många offentliga personer som insinuerar att han tog livet av sig på instagram osv, utan att ha på fötterna. Alla verkar mer eller mindre utgå från sista tiden i dokumentär. Tycker det är rätt obegripligt, snudd på respektlöst även om dessa människor säkert tycker att dom är "fina" och "bryr sig" om psykisk ohälsa trots att vad fan som helst kan ha hänt.

Nog för att 90% i denna tråd verkar vara inne på samma spår men jag har mer överseende med anonyma spekulationer än att offentliga personer, med stor följarskara, gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in