2018-04-21, 14:04
Medlem
Khaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Förslagsvis använder man letro akut för att kontra effekterna av gyno. Att sen fortsätta nolla en del av sin hormonprofil under kuren, med aggressiv dosering, är kontraproduktivt och innebär andra hälsorisker.
😂 Haha asså..

Jag kör ju letro just nu för att KONTRA gyno.
Så de jag undrar (fortfarande) är om de e någon idé att träna just nu då jag vet att letro är en suicide inhibitor och att man MÅSTE ha östrogen för att kunna bygga muskler.
Citera
2018-04-21, 14:09
Medlem
Loafees avatar
Hm, verkar som att det föll bort ett "akut" där, och att du tydligen fastnat i en viss typ av tolkningar.

Ja, du behöver kroniska nivåer av östrogen för hälsan. Känner du inte biverkningar av letrot kanske du landat rätt i doseringen. Förslagsvis tar du prover.
Citera
2018-04-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaam
😂 Haha asså..

Jag kör ju letro just nu för att KONTRA gyno.
Så de jag undrar (fortfarande) är om de e någon idé att träna just nu då jag vet att letro är en suicide inhibitor och att man MÅSTE ha östrogen för att kunna bygga muskler.

du vet om att du kan kontra gyno genom att dosera till ref. värde?

du måste ju inte döda ditt östro 100 procent bara för att du använder letro, jag använder 1 mg letro ED vilket är sjukt höga doser men mitt östro ligger fortfarande ovanför ref. värdet men nu utan biverkningar
Citera
2018-04-21, 14:18
Medlem
Khaams avatar
Citat:
Hm, verkar som att det föll bort ett "akut" där, och att du tydligen fastnat i en viss typ av tolkningar.

Ja, du behöver kroniska nivåer av östrogen för hälsan. Känner du inte biverkningar av letrot kanske du landat rätt i doseringen. Förslagsvis tar du prover.
Hm det är väl AKUT om man precis klivit på letro pga av gyno.
Kom igen nu Loafee...
Citera
2018-04-21, 14:20
Medlem
Khaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
du vet om att du kan kontra gyno genom att dosera till ref. värde?

du måste ju inte döda ditt östro 100 procent bara för att du använder letro, jag använder 1 mg letro ED vilket är sjukt höga doser men mitt östro ligger fortfarande ovanför ref. värdet men nu utan biverkningar
Tack. Bra svarat.
\\
Citera
2018-04-21, 14:26
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaam
Hm det är väl AKUT om man precis klivit på letro pga av gyno.
Kom igen nu Loafee...

Stampa inte i samma sandlåda nu. Jag diskuterar ett bredare scenario som inte bara innefattar dig. Jag gav dig samtidigt ett svar som sen inte borde lida av tolkningssvårigheter.

Vi bryter ned det hela till TL;DR:

Nollat östro dåligt? Ja.

Dosera letro hela tiden? Svårt att hitta rätt dos, men effektivt för akuta besvär. Många verkar sikta på tamoxifen mot kroniska gyno-besvär och anastrozol för kontroll av östro.

Kontraproduktivt för det syfte du brukar AAS? Ja, och hälsovådligt.

Indikationer för nollat östro? Psykiska och fysiska bieffekter som uppkommer efter dosering. Ledvärk, apati, svettningar, febersvallningar, matthet, osv.
Citera
2018-04-21, 14:42
Medlem
Khaams avatar
Citat:
Stampa inte i samma sandlåda nu. Jag diskuterar ett bredare scenario som inte bara innefattar dig. Jag gav dig samtidigt ett svar som sen inte borde lida av tolkningssvårigheter.

Nollat östro dåligt? Ja.

Dosera letro hela tiden? Svårt att hitta rätt dos, men effektivt för akuta besvär. Många verkar sikta på tamoxifen mot kroniska gyno-besvär och anastrozol för kontroll av östro.

Indikationer för nollat östro? Psykiska och fysiska bieffekter som uppkommer efter dosering. Ledvärk, apati, svettningar, febersvallningar, matthet, osv.
Bra där Loafee..
Tack.
Citera
2018-04-21, 18:05
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Har du haft depressionsproblem med självmordsindikationer förr?

Nej bara när jag har gått på tren + testo

Har totalt 3 kurer bakom mig och återhämtade mig lättare med de andra.
Citera
2018-04-22, 11:13
Medlem
Citat:

Nollat östro dåligt? Ja.

kan du utveckla fet markerad text?
Citera
2018-04-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Nej bara när jag har gått på tren + testo

Har totalt 3 kurer bakom mig och återhämtade mig lättare med de andra.

du ska inte hålla på med hårdare prepp om du har problem med ned stängningen, med det sagt så är det värt att ifrågasätta om du ska preppa öht för PCT blir alltid hårdare och hårdare för varje gång man gör det enligt mig själv

du ska nog ta dig en rejäl funderare angående detta..
Citera
2018-04-22, 14:06
Medlem
Framtidsatlets avatar
Jag har fått lättare gyno efter en kur och avslutad PCT. Tydliga knölar bakom ena bröstvårtan, samt svullnad som går utanför vårtgården ut mot armhålan. Det syns inte jättemycket, men det är ändå störigt.

Tänkte köra någon form av kur mot det innan nästa testo-kur.

Jag funderar på letro alt letro+nolva. Letron i ca 14 dagar och sen nolva någon vecka till efter det för att undvika rebound-effekt. Eller borde man köra Nolva samtidigt som Letron också?

Kan detta räcka? Kan det vara effektivt? Det känns som en djungel med all info på nätet, en del hävdar att Nolva är bäst, andra Letro.

Jag behöver inte få bort knölarna helt, men en rejäl minskning hade varit trevligt. Misstänker att jag säkert kommer få känningar oavsett på nästa kur i och med att körtelvävnaden nu finns där och att det kommer bli en OP till slut, men just nu vill jag bara göra det bästa möjliga av situationen. Q

Tacksam för hjälp!
Citera
2018-04-22, 16:32
Medlem
Stick #1 och även första sprutan den här kärringen tar själv spruträdd som man är.

Nojjade sönder mig att träffa en nerv och hur det skulle kännas etc.

Efter 4h så följde jag iaf en kille på tuben och tryckte in den samtidigt som honom. Kändes NOLL själva sticket med 23an/30mm i yttre lårsidan, körde inte in hela vägen men nästan. Hoppas iaf att jag träffade muskeln för körde in 500mg nu.

Nu mot gymmet med lite ökad manligheten

Tack alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in