Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Beklagar verkligen att du och andra anhöriga ska behöva läsa om att någon tycker det ska "bli kul" och tänker "sitta och le" när NFC och polisen såsmåningom kanske går ut med mer fakta kring familjens död. Det får nog tillskrivas dåligt omdöme när lusten att kriga i debatten upprepade gånger grumlar förnuftet.
Vilket billigt litet sätt att tränga sig in en diskussion som du uppenbarligen inte begripit, särskilt när din egen historia i tråden är fylld av övergrepp, kränkningar och närmast autistiskt oempatiska omskrivningar, mot såväl skribenter i tråden som anhöriga och skolpersonal. Snälla, tvinga mig inte att plocka fram dina inlägg för att konkretisera min poäng – jag hatar wall of texts med skit!
Samtidigt förstår jag att du i din comeback gör allt för att skademinimera dina tidigare inlägg, där du stångats emot såväl flickornas sjukdomar som mycket annat och det visat sig att du hamnat väldigt snett. Men sorry, de finns kvar – i din
Hall of shame.
Att riktiga anhöriga skulle bli ledsna över att jag beskriver att jag inte hatar deras nära och kära – utan till skillnad från dig, i viss mån faktiskt tycker synd om dem – även om jag hatar deras handlingar och fäktar hårt mot de som vill demonisera H och O och jämföra dem med Anders Eklund, tror jag egentligen inte ens du själv tror på. Du är nog mest lite sur för att du börjar inse att du varit så fel på det och istället för att böja nacken lite och "come clean", fortsätter du att fäkta med ditt, sedan länge, kastrerade svärd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Hur kan man som förälder skylla på ett barns sjukdom när man mördar barnet - om barnet varken är döende eller har en dödande sjukdom, fortfarande har sina kroppsliga förmågor i behåll och inte på något sätt är mentalt påverkad?
Det beror på att dessa två förutsättningar inte är med sanningen överensstämmande. Att sluta sig till att både Hanna och Oskar var psykiskt sjuka när de tog sina barn av daga och sedan suiciderade, är en av de enklaste uppgifterna i denna historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Oskar och Hanna var inga dumbommar, de var välutbildade bägge två. Skälet som polisen uppgav omnämns i avskedsbrevet, flickorna sjukdom - är helt enkelt inte ett "rimligt" skäl. Det går inte att få altruistiska barmhärtighetspoäng genom ett avskedsbrev, när flickornas eventuella sjukdom inte är mer handikappande eller dödande än det som framkommit.
Du behöver lära dig att skilja på olika egenskaper. Begåvning, exekutiva förmågor och psykisk status är helt skilda förmågor som om man blandar ihop dem, leder en till villfarelser, väl illustrerat av ditt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Hur kunde bägge barnen ha läkarintyg och få hemundervisning för samma orsaker? De gick aldrig mer i skolan.
Det är direkt felaktigt. A hade försökt att återgå till skolan, dock utan att lyckas. M gjorde det inte men hade "bara" varit hemma i en termin innan hon blev dödad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Hur kunde flickorna påstås drabbats av exakt samma, inte ärftliga?, sjukdom i samma ålder?
Hur flickorna kunde
påstås ha drabbats av något, är en förment omskrivning som du bör ställa till dina ärade kollegor, som gått i ett för patienter kränkande skyttegravskrig. Kanske låter du bli, eftersom du verkar vara en av de som avlossar mest ammunition i kriget, som skördar talrika offer hos de som är sjuka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Hur kunde synbart friska glada, "tjoa-Moa" gå från pianospelande skolelev till total hemundervisning från juni till augusti - på två månader?
Väldigt många halmdockor och fel i samma påstående och en uppradning av trådsanningar. Om det är dessa vi ska hålla oss till, tycker jag att du ska ta del av Stehlitz inlägg som pekar i helt annan riktning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Varför hör vi inga uttalanden i det som framkommit om vad Agnes och Moa själva ville och tyckte? Det är alldeles för tyst kring minnen efter Agnes och Moa.
Det här är ett vulgärargument som kommer upp då och då i tråden som nåt slags sätt att låtsas vara på barnens sida. Berätta för mig hur många gånger som preadolecenta barn har en aktiv roll på möten som rör deras sjukdom och behandling? Nej, nästan alltid är detta en diskussion som förs mellan barnet och föräldrarna. Att dessa skulle komma till tals och kunna berätta vad barnen ville, faller på sin egen orimlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Varför gick kommunen och skolledning så fort och indiskret ut på presskonferens och försvarade sig.
Vet inte, men min gissning är att hela kommunen var chockade av det inträffade. Vet inte heller om jag tycker att det var fel att kommunledningen gick ut och informerad vad som hänt för att undvika rykten, skvaller och onödiga rädslor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Varför såg eller reagerade ingen på hur alla verkar ha mått och hur totalt förödande för utvecklingen flera års hemundervisning måste varit för flickorna?
Ytterligare halmdockor. Jag radar upp dem snabbt: vi vet inte om ingen såg, vi vet inte om ingen reagerade, det var endast en (1) flicka som hade flera års hemundervisning,
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
- Varför suiciderar man när man väntar på sin hett eftertraktade proffesorstitel - som man inom kort kommer få?
Nu vet jag inte hur det är med er andra, men personligen tror jag att en eventuellt förestående akademisk titel hade väldigt lite att göra med föreliggande ärende. Jag tror inte att frånvaron av en professur får en att utföra ett familjemord tillsammans med sin fru och jag tror inte att närvaron av en professur får en att låta bli att utföra ett familjemord tillsammans med sin fru.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Mycket av detta kommer vi säkert aldrig tillfullo få besvarat. Men kanske klarnar bilden framöver. Jag hoppas att ni anhöriga då kan få svar på i vart fall en del av de frågor som måste tynga er mest.
Således, hela din comeback gick i vulgärargumentens tecken, och vittnar mest om ett metodologiskt, vetenskapligt och rationellt haveri, som mest syftar till att backa tråden 20.000 inlägg bak i tiden och sticka huvudet i sanden för allt som redan avhandlats. Det är tråkigt att du ska göra det nu bara för att du inte tidigare lyckats argumentera och övertyga. Att du dessutom gör det genom att låtsas bry dig om de anhöriga, som du tidigare kränkt bland annat genom att starkt ifrågasätta hur de väljer att arrangera sina begravningscermonier, vittnar bara att du lånar dig själv till ormiga och hällörade vidrigheter och har uppenbarligen ingen moralisk gräns för din skenhelighet.