Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Dödsorsak: Hjärtstillestånd, en oavsiktlig överdos. Säkra källor, vill inte säga mer då jag respekterar alla anhöriga.

Så då höll han ändå på med droger. Han såg verkligen inte frisk och stark ut på sista bilderna. Så onödigt.

Edit - såg nu att Spaderdam88 lagt till att det är läkemedel han var beroende av.
Senast redigerad av Shakopee 2018-04-21 kl. 23:13.
Citera
2018-04-21, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Lille Tim, att det skulle sluta så här var inget jag trodde eller hoppades på. Du var nära avgrunden ett par ggr, men du tog dig ur skiten och stod upp för den du var. Trots påfrestningar och tjat från sina s k vänner, jag kallar dom parasiter. Du sa ifrån för sent och när du väl sa ifrån så stöttade dom inte dig till 5 öre. Du fick genomgå hela förändringen av ditt liv helt ensam. Det enda de var kåta på var dina pengar. Du gjorde dom rika. Att du inte mådde bra sket dom fullständigt i. Till och med när du sa ifrån så började dom försöka manipulera dig. Fler borde fått veta allt som pågick, så kanske nån hade kunnat hjälpa dig.
Du är den största av dom största och om fler visste vilken resa du genomgick från start tills nu så hade de lagt sig ner på knä och bölat. Det gör mig ont att nu se dina s k vänner beklaga sig över det som har hänt och gråta ut i pressen. Det är de som sakta men säkert ligger bakom allt. De har bara inte insett det själva ännu. Vad pengar kan göra med människan är fruktansvärt. Roten till nästan allt ont.

Vila i frid du fina!

Ja, de goda människorna skall inte dö vid 28 års ålder. Tur att dokumentären är beviset för vem du var.. och vilka personer du hade runt omkring dig. Bevisen är skoningslösa mot de personer som inte brydde sig ett dugg om dig som person. Fast verkligheten kommer också ifatt dem så småningom..
Citera
2018-04-21, 23:10
Medlem
Dokumentären på SVT Play: Avicii - True Stories visar ju en människa som blir oerhört pressad av sin umgängeskrets och musikindustrin överlag. Han spenderade flera år med ångest där han försökte sluta men där hans "vänner" och de som var hans entourage pressade honom att fortsätta.

Givetvis gjorde dem detta för att de själva var helt sålda på det häftiga livet de levde med honom. Den där Ash verkar ju dessutom vara en riktigt manipulativ ch empatilös kille av dokumentären att döma.

Kort sagt: Hans närmsta krets hade ihjäl honom enligt mig.
Citera
2018-04-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Vi vet inte ens om en brottsutredning är igång. Vet bara att han hittades i huvudstaden Muscat.

Han bodde väl en liten bit söder om Muscat på Muscat Hills Resort.

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1940497-d1023336-Reviews-Muscat_Hills_Resort-Muscat_Muscat_Governorate.html
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Dödsorsak: Hjärtstillestånd, en oavsiktlig överdos. Säkra källor, vill inte säga mer då jag respekterar alla anhöriga.

Tim var beroende av smärtstillande, tog ångestdämpande och sömnpiller under många år.

Som man kunde gissat på således. Detta med "oavsiktlig överdos" är liksom vad som dödar mest unga. Sedan kan man ifrågasätta hur mycket det var oavsiktlig eller inte.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

Tim var beroende av smärtstillande, tog ångestdämpande och sömnpiller under många år.

Precis som jag tippade här i tråden igår kväll då. Frågan är hur de kan veta att det var en oavsiktlig överdosering.
Citera
Medlem
Har nyss sett dokumentären, ej läst igenom tråden (med risk för upprepningar) men en sak jag reagerar på är att han inte pratar nånting om sin familj? Man ser de aldrig vara med på några galor eller spelningar och han pratar aldrig om dem?😕
Citera
Medlem
Citat:

Om detta nu är sant så fick man rätt igen då. Inte roligt men ändå.
Citera
2018-04-21, 23:12
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Så då höll han ändå på med droger. Han såg verkligen inte frisk och stark ut på sista bilderna. Så onödigt.

Kan också vara läkemedel mot smärta. Opiater etc.
Citera
2018-04-21, 23:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Nej, naturligtvis vet någon som läst en BOK bättre om en sjukdom, än någon som haft den i snart 13 år, praktik vs teori. Precis allting du säger, bevisar hur extremt okunnig du är inom området, och jag betvivlar starkt att du är en läkare. Och är du det ändå, är det skrämmande hur okunnig du är inom området. Det är det enda jag kan säga.

Men snälla du. Nu pratar vi om Avicii och hans eventuella dödsorsak.
Att du varit sjuk i något i 13 år och är expert på din kropps symptom betyder ju inte att detta gäller för allra andra - eller för 28-årige Avicii? Som enligt egen uppgift fick akoholutlöst pancreatit när han var sjuk för några år sedan. Alkoholutlöst pancreatit - något som du säger dig inte ha.

Inom läkarvetenskapen kallar vi just generalisereringar när någon alltid hänvisar till sin expertkunskap pga sin egen sjukdom för "en-personsstudier". Dessa brukar inte anses så signifikanta.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-21 kl. 23:16.
Citera
2018-04-21, 23:13
Medlem
Citat:

Med tanke på hans ångest och stressrelaterade problem låter detta mest troligt. Hoppas det är sant att det var oavsiktligt och han faktiskt dog ovetandes i sömnen...
Citera
2018-04-21, 23:13
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Vad finns det för teorier att han blev mördad rånat på sin dator och musik .
Vilka turister åker till Oman ?
Av det jag har läst så åker många till Oman för att befolkningen är chill, de behandlar kändisar som vilken människa som helst. Det blir med andra ord en paus från kändisskapet, dessutom finns ej alkohol i Oman, vilket också är en anledning till att kändisar åker dit för att ta en paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in